var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5362;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5362","0","2 שאלות על מי קידוש ידיים ורגליים","02/12/10 23:49","כה כסלו","תשע"א","23:49","amdavid","1. האם יש מעילה במי קידוש ידיים ורגליים?
השאלה היא גם על מים הזורמים ישירות מהכיור ובמיוחד השאלה על מים שנתקדשו ע"י כלי שרת, שנאמר עליהם (ברש"י בכמה מקומות) שנתקדשו בקדושת הגוף - מה משמעות קידוש זה והאם תקף לעניין מעילה.
גם אם קדשו ומועלים בהם- האם זה גם לאחר שקדשו בהם?

2. בכמה מים בדיוק צריך להשתמש (לכתחילה או בדיעבד)- ברביעית? בכל שהוא?","175","","4897","True","True","False","","1086","109.66.199.121","0","0","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5363","5362","תשובה לשאלה 1","03/12/10 01:11","כו כסלו","תשע"א","01:11","משיב מאורות דף היומי","נראה לי שאין מועלין במי כיור גם בכלי שרת כי אינן קדשי מזבח ולא קדשי בדק הבית.","142","","4896","True","True","False","","218","85.130.130.141","0","5362","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5404","5362","ראה משך חכמה","05/12/10 12:03","כח כסלו","תשע"א","12:03","עציוני","המשך חכמה בפרשת פקודי כותב:
הענין מפני שלדעתי מי כיור אין מועלים בהם, דניתנו לרחיצה ולהנות לכהנים(ניתן לראות את הדברים בקובץ זה הלקוח מאתר דעת, עמ' 130 ד"ה ומשחת)

כתובות אינטרנט נלוות:
דעת","159","","4894","True","True","False","","303","132.70.40.183","0","5362","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5364","5363","כמות המים- אין שיעור, אפילו פחות מרביעית","03/12/10 02:21","כו כסלו","תשע"א","02:21","איתן","גמרא ורש"י דף כ"א סוף עמ' ב' ודף כ"ב תחילת עמ' א'.","123","","4896","True","True","False","","190","212.76.112.54","0","5362","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5402","5363","למה אינם קדושים קדושת הגוף?","05/12/10 11:27","כח כסלו","תשע"א","11:27","מתפעל","הרי כלי שרת מקדשים את כל מה שבתוכם.","148","","4894","True","True","False","","187","80.74.114.58","0","5362","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5406","5364","[ללא נושא]","05/12/10 12:08","כח כסלו","תשע"א","12:08","לומד","לדעת הרמב"ם יש שיעור למים ששיעור ארבעה כהנים הוא שיעור במים ולא בגודל הכלי. אלא שהח"ח כתב לדון שאחרי שכהן אחד ירחץ שוב אין צריך שיעור זה
ובגמרא מבואר שאפילו פחות מרביעית זה רק בקודח מתוכו, ונחלקו רש"י ותוס' מה הפירוש, האם הכוונה שהמים יוצאים דרך כלי קטן מרביעית. או שנוטל בכלי קטן ממי הכיור, וראה בזבח תודה שהחפץ חיים דן איך יתכן לקדש ידים ורגלים בשיעור קטן כזה של מים","193","","4894","True","True","False","","73","89.139.13.179","0","5362","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5412","5402","תשובה","05/12/10 15:25","כח כסלו","תשע"א","15:25","משיב מאורות דף היומי","למרות קדושת הגוף, דין מעילה הוא רק בקדשי מזבח.

רמב"ם הלכות מעילה פרק א

הלכה א
אסור להדיוט ליהנות מקדשי השם, בין מדברים הקרבין על גבי המזבח, בין מקדשי בדק הבית, וכל הנהנה בשוה פרוטה מקדשי השם מעל.","142","","4894","True","True","False","","220","85.130.130.141","0","5362","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5418","5404","יישר כח, מאד מעניין","05/12/10 16:04","כח כסלו","תשע"א","16:04","מתפעל","משמע שזה החידוש של המשך חכמה.
מעניין אם יש עוד דעות בענין.


ומה הדין לפי זה אם ישראל ירצה לשתות ממנו?

הרי המשך חכמה כותב דניתנו לרחיצה ולהנות הכהנים.
מה נפשך, אם אין בזה קדושת דמים ואין מעילה, למה רק הכהנים יכולים להנות מהם?

אולי באמת ישראל גם יכול בעיקרון להנות מהם אלא שאסור לו להיכנס לשם.","148","","4894","True","True","False","","164","80.74.114.58","0","5362","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5419","5412","מה ההבדל?","05/12/10 16:09","כח כסלו","תשע"א","16:09","מתפעל","בין קדשי מזבח ולבין קדושת הגוף?
חשבתי שזה אותו מושג.
בא ניקח למשל את שמן המשחה שבו משחו את הכלים.
זה לא עולה על גבי המזבח,
או למשל את השמן של המנורה, זה גם לא עולה על המזבח,
אז אין בזה מעילה?","148","","4894","True","True","False","","161","80.74.114.58","0","5362","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5420","5419","מקורות","05/12/10 17:58","כח כסלו","תשע"א","17:58","משיב מאורות דף היומי","תלמוד בבלי מסכת הוריות דף יב עמוד א

על דבר זה היה משה דואג, אמר: שמא חס ושלום מעלתי בשמן המשחה","142","","4894","True","True","False","","235","85.130.130.141","0","5362","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5470","5419","תשובה","07/12/10 19:30","ל כסלו","תשע"א","19:30","משיב מאורות דף היומי","קדשי מזבח זה מה שעולה על המזבח, לכן חשבתי ששמן המשחה אין בו מעילה, וכן מים של הכיור.","142","","4892","True","True","False","","191","85.130.130.141","0","5362","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5427","5420","האם אין כאן סתירה?","06/12/10 06:37","כט כסלו","תשע"א","06:37","מתפעל",""דין מעילה הוא רק בקדשי מזבח".
האם שמן המשחה נחשב לקדשי מזבח?

מהי ההגדרה של קדשי מזבח?","148","","4893","True","True","False","","143","80.74.114.58","0","5362","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5464","5427","משיב, איפה אתה?","07/12/10 12:01","ל כסלו","תשע"א","12:01","מתפעל","","148","","4892","False","True","False","","120","213.8.188.152","0","5362","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5468","5464","כן","07/12/10 19:20","ל כסלו","תשע"א","19:20","משיב מאורות דף היומי","התכוונתי להביא קושייה על עצמי, לא ראיה.","142","","4892","True","True","False","","183","85.130.130.141","0","5362","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5475","5470","מדוע לא ללמוד בפשיטות?","08/12/10 07:34","א טבת","תשע"א","07:34","מתפעל","כל מה שמיועד לבית המקדש, שייך לבית המקדש ושייך בו מעילה.
אמנם יש ב' דרגות. קדושת הגוף, דהיינו שהגוף עצמו קדוש ומשתמשים בו כפי שהוא, וקדושת דמים, היינו שניתן אולי להשתמש בו כפי שהוא אבל ניתן גם לתרגם אותו לכסף ע"י מכירתו.
מה גורם לחפץ להיות בדרגה א' או ב'?
לפי מה שהקדישו אותו. אם הקדישו את השמן בכדי להשתמש בו עצמו לצורך המנורה או לצורך משיחת כלים וכהנים, הרי זה קדוש בקדושת הגוף. אמנם יש עוד תנאי שצריך להיכנס לכלי שרת בכדי שיתקדש בפועל.
ואם הקדישו את החפץ לדמיו, או שהקדישו חפץ בסתם אבל הוא אינו ראוי לשום שימוש במקדש כפי שהוא בעצמו, למשל אם אדם יקדיש בהמה טמאה, בודאי שאין בזה שימוש ישיר לעבודת ביהמ"ק. לכן זה קדוש בקדושת דמים בלבד. ובשניהם יש מעילה.
לפי זה, בלי החידוש הגדול של המשך חכמה, בודאי מי הכיור נחשבים לקדושת הגוף שכן משתמשים בהם ישירות לצורך העבודה וגם נכנסים לכלי שרת ומתקדשים.","148","","4891","True","True","False","","147","213.8.188.152","0","5362","זבחים|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);