var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=50259;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("50259","0","המשיא אישה לבנו גדול בבית","08/06/17 09:54","יד סיון","תשע"ז","09:54","אבי גרינבלט","הלכתא בלא טעמא

תוס - "קצת טעם יש דכיון שפינה את הבית סמכא דעתיה דבן וגם אין לו אנה לדור סברא הוא שנתנו לו"
רשב"ם - "המשיא אשה לבנו ותקנת חכמים היא לכבוד החתן שגנאי הדבר לשאת אשה ואין מקום לדור בו"
אולי כוונת הגמרא מתוך דברי התוס וכך גם משמע בדברי רבנו גרשום שישנו ("קצת") טעם לתקנות אלו שאין טעם כיצד מתבצע הקנין ללא שיתקיימו תנאי הקניה רגילים (שטר,קנין).

לאור הסברי הראשונים לטעם תקנה זו , מדוע רק בבן הראשון יש דאגה היכן ידור ואין דאגה זו ביחס לשאר הבנים שיתחתנו ?","539","","2522","True","True","False","","802","31.168.68.82","0","0","בבא בתרא|קמד ע"א",""),new Message("50292","50259","בבן אחר יש כבר אומדנא ע"פ הבן הראשון","09/06/17 02:19","טו סיון","תשע"ז","02:19","דוד כוכב","כסברה זו מצינו במסכת כתובות דף סח ע"א: "אם השיא בת הראשונה, ינתן לשניה כדרך שנתן לראשונה".

דבר אחר, יש סברה לתלות שהאב רואה בבנו הגדול יותר מהאחרים, את ממשיכו הטבעי, כמו שמצינו באבות. ומשום כך נוטה יותר להעניק לו מקום דירה, ושיהיה סמוך לו.

דבר אחר, כלשון הרמב"ם: "שמרוב שמחתו ואהבתו גמר והקנהו הבית". שמחה גדולה כזו יש כשמשיא את בנו הראשון. ברוב שמחתו הוא לא שואל את עצמו מה יתן לאחרים, ואם שאל הוא עונה השם ירחם.","125","","2521","True","True","False","","142","95.86.64.181","0","50259","בבא בתרא|קמד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);