var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=50057;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("50057","0","תמיה ברשב"ם","25/05/17 18:20","כט אייר","תשע"ז","18:20","שמואל דוד","אלא אמר רב פפא כו' - לרב פפא נמי קשיא ליה  אלא כדלקמן ואיהו לא בא לתרץ האי אלא אבל קושיא קמייתא הא נמי תנינא אתא לתרוצי ולאוקמה בענין אחר דלא תקשי מההיא מתני' דלעיל "ומההיא מתני' דלקמן דמקשינן לרב פפא מינה אכתי לא הוה מסיק אדעתיה וכן כולם"

וצ"ע שהרי מאותה משנה שהקשו מרב נחמן הקשו גם לרב פפא ואיך אפשר לומר שאכתי לא הוה מסיק אדעתיה.

ואיני יודע מדוע לא פירש כפשוטו שכל תרצן לא שמע דברי חבירו (וכ"כ הראב"ד)","595","","2531","True","True","False","","757","174.200.15.215","0","0","בבא בתרא|קכב ע"ב",""),new Message("50059","50057","תשובות","25/05/17 22:13","כט אייר","תשע"ז","22:13","דוד כוכב","נראה שאמוראים הראשונים לא חששו כל כך לקושיה שמלשון "אלא", שאפשר לדחוק שדרך לשון התנא לומר 'אלא' גם כשאינו ענין כל כך לענין למוזכרים בתחילה.

וקשה לומר שלא שמעו זה את דברי זה, שהרי היו מופלגים זה מזה בדורות, ואם לא נקבעו דברי הקדמון בבית המדרש כבר בדורו, מנין לגמרא בדור בתרא להכירם? ואין לומר שהיה חכם שמסר את דברי הקדמון, כי אז היה גם שם המוסר נזכר בגמרא.","125","","2531","True","True","False","","196","213.151.40.172","0","50057","בבא בתרא|קכב ע"ב",""),new Message("50062","50059","דבריך שלא כהרשבם","25/05/17 23:07","כט אייר","תשע"ז","23:07","שמואל דוד","גם לא תרצת שאלתי","595","","2531","True","True","False","","157","174.200.22.26","0","50057","בבא בתרא|קכב ע"ב",""),new Message("50065","50062","הסבר דעת רשב"ם","26/05/17 14:35","א סיון","תשע"ז","14:35","דוד כוכב","רב פפא עצמו הקשה על רב נחמן בר יצחק רק את הקושיה הראשונה: "הא נמי תנינא: בנות צלפחד נטלו שלשה חלקים בנחלה, חלק אביהן שהיה מיוצאי מצרים, וחלקו עם אחיו בנכסי חפר". ואילו את הקושיה השניה: "ועוד, מאי אלא?" הקשה רק מר בר רב אשי (האחרון שבסימן שבתחילת הסוגיה 'נפשם'), והוא הקשה כך על כל קודמיו. והגמרא סידרה קושיה זו אחר דברי כל אמורא ואמורא.","125","","2530","True","True","False","","173","213.151.40.172","0","50057","בבא בתרא|קכב ע"ב",""),new Message("50067","50065","מאותו ברייתא שקשה לר"נ קשה לר"פ","26/05/17 18:34","א סיון","תשע"ז","18:34","שמואל דוד","","595","","2530","False","True","False","","163","174.200.14.177","0","50057","בבא בתרא|קכב ע"ב",""),new Message("50069","50067","לשון רשב"ם:","27/05/17 21:07","ב סיון","תשע"ז","21:07","דוד כוכב",""אבל קושיא קמייתא הא נמי תנינא אתא לתרוצי ולאוקמה בענין אחר דלא תקשי מההיא מתני' דלעיל ומההיא מתני' דלקמן דמקשינן לרב פפא מינה אכתי לא הוה מסיק אדעתיה".

אמנם הכל מבואר במשנה, בדף קטז ע"ב:
"מתני'. בנות צלפחד נטלו ג' חלקים בנחלה: חלק אביהן שהיה עם יוצאי מצרים, וחלקו עם אחיו בנכסי חפר, ושהיה בכור נוטל שני חלקים".
אבל אומר רשב"ם שרב פפא הקשה מהרישא ותירץ מיד, ואח"כ הקשו עליו מהסיפא.","125","","2529","True","True","False","","192","212.76.119.88","0","50057","בבא בתרא|קכב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);