var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53255;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","48"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","29"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53255","0","מחפש הסבר מניח דעת ליחס לחווה","29/10/17 00:08","ט חשון","תשע"ח","00:08","david","ולא יפה היה לו לאדם הראשון שנטלו ממנו צלע אחת ונתנו לו שפחה לשמשו

מחפש הסבר בדיברי הראשונים/אחרונים למימרא לעייל
כלפי היחס לחווה/לנשים
תודה","662","","2391","True","True","False","","818","5.102.208.108","0","0","סנהדרין|לט ע"א",""),new Message("53256","53255","אין פה יחס מיוחד לנשים","29/10/17 06:48","ט חשון","תשע"ח","06:48","דוד כוכב","השאלה כפי שהובנה על ידי הבת היתה כך: למה 'גנבו' לאדם את הצלע כדי ליצור אדם אחר? ותשובתה לכך היתה שהוא לא הפסיד מאותה 'גניבה' כי אותה אשה דוקא עוזרת לו מאוד.","125","","2391","True","True","False","","251","95.86.70.88","0","53255","סנהדרין|לט ע"א",""),new Message("53257","53255","מדובר במטבע לשון מקובלת","29/10/17 10:13","ט חשון","תשע"ח","10:13","Almuaddib","אם אתה מחפש ליישב את מטבע הלשון הזו של חז"ל עם מערכת הערכים והשפה של היום - תעלה חרס בידך.
.
מטבע הלשון הזה היה נקוט בידי חז"ל, משום שיקף פן אחד בתוך מערכת היחסים שבין איש לבין אשתו. בני זוג נשואים משועבדים זה לזה בתחומים רבים; כלכליים, משפטיים, מיניים ועוד.
מאחר וחלק מהמערכת הזו היא של האשה כלפי בעלה, והיא כוללת שירותים שאלמלא היה נשוי, היה צריך לעשותם בעצמו, או לשכור עבד/שפחה שיעשו אותם עבורו - ננקט מטבע לשון זה. לא היה בשימוש בביטוי זה כל רצון להקטין או להשפיל, אלא להבחין באיזה חלק של מערכת היחסים שבין אשה לאישהּ עוסקים. ומכאן, ההתייחסות לעבודות הבית באופן כללי, בתוך מערכת משפחתית, אפילו לא רק בין איש לבין אשתו.

למשל, בכתובות נא.:

"ההוא יתום ויתומה דאתו לקמיה דרבא.
אמר להו רבא: העלו ליתום בשביל יתומה.
אמרי ליה רבנן לרבא: והא מר הוא דאמר: 'ממקרקעי ולא ממטלטלי, בין למזוני בין לכתובה ובין לפרנסה'!
אמר להו: אילו רצה שפחה לשמשו, מי לא יהבינן ליה?! כל שכן הכא דאיכא תרתי: "

הנה כי כן, גם לגבי אחותו ניתן לומר כך, בהקשר של תועלת מחיים במשק בית משותף.","107","","2391","True","True","False","","182","209.88.198.77","0","53255","סנהדרין|לט ע"א",""),new Message("53265","53257","המשך","30/10/17 08:16","י חשון","תשע"ח","08:16","דוד כוכב","היום (כמו בהרבה מילים מכובסות) לא אומרים עבדים אלא עובדים.
לכאורה יש הבדל, עובד (שהיה נקרא שכיר) יכול להתפטר בכל רגע. [גם אשה אינה יכולה להתגרש ללא הסכמה, והיום גם הבעל לא]. אבל הבדל זה אינו מוחלט, גם עבד עברי יכול להתפטר לכשיחפוץ אם רק יביא את הסכום שקיבל. וגם עובד עלול להסתבך בנזקים אם הוא מפר התחייבויות. [יש אומרים שניתן לאלץ את הבעל לעבוד כדי לפרנס את אשתו, ואמר לי הגרז"ן שכך פוסקים היום דיינים].","125","","2390","True","True","False","","179","95.86.70.88","0","53255","סנהדרין|לט ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);