var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5305;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5305","0","איפה הכהנים ישנים? ","30/11/10 18:09","כג כסלו","תשע"א","18:09","דוד שפירא","כתוב בדף של היום "איבעיא להו יציאה מהו שתועיל בקידוש ידים ורגלים אם תימצי לומר לינה לא פסלה דלא פריש אבל יציאה דפריש אסוחי מסח דעתיה או דלמא כיון דבידו לחזור לא מסח" ורש"י מסביר "יציאה. חוץ לעזרה מהו שתועיל כדרך שפוסל בכל הקדשים שקדשו בכלי שרת שאם יצאו נפסלין ביוצא". כלומר שהכוונה ביציאה זה אל מחוץ לעזרה אם כן משמע ששינה היא בתוך העזרה וזכור לי (לא הצלחתי למצוא את זה) שהכהנים ישנו בבית המוקד בחלק של החולין המקום הזה נחשב מחוץ לעזרה אם כן גם השינה היא יציאה ואם כן יוצא שיש את אותו ספק לגבי שינה שהרי גם בה יוצאים ובגמרא מביאים את כל הספק הזה בתנאי שנפסק ששינה לא פוסלת(כל זה לפי ראב"ש כמו שמוכח שהרי רבי אומר ששינה פוסלת)","180","","4899","True","True","False","","1046","213.151.58.185","0","0","זבחים|כ ע"ב",""),new Message("5310","5305","התבלבלת ","01/12/10 11:40","כד כסלו","תשע"א","11:40","שיננא","לא מדובר על לינה בפועל,
אלא על זמן לינה.

והגמרא מתייחסת לדברי ר' אלעזר בר"ש מדף יט עמוד ב - שאם תימצי לומר כמותו שלינה לא פסלה (ראה ציטוט להלן) אז...

דף יט עמוד ב:
ת''ר קידש ידיו ורגליו ביום אין צריך לקדש בלילה בלילה צריך לקדש ביום דברי רבי שהיה רבי אומר לינה מועלת בקידוש ידים ורגלים רבי אלעזר ברבי שמעון אומר אין לינה מועלת בקידוש ידים ורגלים תניא אידך היה עומד ומקריב על גבי מזבח כל הלילה לאורה טעון קידוש ידים ורגלים דברי רבי רבי אלעזר בר''ש אומר כיון שקידש ידיו ורגליו מתחילת עבודה אפילו מיכן ועד עשרה ימים אינו צריך לקדש ","146","","4898","True","True","False","","221","84.229.7.164","0","5305","זבחים|כ ע"ב",""),new Message("5376","5310","איך אפשר להיות ער 10 ימים? ","03/12/10 14:21","כו כסלו","תשע"א","14:21","דוד שפירא","ציטוט מהגמרא שהבאת "רבי אלעזר בר''ש אומר כיון שקידש ידיו ורגליו מתחילת עבודה אפילו מיכן ועד עשרה ימים אינו צריך לקדש" כתוב (לא זוכר איפה) שמי שנשבע שלא יישן שלשה ימים מלקין אותו וישן מיד משמע שאי אפשר לא לישון שלשה ימים וכל שכן עשרה,אז איך יכול להיות שכהן יעבוד עשרה ימים בלי לישון?","180","","4896","True","True","False","","203","212.76.101.252","0","5305","זבחים|כ ע"ב",""),new Message("5387","5376","אומרת הגמרא במסכת יבמות דף קכא ע"ב","04/12/10 21:24","כז כסלו","תשע"א","21:24","דוד כוכב","שאמנם אי אפשר שלא לישון שלשה ימים, אבל מספיק להתנמנם פה ושם, ואפילו בעמידה כשהוא נשען.","125","","4895","True","True","False","","115","95.86.91.95","0","5305","זבחים|כ ע"ב",""),new Message("5396","5376","דיברו חכמים בלשון גוזמא","05/12/10 09:20","כח כסלו","תשע"א","09:20","Almuaddib","גם כאן, כמו במקרים רבים אחרים, מדובר בהגזמה-הקצנה, כדי להדגיש את המסר.

המסר הוא שלשיטת ראב"ש, אין צורך לקדש ידיו ורגליו שוב, כל זמן שהוא עובד. כוונתו המרכזית, כמובן, היתה לעניין המעבר בין לילה ליום. כדי להדגיש את כוונתו, נקט בלשון הפלגה; אף לו יצוייר שהיה יכול כהן לעבוד עשרה ימים ולילות ברציפות - לא היה צריך לקדש שוב.

וראה כאן את ההערה לגבי הטבלה בעינו של דג.","107","","4894","True","True","False","","170","212.25.82.194","0","5305","זבחים|כ ע"ב",""),new Message("5400","5396","צ"ע","05/12/10 10:16","כח כסלו","תשע"א","10:16","משיב מאורות דף היומי","הרי לומד כבר אמר שכתוב בראב"ד שאין כאן שום גוזמא.","142","","4894","True","True","False","","228","85.130.130.141","0","5305","זבחים|כ ע"ב",""),new Message("5403","5400","ודאי שמדובר כאן בלשון גוזמא","05/12/10 11:32","כח כסלו","תשע"א","11:32","Almuaddib","שהרי אין רבי אלעזר ברבי שמעון חולק על כך שמסיח דעתו טעון קידוש ידים ורגלים, או שמי שיצא להטיל מימיו - מקדש ידים ורגלים.

הואיל ואדם מנמנם - הסיח דעתו, ומכיוון שאין אדם יכול שלא להטיל מימיו כמה ימים, ברור כי כל כוונתו של ראב"ש היא להדגיש את הלכתו באמצעות דוגמא שאינה אפשרית במציאות.","107","","4894","True","True","False","","148","212.25.82.194","0","5305","זבחים|כ ע"ב",""),new Message("5405","5403","[ללא נושא]","05/12/10 12:04","כח כסלו","תשע"א","12:04","לומד","החשק שלמה כבר שואל איך אפשר עשרה ימים בלא להטיל מים, ובדם זבחים הקשה גם איך אפשר לעבוד בליל שבת והלא אין אברי התמיד של ערב שבת קרבים בשבת. אלא כתב החשק שלמה שעשרה ימים הם לאו דווקא, וכן הגירסא בתורת כהנים שלשה ימים, וכן יש גירסא כמדומה לי מהשיטמ"ק מכת"י, שגם כאן בגמרא גורסים שלשה ימים","193","","4894","True","True","False","","78","89.139.13.179","0","5305","זבחים|כ ע"ב",""),new Message("5416","5403","דיברתי על עינו של דג","05/12/10 15:58","כח כסלו","תשע"א","15:58","משיב מאורות דף היומי","","142","","4894","False","True","False","","204","85.130.130.141","0","5305","זבחים|כ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);