var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=52223;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("52223","0",""כדי לחלוק כבוד למר עוקבא"","15/08/17 21:22","כג אב","תשע"ז","21:22","אבי גרינבלט","והרי לא באמת התכוונו שידון בבבל , מדוע אין בזה אונאה ?","539","","2455","True","True","False","","756","95.86.72.27","0","0","סנהדרין|לא ע"ב",""),new Message("52225","52223","מר עוקבא - ריש גלותא","16/08/17 00:18","כד אב","תשע"ז","00:18","דוד כוכב","כיבדוהו שידון מבחינתם - אם הוא רשאי. הוא ידע שאינו מוסמך כך שאין בזה הונאה.","125","","2454","True","True","False","","236","212.76.119.195","0","52223","סנהדרין|לא ע"ב",""),new Message("52226","52225","לא ברור","16/08/17 00:38","כד אב","תשע"ז","00:38","אבי גרינבלט","הם כיבודוהו כי ידעו שממילא לא ידון והוא ידע שכיבדוהו לשווא, מה הכבוד בזה ?
אלא נראה שכן יכול היה לדון מפאת דרגתו כראש הגולה ואם כך במה כיבדוהו ? במה שיכול היה לדון מתוקף הרשאת חכמי ארץ ישראל ?","539","","2454","True","True","False","","148","95.86.72.27","0","52223","סנהדרין|לא ע"ב",""),new Message("52227","52226","על אף שיודע יש בכך כבוד","16/08/17 00:54","כד אב","תשע"ז","00:54","דוד כוכב","בבראשית (טו-כא) וַיִּרְאוּ אֲחֵי יוֹסֵף כִּי מֵת אֲבִיהֶם וַיֹּאמְרוּ לוּ יִשְׂטְמֵנוּ יוֹסֵף וְהָשֵׁב יָשִׁיב לָנוּ אֵת כָּל הָרָעָה אֲשֶׁר גָּמַלְנוּ אֹתוֹ: וַיְצַוּוּ אֶל יוֹסֵף לֵאמֹר אָבִיךָ צִוָּה לִפְנֵי מוֹתוֹ לֵאמֹר: כֹּה תֹאמְרוּ לְיוֹסֵף אָנָּא שָׂא נָא פֶּשַׁע אַחֶיךָ וְחַטָּאתָם כִּי רָעָה גְמָלוּךָ וְעַתָּה שָׂא נָא לְפֶשַׁע עַבְדֵי אֱלֹהֵי אָבִיךָ וַיֵּבְךְּ יוֹסֵף בְּדַבְּרָם אֵלָיו: וַיֵּלְכוּ גַּם אֶחָיו וַיִּפְּלוּ לְפָנָיו וַיֹּאמְרוּ הִנֶּנּוּ לְךָ לַעֲבָדִים: וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם יוֹסֵף אַל תִּירָאוּ כִּי הֲתַחַת אֱלֹהִים אָנִי: וְאַתֶּם חֲשַׁבְתֶּם עָלַי רָעָה אֱלֹהִים חֲשָׁבָהּ לְטֹבָה לְמַעַן עֲשׂה כַּיּוֹם הַזֶּה לְהַחֲיֹת עַם רָב: וְעַתָּה אַל תִּירָאוּ אָנֹכִי אֲכַלְכֵּל אֶתְכֶם וְאֶת טַפְּכֶם וַיְנַחֵם אוֹתָם וַיְדַבֵּר עַל לִבָּם:
יוסף ביקר את אביו לפני מותו עוד בטרם הגיעו האחים. וכי לא ידע שהם משקרים?
אלא שאמרו במסכת נזיר פרק ב משנה ב:
אָמַר, אָמְרָה פָרָה זוֹ הֲרֵינִי נְזִירָה אִם עוֹמֶדֶת אֲנִי, אָמַר הַדֶּלֶת הַזֶּה הֲרֵינִי נָזִיר אִם נִפְתָּח אֲנִי, בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים נָזִיר.
וכן האחים שמו בפי אביהם את תחינת עצמם, ויוסף הבין זאת.

ובמסכת עירובין דף ק ע"ב:
"דרך ארץ מתרנגול - שמפייס ואחר כך בועל. ומאי מפייס לה? אמר רב יהודה אמר רב, הכי קאמר לה: זביננא ליך זיגא דמטו ליך עד כרעיך. לבתר הכי אמר לה: לישמטתיה לכרבלתיה דההוא תרנגולא, אי אית ליה ולא זביננא ליך".
למה אין התרנגולת לומדת מנסיונה מאמש?
אלא שחנופה עריבה לאוזן גם כשידוע שנאמרת בשקר.","125","","2454","True","True","False","","256","212.76.119.195","0","52223","סנהדרין|לא ע"ב",""),new Message("52228","52227",">>>","16/08/17 09:02","כד אב","תשע"ז","09:02","אבי גרינבלט",""ואשא עיני וארא והנה שתים נשים יוצאות ורוח בכנפיהם ולהנה כנפים ככנפי החסידה ותשאנה האיפה בין השמים ובין הארץ ואומר אל המלאך הדובר בי אנה המה מוליכות את האיפה ויאמר אלי לבנות לה בית בארץ שנער א"ר יוחנן משום רבי שמעון בן יוחי זו חנופה וגסות הרוח שירדו לבבל".

קשה לקבל שמדובר כאן בחנופה","539","","2454","True","True","False","","152","31.168.68.82","0","52223","סנהדרין|לא ע"ב",""),new Message("52229","52228","לא כל חנופה היא רעה","16/08/17 09:36","כד אב","תשע"ז","09:36","דוד כוכב","בהלכות כבוד רבו כתב השו"ע יו"ד רמב, כג: "כל זמן שמזכיר שמועה בפניו אומר לו: כך למדתני רבינו".
וכתב בביאור הגר"א: (נט) "כל זמן כו'. סנהדרין צ"ט ב' וז"ש בפ"ק דמ"ק (ט' א') ובפ"ב דחגיגה (י"ד ב') למדתנו רבינו אף על פי שלא למדו ממנו זה וכן בחלק (ק"א א') וש"מ".
ציין למסכת מועד קטן דף ט ע"א:
"רבי יונתן בן עסמיי ורבי יהודה בן גרים תנו פרשת נדרים בי רבי שמעון בן יוחי, איפטור מיניה באורתא. לצפרא הדור וקא מפטרי מיניה, אמר להו: ולאו איפטריתו מיני באורתא? אמרו ליה: למדתנו רבינו, תלמיד שנפטר מרבו ולן באותה העיר - צריך ליפטר ממנו פעם אחרת, שנאמר ביום השמיני שלח את העם ויברכו את המלך וכתיב וביום עשרים ושלשה לחדש השביעי שלח את העם! אלא מכאן לתלמיד הנפטר מרבו ולן באותה העיר - צריך ליפטר ממנו פעם אחרת. אמר ליה לבריה: בני אדם הללו אנשים של צורה הם, זיל גביהון דליברכוך".
התלמידים לימדו את רשב"י דבר שלא ידע עד שהתפעל מהם. ואעפ"כ אמרו "למדתנו רבינו".
וכן במסכת סנהדרין דף קא ע"א:
"כשחלה רבי אליעזר נכנסו תלמידיו לבקרו אמר להן, חמה עזה יש בעולם. התחילו הן בוכין ורבי עקיבא משחק. אמרו לו: למה אתה משחק? אמר להן: וכי מפני מה אתם בוכים? אמרו לו: אפשר ספר תורה שרוי בצער, ולא נבכה? אמר להן: לכך אני משחק. כל זמן שאני רואה רבי, שאין יינו מחמיץ ואין פשתנו לוקה, ואין שמנו מבאיש, ואין דובשנו מדביש, אמרתי: שמא חס ושלום קיבל רבי עולמו. ועכשיו שאני רואה רבי בצער - אני שמח. אמר לו: עקיבא, כלום חיסרתי מן התורה כולה? - אמר לו: לימדתנו רבינו כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה - טוב ולא יחטא".
משאלת רבי אליעזר משמע שר"ע חידש לו.

וכן במסכת כתובות דף יז ע"א: "בית הלל אומרים: כלה נאה וחסודה" למרות שאינה נאה, שאילו היתה כן לא היו בית שמאי חולקים. ואעפ"כ שבח הוא לה ואינה נעלבת כאילו לועגים לה. כי השבח ערב לה.
משום כך נכתב יחד בשמות כג, ז-ח: מִדְּבַר שֶׁקֶר תִּרְחָק וְנָקִי וְצַדִּיק אַל תַּהֲרֹג כִּי לֹא אַצְדִּיק רָשָׁע: וְשֹׁחַד לֹא תִקָּח כִּי הַשֹּׁחַד יְעַוֵּר פִּקְחִים וִיסַלֵּף דִּבְרֵי צַדִּיקִים: מכאן מִדְּבַר שֶׁקֶר תִּרְחָק למדו שם בית שמאי שלא ישקר. אך לבית הלל הרי ממשיך וְנָקִי וְצַדִּיק אַל תַּהֲרֹג שאם לא ישבחוה כחברותיה תעלב, ואמרו: "כל המלבין פני חבירו ברבים כאילו שופך דמים" (מסכת בבא מציעא דף נח ע"ב). ואל חשש שדוקא משום כך תעלב, שלכן ממשיך: כִּי הַשֹּׁחַד יְעַוֵּר פִּקְחִים, השבח ערב כשוחד, ואין המשתבח מכיר בשקר. לכן כתוב פִּקְחִים שהוא כל אדם, ולא חֲכָמִים כבדברים.","125","","2454","True","True","False","","232","213.151.36.217","0","52223","סנהדרין|לא ע"ב",""),new Message("52230","52229",""תנוח דעתך שהתנחת את דעתי" , ישר כוח","16/08/17 09:47","כד אב","תשע"ז","09:47","אבי גרינבלט","","539","","2454","False","True","False","","154","31.168.68.82","0","52223","סנהדרין|לא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);