var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=52708;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45"),new MostViewed("107089","הגהות הגר"א ב"מ סג","אוריאל שלמוני","01/05/24 10:28","605","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("52708","0","שאלות לדף","13/09/17 17:17","כב אלול","תשע"ז","17:17","הודו_כי_טוב","האם לאבותינו אברהם יצחק ויעקב היה מותר לשבות והאם הם היו חייבים לשמור שבת ?

היכן ישראל מצווים לצאת למלחמה ולמה הגויים לא ?","207","","2426","True","True","False","","857","109.64.37.169","0","0","סנהדרין|נט ע"א",""),new Message("52709","52708","תשובות","13/09/17 18:54","כב אלול","תשע"ז","18:54","אור חדש","יש מחל' אם לאבות היה דין בני נח או שין ישראל או שמא דין ביניים
כאן תוכל לראות שאף הגויים יכולים לשבות ממלאכה אם עסוקים בעניין שיש בו תיקון לעולם ובזה עסקו האבות בפשטות

ישראל וכל שאר בני האדם מצווים להלחם להצלת כללם
עיקר הציווי הוא מהשכל הפשוט שלא ייתכן שיפקירו עצמם לאויבהם ובמקום שיש סברא פשוטה א"צ בקרא
בכ"ז יש ציווים פרטיים על הנהגות מיוחדות לצבא הישראלי בפר' תצא ותבוא

הגויים לא נצטוו בציווים אלו והם מנהיגים מלחמותיהם עפ"י מלכיהם/ מנהיגיהם השונים","458","","2426","True","True","False","","160","213.151.55.19","0","52708","סנהדרין|נט ע"א",""),new Message("52713","52708","תשובות","13/09/17 22:05","כב אלול","תשע"ז","22:05","דוד כוכב","השבת היא זכר ליציאת מצרים.

ישראל מצווים לכבוש את ארצם. לגויים אין מצוה כזו, והם כבר שרויים בארצם.","125","","2426","True","True","False","","171","213.151.41.113","0","52708","סנהדרין|נט ע"א",""),new Message("52733","52708","תשובה","17/09/17 01:36","כו אלול","תשע"ז","01:36","-Heat-","עד לפני מתן תורה לא היה חיוב מעיקר הדין לקיים מצוות, ומי שקים זה היה ממידת חסידות והוא מקבל שכר כמי שאינו מצווה ועושה.","636","","2422","True","True","False","","84","46.19.85.102","0","52708","סנהדרין|נט ע"א",""),new Message("52717","52713","כך גם אנחנו הגענו לארצינו","13/09/17 23:26","כב אלול","תשע"ז","23:26","הודו_כי_טוב","אז עדיין מחוייבים ?
אומנם אני אומר את הקידוש בבית אבל
במה השבת מזכירה בעצם את יציאת מצריים
חשבתי ששמירת השבת זה כי בו שבת מכל מלאכתו ....","207","","2426","True","True","False","","211","2.53.168.216","0","52708","סנהדרין|נט ע"א",""),new Message("52719","52717","עדין לא לכל ארצינו","14/09/17 05:30","כג אלול","תשע"ז","05:30","דוד כוכב","וְזָכַרְתָּ כִּי עֶבֶד הָיִיתָ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם וַיֹּצִאֲךָ ה' אֱלֹהֶיךָ מִשָּׁם בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרֹעַ נְטוּיָה עַל כֵּן צִוְּךָ ה' אֱלֹהֶיךָ לַעֲשׂוֹת אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת (דברים ה, טו).
ביציאת מצרים יצאנו מעבדות למנוחה.","125","","2425","True","True","False","","190","213.151.41.113","0","52708","סנהדרין|נט ע"א",""),new Message("52735","52733","לא הבחנת בסתירה ?","17/09/17 06:54","כו אלול","תשע"ז","06:54","הודו_כי_טוב","עד מתן תורה אבותינו כבני נח אולי אסור היה להם לשבות ?","207","","2422","True","True","False","","205","109.64.37.169","0","52708","סנהדרין|נט ע"א",""),new Message("52737","52733","לא משמע כך","17/09/17 08:32","כו אלול","תשע"ז","08:32","דוד כוכב","בבראשית כ, ג-ו
וַיָּבֹא אֱלֹהִים אֶל אֲבִימֶלֶךְ בַּחֲלוֹם הַלָּיְלָה וַיֹּאמֶר לוֹ הִנְּךָ מֵת עַל הָאִשָּׁה אֲשֶׁר לָקַחְתָּ וְהִוא בְּעֻלַת בָּעַל...
בְּתָם לְבָבִי וּבְנִקְיֹן כַּפַּי עָשִׂיתִי זֹאת.
...גַּם אָנֹכִי יָדַעְתִּי כִּי בְתָם לְבָבְךָ עָשִׂיתָ זֹּאת וָאֶחְשֹׂךְ גַּם אָנֹכִי אוֹתְךָ מֵחֲטוֹ לִי עַל כֵּן לֹא נְתַתִּיךָ לִנְגֹּעַ אֵלֶיהָ.","125","","2422","True","True","False","","260","95.86.110.167","0","52708","סנהדרין|נט ע"א",""),new Message("52743","52737","מה הקשר ? תשובה נכונה לשאלה אחרת ?","17/09/17 11:09","כו אלול","תשע"ז","11:09","הודו_כי_טוב","","207","","2422","False","True","False","","226","2.53.58.99","0","52708","סנהדרין|נט ע"א",""),new Message("52757","52737","דוד כוכב","17/09/17 14:41","כו אלול","תשע"ז","14:41","-Heat-","הגמרא בסנהדרין דף נו עמוד א, מפרטת שם על 7 מצוות בני נח, ורש"י על המקום דיבור המתחיל "גילוי עריות" - מסביר שאשת איש גם נכללת באיסור זה לגויים, ורק נערה מאורסה אין להם.

ומה שהבאת לגבי אבימלך מלך גרר הוא אמור להיענש כי חזל דורשים כי היא "בעולת בעל" בדווקא ולא נערה מאורסה, וכמו שפירש רשי שהם מצווים גם על זה.
ואני מצטט:
וַיָּבֹא אֱלֹהִים אֶל אֲבִימֶלֶךְ בַּחֲלוֹם הַלָּיְלָה וַיֹּאמֶר לוֹ הִנְּךָ מֵת עַל הָאִשָּׁה אֲשֶׁר לָקַחְתָּ וְהִוא בְּעֻלַת בָּעַל.

ויש לשאול שאלה נוספת בפועל הוא לא בא עליה, ולמה בכל זאת העניש אותו, ויכול להיות בגלל שהקב"ה מצרף מחשבה רעה למעשה לגויים, ובגלל זה הפסוק החשיב אותו כאילו בא עליה.

ויש בכלל מחלוקת בגמרא האם אשת איש אסורה מצד עריות או מצד גזל, בכל אופן היא נכללת ב7 מצוות בני נח.","636","","2422","True","True","False","","106","46.19.85.102","0","52708","סנהדרין|נט ע"א",""),new Message("52744","52743","תגובתי היתה אל Heat","17/09/17 11:17","כו אלול","תשע"ז","11:17","דוד כוכב","","125","","2422","False","True","False","","162","95.86.110.167","0","52708","סנהדרין|נט ע"א",""),new Message("52758","52757","אפשר כמו שכתבת שמצרפים מחשבה למעשה","17/09/17 14:54","כו אלול","תשע"ז","14:54","דוד כוכב","ואפשר לפרש: הִנְּךָ מֵת עַל הָאִשָּׁה אֲשֶׁר לָקַחְתָּ - אם תבוא אליה, כמטרת לקיחתך.
ובהמשך, או שאבימלך הבין שכבר נתחייב במיתה, וה' הבהיר לו שהוא עדין פטור. או שאבימלך ניסה להתוכח ולטעון שכיון שלקחה בתום לבבו, הוא רשאי גם להשאירה אצלו, וה' ענהו שעליו להשיבה.","125","","2422","True","True","False","","244","95.86.110.167","0","52708","סנהדרין|נט ע"א",""),new Message("52759","52757","הכל מצד גזל","17/09/17 14:56","כו אלול","תשע"ז","14:56","אור חדש","ולכן יכול להענש על הלקיחה עצמה בלא תלות בבעילה

אומנם בבני נח הדין שאשה שאומרת לבעלה "לא חפצה בך עוד" נחשב שהתגרשו ואינה עוד ב'בעלותו' של בעלה ולכן לא שייך עוד לגוזלה ממנו
וכן יכולה להראות בדרך כלשהי שאינם עוד ביחסי אישות ובעלות זו עם זה וגם בזה פוקע ה'בעלות'
לכן מצד זה אכן טענתו של אבימלך היתה נכונה שהרי בדינהם היתה נחשבת כלא בבעלותו של אברם שהרי הכריזו לכל שאינם בקשר אישותי כלל
אולם נענש על כך שנאלצו לשקר כדי שלא ייפגעו במלכותו ובזה התחייב המלך מיתה למקום","458","","2422","True","True","False","","160","213.151.55.19","0","52708","סנהדרין|נט ע"א",""),new Message("52773","52757","האם קידושין תופסים בגויים?","18/09/17 06:36","כז אלול","תשע"ז","06:36","הודו_כי_טוב","האם גויה נחשבת לפי היהדות אשת איש ?","207","","2421","True","True","False","","223","109.64.37.169","0","52708","סנהדרין|נט ע"א",""),new Message("52774","52773","כלפי הגוי - כן וכלפי הישראל - לא","18/09/17 08:08","כז אלול","תשע"ז","08:08","אבי גרינבלט","למרות שיש בזה איסור חמור
"ישראל שבעל כותית דרך אישות... הרי אלו לוקים מן התורה שנאמר לא תתחתן בם" (אה"ז טז).","539","","2421","True","True","False","","121","31.168.68.82","0","52708","סנהדרין|נט ע"א",""),new Message("52775","52774","התכוונתי בינם לבין עצמם","18/09/17 09:55","כז אלול","תשע"ז","09:55","הודו_כי_טוב","","207","","2421","False","True","False","","196","2.53.183.86","0","52708","סנהדרין|נט ע"א",""),new Message("52776","52775","בהחלט א"א וענושים בסיף","18/09/17 10:17","כז אלול","תשע"ז","10:17","אבי גרינבלט","רמב"ם מלכים ט,ז :
"אין בן נח חייב על אשת חבירו עד שיבוא עליה כדרכה אחר שנבעלה לבעלה"","539","","2421","True","True","False","","85","31.168.68.82","0","52708","סנהדרין|נט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);