var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53127;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53127","0","משיב הרוח ומוריד הגשם","19/10/17 18:26","כט תשרי","תשע"ח","18:26","שמואל דוד","עיין רש"י בטל וברוחות - משיב הרוח ומוריד הטל לא חייבוהו חכמים להזכיר אפילו בימות הגשמים:

לפי שאינן נעצרין - שאלמלא הן אין העולם מתקיים והאי דאמרינן בתפלה משיב הרוח ומוריד הגשם לאו משום חיוב אלא חוק גשם הוא מזכיר דטל ורוחות מועילות לארץ לתקנה ולנגבה כדבסמוך זיקא דבתר מיטרא כמיטרא

ולפי דבריו צ"ע מדוע לא אומרים מוריד הגשם ואח"כ ומשיב הרוח","595","","2388","True","True","False","","1082","174.200.0.201","0","0","תענית|ג ע"א",""),new Message("53130","53127","הרוח קודם ומביא את הגשם","19/10/17 19:24","כט תשרי","תשע"ח","19:24","דוד כוכב","וְהַשָּׁמַיִם הִתְקַדְּרוּ עָבִים וְרוּחַ וַיְהִי גֶּשֶׁם גָּדוֹל (מלכים א יח, מה).
נְשִׂיאִים וְרוּחַ וְגֶשֶׁם אָיִן (משלי כה, יד).
רוּחַ צָפוֹן תְּחוֹלֵל גָּשֶׁם (משלי כה, כג).","125","","2388","True","True","False","","227","95.86.70.88","0","53127","תענית|ג ע"א",""),new Message("53151","53130","אשמח אם תוכל לקרות מש"כ","22/10/17 06:59","ב חשון","תשע"ח","06:59","שמואל דוד","רש"י לא כתב כן","595","","2385","True","True","False","","138","174.200.27.140","0","53127","תענית|ג ע"א",""),new Message("53153","53151","קודם נעשים ענני גשם ואז הרוח מעיפה","22/10/17 09:49","ב חשון","תשע"ח","09:49","הודו_כי_טוב","את העננים
כך מלמדים מבית ספר יסודי בישראל
וכנראה שגם בצרפת עוד בזמנו של רש"י
אם לר תהיה רוח הגשם ירד בכל מקרה
כשהטיפות יהיו עבות מספיק וכבדות
אז אם הרוח נושבת בזמן בשביל להעביר את העננים מהים
הכשם ירד לנו כמו שטל יש לנו תמיד","207","","2385","True","True","False","","242","2.53.178.0","0","53127","תענית|ג ע"א",""),new Message("53156","53151","היכן?","22/10/17 12:18","ב חשון","תשע"ח","12:18","דוד כוכב","","125","","2385","False","True","False","","178","95.86.70.88","0","53127","תענית|ג ע"א",""),new Message("53158","53156","רש"י דיבר על הרוח שאחר הגשם","22/10/17 18:13","ב חשון","תשע"ח","18:13","שמואל דוד","","595","","2385","False","True","False","","173","174.200.27.140","0","53127","תענית|ג ע"א",""),new Message("53159","53158","משם מבואר להיפך","22/10/17 19:20","ב חשון","תשע"ח","19:20","דוד כוכב","המפרש (אינו רש"י) הזכיר את הגמרא: (תענית דף ג ע"ב) "ואמר רב יהודה: זיקא דבתר מיטרא - כמיטרא", לא אמרו זיקא כמיטרא - כלומר כל זיקא או סתם זיקא, אלא רק "זיקא דבתר מיטרא", כי סתם רוח קודם לגשם.","125","","2385","True","True","False","","265","95.86.70.88","0","53127","תענית|ג ע"א",""),new Message("53160","53159","אני לא מבין כוונתך","22/10/17 20:06","ב חשון","תשע"ח","20:06","שמואל דוד","המפרש כתב שאנו מזכירים הרוח שבא אחר הגשם שמנגב הארץ","595","","2385","True","True","False","","150","174.200.27.140","0","53127","תענית|ג ע"א",""),new Message("53161","53160",""רוחות מנשבות בכל יום"","22/10/17 20:16","ב חשון","תשע"ח","20:16","דוד כוכב","המפרש הזכיר את מעלת הרוח אף זו שבאה שאחר הגשם, אך אינו בא לשלול שקל וחומר שיש מעלה רבה לרוח המביאה את עצם הגשם.","125","","2385","True","True","False","","290","95.86.70.88","0","53127","תענית|ג ע"א",""),new Message("53163","53161","אבל אנחנו לא מזכירים רוח זה!","22/10/17 20:18","ב חשון","תשע"ח","20:18","שמואל דוד","","595","","2385","False","True","False","","163","174.200.27.140","0","53127","תענית|ג ע"א",""),new Message("53164","53163","מזכירים","22/10/17 20:25","ב חשון","תשע"ח","20:25","דוד כוכב","מזכירים רוח לפני הזכרת הגשם, כי רוח בא לפני גשם. אבל כשכבר מזכירים, מכוונים לכל הרוחות - כולל גם לאותם שאחר הגשם ואף גם לאותם שבאים ללא גשם כלל. (נוסח הגר"א להזכיר רוח גם בימות החמה).","125","","2385","True","True","False","","279","95.86.70.88","0","53127","תענית|ג ע"א",""),new Message("53166","53164","ואולי: 'תדיר [הרוח] ושאינו תדיר [הגשם]","23/10/17 07:34","ג חשון","תשע"ח","07:34","יהודי_קדום","תדיר קודם'?","233","","2384","True","True","False","","97","79.182.109.85","0","53127","תענית|ג ע"א",""),new Message("53167","53166","למה נצרכת סיבה אחרת כאשר מקראות מפורשים","23/10/17 09:11","ג חשון","תשע"ח","09:11","דוד כוכב","כאן.
כמדומה שלא שייך תדיר קודם לענין סדר המשפט.","125","","2384","True","True","False","","204","95.86.70.88","0","53127","תענית|ג ע"א",""),new Message("53172","53167","עייל במה שצירפתי","23/10/17 15:41","ג חשון","תשע"ח","15:41","שמואל דוד","","595","png","2384","False","True","False","","181","174.200.7.175","0","53127","תענית|ג ע"א","0-png"),new Message("53173","53172","והוא בדיוק מה שאמר הרב כוכב,","23/10/17 16:48","ג חשון","תשע"ח","16:48","יהודי_קדום","הלא כן?

וכך נאמר במה שצורף:
"... וכמו נשיאים ורוח וגשם אין. וכן רוח צפון תחולל גשם וכיוצא הרבה. וטל נסמך למטר בלשון הכתוב . וכמו ואתנה טל ומטר וכן בקרא יערוף כמטר וכו' תזל כטל וכו' וכיוצא מש״ה ניתקנו על סדר הכתובים. ובהכי ניחא דלא תיקשי הן בהזכרה הן בשאלה שלא תיקנו לומר איפכא דהיינו החיוב ברישא. דהא איתא בנמ׳ לקמן דבטל ורוחות לא חייבו חכמים.","233","","2384","True","True","False","","134","109.65.162.69","0","53127","תענית|ג ע"א",""),new Message("53174","53173","כן!","23/10/17 16:57","ג חשון","תשע"ח","16:57","שמואל דוד","","595","","2384","False","True","False","","126","174.200.7.175","0","53127","תענית|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);