var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5040;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","40"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5040","0","כותרות עריכה במסכת זבחים (בגמרא בכלל)","16/11/10 08:57","ט כסלו","תשע"א","08:57","maruvka","בדף ג: מובאות כותרות לשאלה ותשובה שעומדת להיות מוצגות:
רב יוסף בר אמי רמי שינוי קודש אשינוי בעלים ומשני;
...
רב חביבא רמי שינוי בעלים אתוך תוכו ומשני;

האם נתקלתם במקרים נוספים של כותרות ו/או עריכה?
האם זה אופייני למסכת זבחים? לסדר קודשים?
זכורה לי הפניה לתחילת המסכת בבא מציעא.","93","","4912","True","True","False","","1035","132.70.137.203","0","0","זבחים|ג ע"ב",""),new Message("5041","5040","בגמרא בכלל","16/11/10 09:18","ט כסלו","תשע"א","09:18","לינקוש","תופעה זו מוכרת לי מעוד מקומות בש"ס (אם כי, לא במקומות רבים).

לא נראה לי שזה אופייני דוקא למסכת זבחים או לסדר קדשים.

ברוך בואך-שובך לפורום...","58","","4912","True","True","False","","211","77.127.221.135","0","5040","זבחים|ג ע"ב",""),new Message("5051","5040","דיון בנושא","16/11/10 11:06","ט כסלו","תשע"א","11:06","עציוני","הנה קישור לדיון בנושא בפורום אחר.","159","","4912","True","True","False","","283","132.70.40.183","0","5040","זבחים|ג ע"ב",""),new Message("5058","5040","התקדמות בשאלה","16/11/10 15:31","ט כסלו","תשע"א","15:31","משיב מאורות דף היומי","מסכים עם לינקוש, ה"רומיות", הוא דבר נפוץ בש"ס, אבל כאן קיימת חריגה מסויימת וכדלהלן:

א. בפשוטו נראה דחשיבות עבודת הקרבנות יוצרת דינים מיוחדים של לשמה וכו'.

ב. אבל צ"ב על זה:

א. צ"ע הסברא דמינו מחריב בה דלאו מינו לא מחריב בה, דאיפכא מסתברא, שמחשבת חולין פוגמת יותר.
ב. ביותר צ"ב מקום חמש רומיות אלו בתחילת סדר קדשים, ולפני הבאת מקור על דיני לשמה.
ג. צ"ב כוונת הרומיא עצמה, מה עניין גט לקרבן, ומה עניין תנור לקרבן, דפשיטא דיש לחלק ודקארי לה מאי קארי לה.
ד. צ"ב דמבואר ד' ב' דמחשבה אינה בגופו של קרבן, ורק משום דאחשבה כלומר החשיב אותה לדבר חשוב, פסל את הקרבן.
ה. ו' א', משמע מהספק של הגמ' דכיפרו על מה שבאו ורק דלא עלו לשם חובה דצריך להביא אחר. דהדין הוא רק שלא יצא ידי חובה אבל אין כאן פסול בעצם הקרבן ובעצם הכפרה.

ג. חמש הרומיות:
א. תלמוד בבלי מסכת זבחים דף ב עמוד ב
אמר ליה רבינא לרב פפא: לא הוית גבן באורתא בתחומא בי חרמך, דרמי רבא מילי מעלייתא אהדדי ושני להו. מאי מילי מעלייתא? תנן: כל הזבחים שנזבחו שלא לשמן כו', טעמא דשלא לשמן, הא סתמא - עלו נמי לבעלים לשם חובה, אלמא סתמא נמי כלשמן דמי; ורמינהי: כל הגט שנכתב שלא לשם אשה - פסול, וסתמא נמי פסול! ושני: זבחים בסתם לשמן עומדין, אשה בסתמא לאו לגירושין עומדת.

ב. תלמוד בבלי מסכת זבחים דף ג עמוד א
תו רמי מילתא אחריתי, מי אמר רב יהודה אמר רב: חטאת ששחטה לשם עולה - פסולה, שחטה לשם חולין - כשירה, אלמא דמינה מחריב בה, דלאו מינה לא מחריב בה; ורמינהו: כל הגט שנכתב שלא לשם אשה - פסול, ואפי' לשם עובדת כוכבים נמי פסול! ושני: גט דל עובדת כוכבים מיניה הוה ליה סתמא, וסתמא פסול, קדשים דל חולין מינייהו הוה ליה סתמא, וסתמא כשירים.

ג. ורמא מילתא אחריתי, מי אמר רב יהודה אמר רב: חטאת ששחטה לשם עולה - פסולה, שחטה לשם חולין - כשירה, אלמא דמינה מחריב בה, דלא מינה לא מחריב בה; והתניא: +ויקרא יא+ תוכו, ולא תוך תוכו, ואפי' כלי שטף מציל! ושני: עשו חולין אצל קדשים כמחיצה אצל תנור, מה מחיצה אצל תנור לא מהניא לה כלל, אף חולין אצל קדשים לא מהניא ליה כלל; [...] אלא טעמא דרב כרבי אלעזר, דאמר רבי אלעזר: מאי טעמא דרב? +ויקרא כב+ ולא יחללו את קדשי בני ישראל את אשר ירימו לה' קדשים מחללין קדשים, ואין חולין מחללין קדשים.

ד. תלמוד בבלי מסכת זבחים דף ג עמוד ב
רב יוסף בר אמי רמי שינוי קודש אשינוי בעלים ומשני; מי אמר רב: חטאת ששחטה לשם חטאת - כשירה, לשם עולה - פסולה, אלמא דלאו מינה מחריב בה, דמינה לא מחריב בה, והאמר רב: חטאת ששחטה על מי שמחוייב חטאת - פסולה, על מי שמחוייב עולה - כשרה, אלמא דבר מינה מחריב בה, דלאו מינה לא מחריב בה! ומשני: התם +ויקרא ד+ ושחט אותה לחטאת אמר רחמנא, והרי חטאת לשם חטאת נשחטה; הכא וכפר עליו כתיב עליו - ולא על חבירו, חבירו דומיא דידיה שמחוייב כפרה כמותה.

ה. רב חביבא רמי שינוי בעלים אתוך תוכו ומשני; ומי אמר רב: חטאת ששחטה על מי שמחוייב [חטאת - פסולה, על מי שמחוייב] עולה - כשירה, אלמא דמינה מחריב בה, לאו מינה לא מחריב בה, והתניא: תוכו - ולא תוך תוכו, אפילו כלי שטף מציל! ומשני: ארבעה תוכו כתיבי, (תוכו) תוך - תוכו, תוך - תוכו, חד לגופיה, וחד לגזירה שוה, חד - תוכו של זה ולא תוכו של אחר, אידך - תוכו ולא תוך תוכו, ואפילו כלי שטף מציל.","142","","4912","True","True","False","","440","82.166.18.134","0","5040","זבחים|ג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);