var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=50424;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("50424","0","המקדיש תפילין >>>","15/06/17 11:29","כא סיון","תשע"ז","11:29","אבי גרינבלט",""תפלין איקרי נכסי דתנן המקדיש נכסיו מעלין לו תפלין"
רשב"ם - "מי מיקרי נכסי כתפילין דמו או דלמא תפילין היינו טעמא דהוי מלבוש אבל ספר מצוה היא ולא נכסי"
רש"י בערכין כג,ב -
"מעלין לו תפיליו - ופודה אותן"
"מזון וכסות ומטה ותפילין - אכולהו משיירינן לו מעות לקנותן אם אין לו"

עפ"י הרשב"ם אצלנו המגדיר את התפילין כמלבוש (!) , חובה על האדם הרוצה להניחן לפדותן (ואם אין ביכולתו , עוזרים לו עפ"י רש"י בערכין) כדי שלא ימעול והפסיקה כי מצוות לאו ליהנות ניתנו , אינה רלבנטית אצלנו .
האם זו הבנה נכונה ?","539","","2515","True","True","False","","661","31.168.68.82","0","0","בבא בתרא|קנא ע"א",""),new Message("50428","50424","אין הבדל בין רש"י לרשב"ם","15/06/17 12:55","כא סיון","תשע"ז","12:55","דוד כוכב","דין תפילין ככסות. אלו נכסיו ולכן מוקדשים. וכיון שנצרך להם יפדם, ואם אינו יכול יסייעוהו.

לשון הריטב"א:
"המקדיש נכסיו מעלין לו תפיליו. יש מפרשים מסלקין ממנו תפיליו, ורבינו שמואל ז"ל פירש שפודה אותם מלשון מעלין אותו בדמים והכל ענין אחד לומר שהם קדושים".","125","","2515","True","True","False","","164","212.76.106.88","0","50424","בבא בתרא|קנא ע"א",""),new Message("50533","50424","תפילין מוגדרים כמלבוש","19/06/17 22:34","כה סיון","תשע"ז","22:34","זילבר פדואל","גם במשנה ערובין י-א
המוצא תפילין מכניסן זוג זוג וכו'","504","","2511","True","True","False","","159","213.151.32.163","0","50424","בבא בתרא|קנא ע"א",""),new Message("50535","50533","יש שם יסוד אחר במחלוקת","19/06/17 22:41","כה סיון","תשע"ז","22:41","אבי גרינבלט","האם שבת זמן תפילין כדעת ת"ק (להלכה אלא שגזרו שמא תיפסק רצועה ויביאם בידו)או לא כדעת ר"ג.
לשון הברטנורא במקום "והיינו טעמא דשרו ליה רבנן בהצלה משום דתכשיט הוא" (כעין בגד)","539","","2511","True","True","False","","94","95.86.72.27","0","50424","בבא בתרא|קנא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);