var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5124;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","41"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5124","0","אקפח את בניי","22/11/10 22:07","טו כסלו","תשע"א","22:07","דוד כוכב","המותר לאדם לקלל את עצמו?

על כך כאן.","125","","4906","True","True","False","","847","212.76.107.162","0","0","זבחים|יג ע"א",""),new Message("5126","5124","שאלה","22/11/10 22:38","טו כסלו","תשע"א","22:38","student","האם זה לא מקביל לביטוי הרווח - "אראה בנחמה", אותו ראינו בשימוש אצל חכמים ?","177","","4906","True","True","False","","152","87.69.131.60","0","5124","זבחים|יג ע"א",""),new Message("5128","5126","צודק","22/11/10 23:20","טו כסלו","תשע"א","23:20","דוד כוכב","רש"י מסכת מכות דף ה ע"ב:
"אראה בנחמה - לא אראה בנחמה וגמרא הפכו לברכה פ"א אראה בנחמה נשבע ימותו בניו ואראה בנחמתן".
ובתוספות מסכת חגיגה דף טז ע"ב:
"אראה בנחמה - לישנא קלילא הוי דשבועה בלשון קצר כלומר לא יוכל לראות בנחמות ציון אם לא עשה זה ודומה לו אקפח את בני שהלכה זו מקופחת בישראל דרבי טרפון בשמעתא דמרדעת בפ"ק דשבת (דף יז. ושם) ודוגמא מצינו לשון המקרא ואולם חי אני וימלא כבוד ה' וגו' אם יראו וגו' (במדבר יד)".
ובמהרש"א שם העדיף את פירוש רש"י.

ויתכן שלכן הקפידו לומר דוקא בלשון ברכה, שהרי 'ברית כרותה ללשון' וחשובה צורת ההתבטאות.
וכדברי היד רמ"ה מסכת סנהדרין דף לז ע"ב:
"ואלו נשבעו לא אראה בנחמה אם לא ראיתי נמצאו מקללין את עצמן לפיכך הוצרכו לכנות ולומר אראה בנחמה אם לא ראיתי דהא אפי' בקראי מכנינן כדמיברר בשבועות (ל"ו א)".

החכמים שהשתמשו בלשון זו הם רבי אלעזר ברבי צדוק, ר' יהודה בן טבאי, ור' שמעון בן שטח.","125","","4906","True","True","False","","236","212.76.107.162","0","5124","זבחים|יג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);