var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=52827;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("52827","0",""עקיבא מה לך אצל הגדה"","20/09/17 13:49","כט אלול","תשע"ז","13:49","אבי גרינבלט","לאחר שראב"ע משבח את ר"ע על בקיאותו הרבה בנגעים ואהלות , מובא בעמוד הבא תיאור של הפרידה מרבי אליעזר שהיה מרבותיו של רבי עקיבא כפי שרואים בעמוד הבא ומעניין שרבי אליעזר אומר דברי ביקורת חריפים על כך שלא למדו ממנו הלכות נגעים למרות שר"ע כאמור היה בקי בהן עד כדי כך שהביקורת הקשה ביותר של רבי אליעזר הופנתה אליו.","539","","2418","True","True","False","","844","95.86.72.27","0","0","סנהדרין|סז ע"ב",""),new Message("52831","52827","כך כתב הרב איגרא לרב יואל בן נון","24/09/17 01:05","ד תשרי","תשע"ח","01:05","זילבר פדואל","בתחומין לז , בתגובה להצעת הרב יואל בן נון
להתקין "גט משעה אחרונה"
כתב הרב איגרא (דיין בביה"ד הרבני הגדול) : (עמוד 270)
"אסיים בדברי ראב"ע עקיבא מה לך אצל אגדות כלך לך אצל
נגעים ואהלות. לצערי יותר מדי אנשים רצינים משקיעים בדברים
שלא בתחום מומחיותם וכו'"
בהערה 2 שם מובאת תגובת הרב יואל
ובסופה:
דיין חשוב ומוחה במלאכתו כידידי הרב אליעזר איגרא שליט"א יודע היטב
שכל הבעיות ההלכתיות שהוא רומז עליהן ניתנות לפיתרון הלכתי
על ידי הפוסקים המומחים לגיטין ואז יוכלו תלמידי רבי עקיבא
לחזור בשמחה אל מדרשי הלכה ואגדה","504","","2414","True","True","False","","359","213.151.32.5","0","52827","סנהדרין|סז ע"ב",""),new Message("52839","52827","ראיתי מפרשים","24/09/17 11:24","ד תשרי","תשע"ח","11:24","אור חדש","שלכן נענש ר"ע יותר מחבריו, בגלל שראה ר"א שהיה לו הפוטנציאל ללמוד רוב חוכמתו ואילו ר"ע פרש ממנו והספיק לחסרו רק כמכחול בשפופרת (ובזה כבר היה מעולה מכל בני דורו) לכן ידע ר"א שעל ביטול חמור כזה של התורה שעשה ר"ע (בכך שלא שימשו יותר) ייענש יותר מכל חבריו","458","","2414","True","True","False","","136","213.151.55.19","0","52827","סנהדרין|סז ע"ב",""),new Message("52833","52831","מקורות נוספים לכך","24/09/17 02:12","ד תשרי","תשע"ח","02:12","דוד כוכב","בקישור זה.","125","","2414","True","True","False","","212","213.151.60.84","0","52827","סנהדרין|סז ע"ב",""),new Message("52840","52833","לא נראה כך","24/09/17 12:24","ד תשרי","תשע"ח","12:24","אור חדש","סמוך למאמר יש גם מחל' על ר"ע. כלומר אין כאן הכרה בעליונותו של ר"ע בכל התורה וההגדה בכללה (ושלכן חבל על זמנו ש'מבזבז' על הגדה) אלא אכן יש כאן טענה שאינו מוכשר כלל בסוג כזה של לימוד ולכן גם הקטנים ממנו בנגעים ואהלות חולקים עליו בהגדה ובטוחים שהצדק עימם.

אומנם אכן צ"ע מה השתנה הלימוד של ההגדה מלימוד נגעים וכד' שבראשון ר"ע יהיה בדווקא בחסרון למול חבריו הפחותים ממנו בעוד שבשני לכו"ע פשוט שלעולם הלכה כמותו נגד חברו ולי"א אף נגד כל חבריו יחד?

ואולי י"ל כך:
שתי פעולות שונות יש בתושב"ע
האחת (והיא היתה מלאכת התנאים בעיקר אך המשיכו בכך גם האמוראים), ובה הצטיין ר"ע, היתה לקחת הלכה מההלכות שנמסרו למשה מסיני ולצייר את הדרך אליה מהפסוקים (חיבור ההלכה עם התורה שבכתב ע"י דרשות), דומה היה הדבר לקליעת חץ ולציור המטרה סביבו, כמובן שלא כ"א היה בקיא גם במלאכה 'קלה' זו ור"ע היה מצויין בכך במיוחד וכן סמכו על הדרך שמצא אפילו אם מדרך זו היו נ"מ בדינים שלא נתבארו ללא מציאת הדרך אך זה היה רק בדרך אגב, עיקר הפועל היה לא בחידוש דבר חדש אלא רק ביצירת החיבור בין דברים קיימים

לעומת זאת עולם ההגדה (וכך גם שאר התושב"ע מימי הגאונים והילך) יוצא מהתורה שבכתב ומסורות חז"ל הקודמות אך כלל אין לו עוגן כעין הלכה ללכת אליו (שהרי לא נמסרו כלל 'הלכות' הגדה למשה בסיני, כל שנמסר זה רק הדרך כיצד לדרוש ההגדות) וכ"א עלול להגיעה מהפסוק לכל דרשה שהיא

לכן דווקא בגלל שר"ע היה מעולה במציאת הדרך בין שתי נקודות ברורות הרי שלא היה מורגל כלל בחיפוש דרך מתוך תהיה ואינטואיציה בלבד ואף היה העניין מנוגד למידתו המיוחדת בעוד ששאר חבריו לא היה נהיר להם כלל כיצד עובר הקשר בין ההלכה לפסוק והיו מוצאים אותו ע"י חיפוש ותהיה, פעולות הדומות לנצרך גם בהגדה","458","","2414","True","True","False","","158","213.151.55.19","0","52827","סנהדרין|סז ע"ב",""),new Message("52841","52839","אלו אכן דברי רש"י","24/09/17 12:35","ד תשרי","תשע"ח","12:35","אבי גרינבלט",""מפני שלבך פתוח כאולם ואילו שמשתני היית למד תורה הרבה"
העליתי נקודה למחשבה שר"ע מצויין בבקיאות בדיוק בנושא שר"א מציין שלא למדו ממנו.","539","","2414","True","True","False","","174","31.168.68.82","0","52827","סנהדרין|סז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);