var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=49665;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("49665","0","מה שבררו בררו","02/05/17 10:01","ו אייר","תשע"ז","10:01","הודו_כי_טוב","היכן בתורה רשום שאסור לבעל שדה למנוע מעבר על ידי עשיית גדר ?
מעניין לציין שדווקא בערים חרדיות בכניסה לפתח בתים משותפים

רשום אין לעבור דרך הבית - גזל

וגם אין רשות להוציא את העיתון מהתיבה גם ולו לרגע בשביל לקרוא ולהחזיר - גזל

אין להדביק הודעות על הקירות -גזל","207","","2560","True","True","False","","719","79.182.48.71","0","0","בבא בתרא|ק ע"א",""),new Message("49676","49665","בַּדֶּרֶךְ בַּדֶּרֶךְ אֵלֵךְ","03/05/17 04:47","ז אייר","תשע"ז","04:47","דוד כוכב","בספר דברים ב, כו-כז:
וָאֶשְׁלַח מַלְאָכִים מִמִּדְבַּר קְדֵמוֹת אֶל סִיחוֹן מֶלֶךְ חֶשְׁבּוֹן דִּבְרֵי שָׁלוֹם לֵאמֹר: אֶעְבְּרָה בְאַרְצֶךָ בַּדֶּרֶךְ בַּדֶּרֶךְ אֵלֵךְ לֹא אָסוּר יָמִין וּשְׂמֹאול:
כלומר שאם עוברים בדרך הקבועה לרבים, זו דרך שלום. ואם נכנסים לטריטוריה פרטית שאינה בשימוש הרבים, זה גזל ועילה למלחמה (קָזוּס בֵּלִי).

חידושו של רבי אליעזר לפי דעת רבה בר רב הונא אמר רב הוא שאם רבים כבר תפסו ומשתמשים בדרך, זה נחשב שלהם, ולא מדקדקים לברר כיצד הגיעו וזכו בזה. כי דין הרבים כדין המלכות ומלך רשאי לפרוץ לו דרך. ואין הלכה כרבי אליעזר אלא כדעת חכמים החולקים. ולדעת רב גידל אמר רב מודה רבי אליעזר לחכמים.
לכן צודקים כותבי השלטים אפילו אם רבים כבר רגילים לעבור. וטענתם היא: "מפני שמרבה עליהם את הדרך" (מסכת בבא בתרא דף ס ע"א) פירוש רשב"ם: "שרוב בני אדם יוצאין ונכנסין עכשיו" כלומר שאם יש עוברים ושבים רבים זה מפריע לשכנים.

וגם בעתון צודקים כי שואל שלא מדעת גזלן הוי (מסכת בבא בתרא דף פח ע"א). ורק בדבר מצוה הדין הוא "ניחא ליה לאיניש דתיעביד מצוה בממוניה", וגם זה רק בדבר שאינו מתקלקל בשימוש.","125","","2559","True","True","False","","178","212.76.117.212","0","49665","בבא בתרא|ק ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);