var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53045;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53045","0","הערה ברש"י","17/10/17 20:18","כז תשרי","תשע"ח","20:18","שמואל דוד","סנהדרין פט.
הכובש את נבואתו וכו' פירש"י הכובש נבואתו שלא אמרה כגון יונה בן אמיתי עכ"ל
ויש להעיר מה כוונתו בזה, ומדוע כתב כן כאן ולא אצל שאר נביאים דמתניתין. וצ"ע","595","","2390","True","True","False","","815","174.200.13.67","0","0","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53049","53045","רש"י כן פירש כך במשנה כשהוזכר לראשונה","17/10/17 23:28","כז תשרי","תשע"ח","23:28","דוד כוכב","ודבריו: "כגון יונה בן אמיתי" הם דוגמה - היכן מצינו במקרא מי שעשה כך.","125","","2390","True","True","False","","185","95.86.70.88","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53051","53049","לא פירש כן אצל השאר","17/10/17 23:57","כז תשרי","תשע"ח","23:57","שמואל דוד","","595","","2390","False","True","False","","145","174.200.27.106","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53053","53051","כמו מי נוסף לא פירש כן - מלבד יונה?","18/10/17 06:04","כח תשרי","תשע"ח","06:04","יהודי_קדום","או מי עוד כבש את נבואתו?","233","","2389","True","True","False","","103","37.26.147.216","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53056","53053","מדוע הניסוח "כגון" ?","18/10/17 08:08","כח תשרי","תשע"ח","08:08","אבי גרינבלט","ניסוח זה מוביל לשאלה .","539","","2389","True","True","False","","189","31.168.68.82","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53057","53056","תודה! ונ"ל שהמילה 'כגון' אינה","18/10/17 08:27","כח תשרי","תשע"ח","08:27","יהודי_קדום","מחייבת שאחריה תופיע רשימה של דוגמאות ודי בדוגמא אחת שתבוא אחריה, כגון כאן ברש"י המשתמש במילה כגון רק עבור מקרה אחד הקיים בתנ"ך (וכפי שהסביר הרב כוכב), ולכן נבין את המילה "כגון" ברש"י כאילו השתמש במילה "כמו" - שגם היא אינה מחייבת יותר מדוגמא אחת אחריה.","233","","2389","True","True","False","","133","79.182.64.197","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53058","53056","שאלתי על רש"י","18/10/17 08:27","כח תשרי","תשע"ח","08:27","שמואל דוד","","595","","2389","False","True","False","","143","174.200.13.155","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53062","53058","לא הבנתי מה השאלה","18/10/17 10:06","כח תשרי","תשע"ח","10:06","דוד כוכב","במשנה כתוב שהכובש את נבואתו מיתתו מיתתו בידי שמים.
פירש רש"י מה זה הכובש נבואתו - שהוא לא אמר לציבור את מה שנצטוה להודיע להם, "כגון" = 'כמו' = 'לדוגמא' - מה שעשה יונה בן אמיתי.
רש"י משתמש במקומות רבים מאוד במילה "כגון" גם כאשר אין דוגמה נוספת.","125","","2389","True","True","False","","206","95.86.70.88","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53080","53062","ביאור","18/10/17 18:28","כח תשרי","תשע"ח","18:28","שמואל דוד","השאלה שלי מדוע צריך רש"י לפרש "שלא אמרה" ואת"ל שבא לפרש לשון כובש מ"מ מדוע צריך להוסיף כגון יונה בן אמיתי. הרי אצל שאר נביאים לא כתב כגון...","595","","2389","True","True","False","","161","174.200.13.155","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53094","53080","עכשיו לאחר הביאור נראה שהשאלה ממש","18/10/17 21:39","כח תשרי","תשע"ח","21:39","יהודי_קדום","צ"ע.
כי באמת היייתי מסתפק רק ב"הכובש נבואתו כגון יונה בן אמיתי" ולמה לי הלשון הכפולה: "הכובש נבואתו שלא אמרה כגון יונה בן אמיתי"?
יישר כוח על השאלה שבאמת צ"ע.","233","","2389","True","True","False","","124","109.65.77.53","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53099","53080","נכון, בא לפרש לשון כובש","18/10/17 22:22","כח תשרי","תשע"ח","22:22","דוד כוכב","והוסיף כגון יונה בן אמיתי להראות דוגמה שכבר היתה מעולם, ובו מובן למה היה צריך להודיע נבואתו, ומה היה קורה אילו היה ממשיך לכובשה, ומה סבר הוא ומה ענהו ה'.

לא הבנתי את המשפט: /הרי אצל שאר נביאים לא כתב כגון/.","125","","2389","True","True","False","","191","95.86.70.88","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53104","53099","עיינת בגמרא?","18/10/17 23:53","כח תשרי","תשע"ח","23:53","שמואל דוד","המתנבא מה שלא שמע:

כגון צדקיה בן כנענה כו'","595","","2389","True","True","False","","149","174.200.0.201","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53113","53104","כן.","19/10/17 09:02","כט תשרי","תשע"ח","09:02","דוד כוכב","אם בדבריך: /הרי אצל שאר נביאים לא כתב כגון/ התכוונת לשאול: 'הרי אצל המתנבא מה שלא שמע לא הביא רש"י דוגמה' - התשובה היא שלמתנבא מה שלא שמע כבר הביאה הגמרא דוגמה, מה שאין כן בכובש נבואתו. ועוד שפירוש המתנבא מה שלא שמע ברור ואינו צריך ביאור.","125","","2388","True","True","False","","165","95.86.70.88","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53120","53104","מתוך הרשימה הזו","19/10/17 10:34","כט תשרי","תשע"ח","10:34","אור חדש","כמה מהם מוכרים להמון העם (הלומדים) בקלות וכמה רק אחרי שמזכירים בפרוט העניין?
סיפור יונה מוכר לכל בזכות הפטרת יו"כ ולכן די באיזכור שמו להבנת העניין

סיפורם של הנביאים מספ' מלכים מוכרים פחות ולכן יצריכו פרוט גדול בביאור עניינם, זה השאיר רש"י לגמ' ולא הרחיב במשנה (כך דרכו)","458","","2388","True","True","False","","112","213.151.55.26","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53122","53113","גם בכובש הביא הגמרא דוגמא","19/10/17 16:09","כט תשרי","תשע"ח","16:09","שמואל דוד","","595","","2388","False","True","False","","143","174.200.0.201","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53123","53120","אבל עדיין לא מובן כוונת רש"י מאי בעי בזה","19/10/17 16:10","כט תשרי","תשע"ח","16:10","שמואל דוד","","595","","2388","False","True","False","","137","174.200.0.201","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53129","53122","נכון","19/10/17 19:19","כט תשרי","תשע"ח","19:19","דוד כוכב","לכן ההסבר הוא מה שכתבתי בסוף - שפירוש 'המתנבא מה שלא שמע' ברור ואינו צריך ביאור, אבל בפירוש הכובש נצרך רש"י להסביר ולכן הביא את הדוגמה.","125","","2388","True","True","False","","141","95.86.70.88","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53124","53123","זה כבר הבנת לעיל","19/10/17 17:09","כט תשרי","תשע"ח","17:09","אור חדש","לבאר המושג 'כיבוש נבואה'
אם שאלתך 'למה הוסיף דוגמה אחר שהסביר'?
התשובה היא שידוע ומפורסם בין המורים שנתינת דוגמה של דבר מוכר עוזר להבנת מושג חדש, כיוון שהדוגמה של יונה מוכרת לכל ובהחלט מסבירה המושג וכל זאת ניתן להשיג במילים בודדות טרח והוסיף כאן המפרש (יש שכ' שאי"ז רש"י בפרקנו) את הדוגמה, למה לא עשה זאת בשאר המקרים של המשנה? כי זה היה מסרבל פירושו על המשנה שרגיל לכתוב בקצרה, במקרים ההם לא היה די באיזכור שם הבניא בלבד אלא היה צורך להביא הסיפור עצמו...","458","","2388","True","True","False","","132","213.151.55.26","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53126","53124","ייש"כ","19/10/17 17:57","כט תשרי","תשע"ח","17:57","שמואל דוד","רש"י לפרק חלק יש אומרים שאינו מרש"י, גם רש"י לפרק הנחנקין?","595","","2388","True","True","False","","143","174.200.0.201","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53128","53126","ראיתי רק ביחס לחלק","19/10/17 18:29","כט תשרי","תשע"ח","18:29","אור חדש","כאשר הבעיה הקשה ביותר היא עם הרש"י שכל מי שלא מקבל את הדרשות הינו אפיקורס, ע"ז יש הערה גם בגמרות הרגילות מהב"ש שזה לא מרש"י ז"ל (אני מניח שברור למה קשה לקבל שפה קדוש אמר דבר זה, מיהו כיוון שהגרסא הנפוצה היא האומר ...מן התורה מסתבר שכך אכן הבין רש"י הדברים, ברמב"ם סוברים שגרס אחרת שהרי כ' שאין ראיה בתורה לכתחית המתים )
בשוטנשטיין ההערה שם שי"א שהפירוש לכל הפרק אינו מרש"י אלא מאחד מתלמידיו, לגבי נחנקין לא ראיתי הערה כזו","458","","2388","True","True","False","","122","213.151.55.26","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53131","53128","כתבת שיש אומרים אין זה רש"י","19/10/17 20:01","כט תשרי","תשע"ח","20:01","שמואל דוד","","595","","2388","False","True","False","","140","174.200.0.201","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53132","53131","אם זו שאלה לא הבנתיה","19/10/17 20:49","כט תשרי","תשע"ח","20:49","אור חדש","","458","","2388","False","True","False","","59","213.151.55.26","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53134","53132","כתבת בתוך דבריך שיש אומרים שאין זה מרש"י","19/10/17 21:20","כט תשרי","תשע"ח","21:20","שמואל דוד","","595","","2388","False","True","False","","134","174.200.0.201","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53135","53134","ולכן?","19/10/17 21:21","כט תשרי","תשע"ח","21:21","אור חדש","","458","","2388","False","True","False","","87","213.151.55.26","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53136","53135","לא ראיתי אומרים שרש"י לפרק הנחנקין","19/10/17 21:23","כט תשרי","תשע"ח","21:23","שמואל דוד","אינו מרש"י","595","","2388","True","True","False","","149","174.200.0.201","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53137","53136","גם אני לא","19/10/17 21:25","כט תשרי","תשע"ח","21:25","אור חדש","","458","","2388","False","True","False","","70","213.151.55.26","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53142","53137","עיין במה שכתבת","20/10/17 03:22","ל תשרי","תשע"ח","03:22","שמואל דוד","","595","","2387","False","True","False","","140","174.200.15.144","0","53045","סנהדרין|פט ע"א",""),new Message("53143","53142","צירפתי","20/10/17 03:24","ל תשרי","תשע"ח","03:24","שמואל דוד","","595","png","2387","False","True","False","","160","174.200.15.144","0","53045","סנהדרין|פט ע"א","0-png"),new Message("53146","53143","טעות שלי","20/10/17 13:29","ל תשרי","תשע"ח","13:29","אור חדש","היתי בראש של חלק ושכחתי שהחזרת הדיון לנחנקין","458","","2387","True","True","False","","86","141.226.170.138","0","53045","סנהדרין|פט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);