var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=50662;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("50662","0","מקור","22/06/17 17:40","כח סיון","תשע"ז","17:40","שמואל דוד","אשמח במקור. 
למשל שנים העידו על אחד שחייב מלקות ונמצאו זוממין ואח"כ הוזמו כת שניה ונמצא שכת שניה רצו לחייב שני עדים מלקות. כמה מלקות נותנים לכת שניה. ארבעים או שמונים","595","","2509","True","True","False","","357","174.200.2.120","0","0","כללי|",""),new Message("50665","50662","למה שמונים ?","22/06/17 22:15","כח סיון","תשע"ז","22:15","אבי גרינבלט","הרמב"ם בהל' עדות כ,ח
"עדים שהעידו על אחד, והרשיעוהו רשע, שאין בו מלקות ולא מיתה ולא חיוב ממון ואח"כ הוזמו - הרי אלו לוקין, אע"פ שלא זממו להלקות זה ולא לחייבו ממון"
עונש המלקות לעדים זוממין קיים גם כאשר עדותם לא תוביל למלקות למועד על ידם . המלקות לשיטה זו הן עונש על עצם מעשה העדות המוזמת (כך מבאר הצל"ח)","539","","2509","True","True","False","","128","95.86.72.27","0","50662","כללי|",""),new Message("50667","50662","שאלה יפה","22/06/17 23:25","כח סיון","תשע"ז","23:25","אור חדש","אם כי די פשוט שיהיה רק 40 מצד שזה מעשה אחד ועדות אחת, לוקים על עדותם.
אין לי מקור ברור לכך כרגע","458","","2509","True","True","False","","161","213.151.55.19","0","50662","כללי|",""),new Message("50669","50662","בשיעורי ר' שמואל רוזובסקי מכות דף ה ע"א","23/06/17 00:11","כט סיון","תשע"ז","00:11","דוד כוכב","רכ) בגדר דינא דמשלשין בממון
שם כתב שכל הכת מתחייבת במיתה אחת ובמלקות אחת כגוף אחד וחיוב משותף. רק הביצוע צריך כל אחד לחוש בכל המלקות. לכן גם זוממיהם - כך רצו לחייבם.","125","","2508","True","True","False","","318","212.76.106.88","0","50662","כללי|",""),new Message("50684","50662","משנה – מכות פרק א - משנה ג:","23/06/17 13:05","כט סיון","תשע"ז","13:05","יהודי_קדום","מְעִידִין אָנוּ בְאִישׁ פְּלוֹנִי שֶׁהוּא חַיָּב מַלְקוּת אַרְבָּעִים, וְנִמְצְאוּ זוֹמְמִין, לוֹקִין שְׁמֹנִים, מִשּׁוּם לֹא תַעֲנֶה בְרֵעֲךָ עֵד שָׁקֶר (שמות כ, יג), וּמִשּׁוּם וַעֲשִׂיתֶם לוֹ כַּאֲשֶׁר זָמַם (דברים יט, יט), דִּבְרֵי רַבִּי מֵאִיר. וַחֲכָמִים אוֹמְרִים, אֵינָן לוֹקִין אֶלָּא אַרְבָּעִים. מְשַׁלְּשִׁין בְּמָמוֹן וְאֵין מְשַׁלְּשִׁין בְּמַכּוֹת. כֵּיצַד, הֱעִידוּהוּ שֶׁהוּא חַיָּב לַחֲבֵרוֹ מָאתַיִם זוּז, וְנִמְצְאוּ זוֹמְמִין, מְשַׁלְּשִׁין בֵּינֵיהֶם. אֲבָל אִם הֱעִידוּהוּ שֶׁהוּא חַיָּב מַלְקוּת אַרְבָּעִים, וְנִמְצְאוּ זוֹמְמִין, כָּל אֶחָד וְאֶחָד לוֹקֶה אַרְבָּעִים:
ובגמרא, מכות דפים ד-ה.","233","","2508","True","True","False","","123","89.139.122.131","0","50662","כללי|",""),new Message("50721","50662","נלע"ד שכ"א מהם לוקה שמונים","25/06/17 10:41","א תמוז","תשע"ז","10:41","Almuaddib","ואסביר:

ראשית, ארבעים (חסר אחת) מלקות - זה העונש הרגיל של מלקות - לעבירה אחת.

ואין מניעה מחיוב כפול, כפי שלמדנו בחולין: אכל שני גידין משתי ירכות משתי בהמות סופג שמונים, וכך גם נפסק להלכה - ראו ברמב"ם הלכות מאכלות אסורות פ"ח ה"ג.

ואף במסכת מכות, בעניין, מצינו שיש אפשרות ללקות שמונים, כמו במשנה שצוטטה - במחלוקת בין רבי מאיר לבין חכמים.
אלא שהמחלוקת היא כאשר זממו לחייב אדם אחד - איש פלוני - במלקות. חכמים חולקים ואומרים שאין חיוב כפול, אחד משום כאשר זמם ואחד משום לא תענה ברעך. אלא שכן, זממו לחייב שני אנשים שונים, כל אחד מהם בארבעים מלקות, ונלע"ד שכמו במסכת חולין, שני גופין מוחלקין, ולכן יש חיוב על כל אחד ואחד.","107","","2506","True","True","False","","256","209.88.198.77","0","50662","כללי|",""),new Message("50697","50669","ומה במקום שרצו לחייב ב מלקיות","23/06/17 18:31","כט סיון","תשע"ז","18:31","שמואל דוד","","595","","2508","False","True","False","","124","184.75.119.126","0","50662","כללי|",""),new Message("50686","50684","שם העדים רצו לחייב רק אדם אחד","23/06/17 13:10","כט סיון","תשע"ז","13:10","דוד כוכב","","125","","2508","False","True","False","","180","212.76.106.88","0","50662","כללי|",""),new Message("50690","50686","נלע"ד שהכת לעניין מלקות אינה כת יותר","23/06/17 13:47","כט סיון","תשע"ז","13:47","יהודי_קדום","וכל אחד בה הוא 'רק אדם אחד' שילקה ארבעים חסר אחת.
אמנם אם היה כאן דין ממון - היה נחלק ביניהם.
(אלא אם לא הבנתי כוונתו מהו "שם..." שבכותרת תגובתו למקור שהבאתי).
בכל אופן נלע"ד שמשנה זו היא המפתח למקור בנד"ד.","233","","2508","True","True","False","","144","89.139.122.131","0","50662","כללי|",""),new Message("50691","50690","'שם' זה במשנה","23/06/17 14:54","כט סיון","תשע"ז","14:54","דוד כוכב","במשנה העדים ראובן ושמעון רוצים לחייב את משה מלקות.
'שמואל דוד' שואל מה הדין כשיששכר וזבולון רוצים לחייב גם את ראובן וגם את שמעון מלקות (בכך שהם מזימים את עדות ראובן ושמעון נגד משה). האם יששכר וזבולון חייבים מלקות גם על שזממו על ראובן וגם על שזממו על שמעון.","125","","2508","True","True","False","","185","212.76.106.88","0","50662","כללי|",""),new Message("50698","50691","מה התירוץ לזה?","23/06/17 18:32","כט סיון","תשע"ז","18:32","שמואל דוד","","595","","2508","False","True","False","","127","184.75.119.126","0","50662","כללי|",""),new Message("50701","50697","ודאי שמונים","23/06/17 18:33","כט סיון","תשע"ז","18:33","דוד כוכב","","125","","2508","False","True","False","","157","213.151.51.82","0","50662","כללי|",""),new Message("50702","50698","מבואר לעיל "בשיעורי ר' שמואל"","23/06/17 18:34","כט סיון","תשע"ז","18:34","דוד כוכב","","125","","2508","False","True","False","","160","213.151.51.82","0","50662","כללי|",""),new Message("50705","50702","לא הבנתי","23/06/17 18:57","כט סיון","תשע"ז","18:57","שמואל דוד","","595","","2508","False","True","False","","139","184.75.119.126","0","50662","כללי|",""),new Message("50716","50705","כבר עניתי בהודעה הראשונה","24/06/17 22:13","ל סיון","תשע"ז","22:13","דוד כוכב","","125","","2507","False","True","False","","200","213.151.51.82","0","50662","כללי|",""),new Message("50720","50716","מה שהבאת משיעורי ר"ש ז"ל אינו ענין לשאלת","25/06/17 05:35","א תמוז","תשע"ז","05:35","שמואל דוד","","595","","2506","False","True","False","","165","63.143.237.90","0","50662","כללי|",""),new Message("50725","50720","זו כן תשובה לשאלה, אפרט","25/06/17 11:52","א תמוז","תשע"ז","11:52","דוד כוכב","התשובה היא שלוקים ארבעים.

על כך לכאורה קשה, שהרי זממו שכל עד ילקה ארבעים ולמה לא ילקו שמונים.

על כך מתורץ בשיעורי ר' שמואל רוזובסקי: שלא נכון לומר שהם זממו שכל עד ילקה בעצמו ארבעים, אלא שהם זממו שהכת כמכלול תלקה רק ארבעים - כפי שהעידה על המתחייב במלקות. ולכן גם הם - לאחר שהוזמו - ילקו רק ארבעים. אלא שיש דין צדדי: שכאשר כת מתחייבת במלקות ארבעים - אותן ארבעים אינן מתחלקות בין העדים, אלא כל אחד לוקה את כולן, כדי שיחושו כאב של ארבעים מלקות.","125","","2506","True","True","False","","231","213.151.51.82","0","50662","כללי|",""),new Message("50722","50721","גם אני חשבתי כן","25/06/17 10:42","א תמוז","תשע"ז","10:42","שמואל דוד","אשמח במקור","595","","2506","True","True","False","","158","174.200.9.99","0","50662","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);