var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=532;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("532","0","על דברי מי נאמר "ולאו מילתא היא"?","11/08/09 23:22","כא אב","תשס"ט","23:22","אבינועם","בסוגייתנו מובא:
"רב יוסף הוה ליה ההוא שתלא, שכיב ושבק חמשה חתנוותא. אמר: עד האידנא - חד, השתא - חמשה. עד האידנא לא הוו סמכו אהדדי ולא מפסדו לי, השתא חמשה, סמכו אהדדי ומפסדו לי. אמר להו: אי שקליתו שבחייכו ומסתלקיתו - מוטב, ואי לא - מסליקנא לכו בלא שבחא. דאמר רב יהודה, ואיתימא רב הונא, ואיתימא רב נחמן: האי שתלא דשכיב - יורשים דיליה מסתלקין להו בלא שבחא. ולאו מילתא היא".

תוס' (בעמוד ב, ד"ה מסלקינן) מבאר ש"לא אמר דבר זה מעולם אלא להפחידו אמר כן" - היינו, רב יוסף 'המציא' פסק הלכה של רב יהודה ואיתימא וכו' ולמעשה רב יהודה ואיתימא וכו' לא אמר זאת מעולם.
התופעה הזו, של איומי סרק/שקר, על אף שרווחת בעוד מקומות - תמוהה לי. הכיצד??

בכל אופן, ראיתי שהרא"ש מפרש אחרת ואתי שפיר טפי: "ולאו מילתא היא פירוש הא דקאמר מסלקינן להו בלא שבחא אבל אי בעי יהיב להו שבחא ומסלק להו דאין ממון להורישו לבניו". - מדבריו משמע לי, שרב יוסף אכן היה דובר אמת, ואכן מה שציטט בשם רב יהודה ואיתימא וכו' נכון בהחלט [ורב יהודה ואיתימא וכו' אכן אמר זאת], אלא שסתמא דגמרא העירה על כך שדברי רב יהודה ואיתימא וכו' דחויים מההלכה.","45","","5378","True","True","False","","1020","84.228.84.63","0","0","בבא מציעא|קט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);