var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5335;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5335","0","בעניין "מי מקוה כשירים למי כיור"","02/12/10 11:26","כה כסלו","תשע"א","11:26","שאינו יודע לשאול","גמרא:
א''ר ירמיה אמר ריש לקיש מי מקוה כשירים למי כיור למימרא דלא מים חיים נינהו והתניא {ויקרא א-ט} במים ולא ביין במים ולא במזוג במים לרבות שאר מים וק''ו למי כיור

רש"י:
מי מקוה. אף על פי שאינן חיין: כשרים. להשאיב הכיור בתוכו למלאות מהן ולתת לתוכו: למימרא. דלא בעי מים חיים: והתניא. בת''כ והקרב והכרעים ירחץ במים ולא במזוג מים ויין מזוגים יחד שני חלקי מים ואחד יין: שאר מים. ואפילו מכונסין:

קשה לי:
(1) לפי מה שהבנתי אין כוונת ריש לקיש ל"מי מקוה" במובן המוכר לנו [מים שכשרים למקוה, ולא מים שאובים], אלא כוונתו לכל סוגי המים שיש, ולאו דוקא למים חיים (מעיין).
אם כך, לא ברור לי למה הוא נקט בלשון "מי מקוה" ולא נקט בלשון "מים שאובים" או סתם "מים"?
(2) ועוד קשה לי - מה התכוונה הברייתא שכתבה "במים לרבות שאר מים (רש"י: מכונסין)"? אם הפסוק בא לרבות, אז מה חשבנו לפני הריבוי? איזה סוג מים הכשרנו לפני הריבוי ואיזה סוג מים הכשרנו לאחר הריבוי?","48","","4900","True","True","False","","917","84.228.138.8","0","0","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5337","5335","מי מקוה אינם מים שאובים","02/12/10 11:47","כה כסלו","תשע"א","11:47","עציוני","כאשר הגמרא אומרת מי מקוה הכונה היא למים הכשרים למקוה, כלומר: מים שאינם שאובים. מי מקוה אינם מוגדרים כ"מים חיים" (הנדרשים למשל לאפר פרה אדומה).
יוצא שיש 3 רמות:
1. מים חיים = מי מעיין
2. מי מקוה (למשל: מי גשמים)
3. מים שאובים

וכך הוא ביאור הגמרא:
מי מקוה כשירים למי כיור - כלומר: אין צורך במים חיים (רמה 1) אלא די ברמה 2.
שאלה: האם מי הכיור אינם מים חיים (רמה 1)?! והרי לגבי רחיצת איברים למדנו שיש ריבוי ל"שאר מים" (שאינם חיים), זאת אומרת שהריבוי לימד שלא צריך רמה 1 (כפי שניתן היה לחשוב בהו"א) אלא די ברמה 2, והברייתא מעירה שקל וחומר שניתן להשתמש במי כיור - משמע שמי כיור עדיפים מרמה 2 (אחרת מה הק"ו?), ומכאן שמי כיור הם מים חיים.
[ותשובת הגמרא היא שהק"ו לא מבוסס על רמת המים - חיים מול מכונסים - אלא על קדושתם, כי הכוונה היא למי כיור בפועל ולא רק למים הכשרים לכיור]","159","","4900","True","True","False","","246","132.70.40.183","0","5335","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5338","5337","תודה, אבל","02/12/10 12:00","כה כסלו","תשע"א","12:00","שאינו יודע לשאול","(1) איך אתה מסביר את רש"י ד"ה שאר מים שכתב: "ואפילו מכונסין".
הרי משמע שהוא מתכוון לרמה 3 ולא לרמה 2, לא?

(2) רש"י ד"ה כשרים לפי הגהת השטמ"ק כתב כך:
כשרים להשאיב הכיור לתוכו או למלאות מהן ולתת לתוכו.
ואם כן, מי המקוה הללו (רמה 2) נהפכים לשאובים (רמה 3), ולפי דבריך משמע שריש לקיש מחדש שרמה 2 כשרה לכיור (ולא רמה 3).","48","","4900","True","True","False","","234","84.228.138.8","0","5335","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5339","5338","מכונסין אינם שאובים","02/12/10 12:08","כה כסלו","תשע"א","12:08","עציוני","מכונסים זה רמה 2. גם מי מקוה הם מכונסים. מים חיים, לעומתם, הם זורמים ולא מכונסים.
אני מניח שזו בדיוק הסיבה לשנוי הגירסא ברש"י, שהרי כפי שכתבת, אם שואבים בכלי המים הופכים לשאובים. לפי הגירסה הנדפסת (בלי המילה או) מדובר על מילוי הכיור על ידי השקעתו בתוך המקוה, כלומר: ללא שאיבה. אכן, לפי הבנתי גירסה זו יותר מסתברת.","159","","4900","True","True","False","","203","132.70.40.183","0","5335","זבחים|כב ע"א",""),new Message("5379","5339","הערה","04/12/10 19:11","כז כסלו","תשע"א","19:11","משיב מאורות דף היומי","נוטפין הזוחלין אינן מים חיים, מיים חיים הם רק מי מעין.","142","","4898","True","True","False","","208","85.130.130.141","0","5335","זבחים|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);