var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=49594;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("49594","0","תשובה בהקדם","27/04/17 16:59","א אייר","תשע"ז","16:59","מנחם מענדל","משנה: שני אנשים שרצו והזיקו זה את זה פטורים.
תוספות: לא הזיקו אלא הוזקו שלא בכוונה.
הגהות הגר"א: הרמ"ה כתב שהזיקו ממש ולא הוזקו
שני פרקים אח"כ (מ"ח ע"ב)כתוב: הזיקו זה את זה חייבים הוזקו זה בזה פטורים.
מי שלא הבין נא לכתוב.
יש"כ!","632","","2563","True","True","False","","738","212.76.105.152","0","0","בבא קמא|לב ע"א",""),new Message("49599","49594","באר את השאלה","27/04/17 19:50","א אייר","תשע"ז","19:50","דוד כוכב","במשנה בדף לב ע"א הלשון אינה כך.
היכן התוספות.
היכן הגר"א.","125","","2563","True","True","False","","137","212.76.117.212","0","49594","בבא קמא|לב ע"א",""),new Message("49600","49599","הלשון שכתבתי לא מדויקת","27/04/17 20:15","א אייר","תשע"ז","20:15","מנחם מענדל","הלשון שצריכה להיות מדויקת זו הזיקו והוזקו.
תוספות ד''ה שניים שהיו מהלכים ברה''ר.
הגהות הגר''א אות א', אפשר למצוא בש''ס שבפורטל.","632","","2563","True","True","False","","71","213.151.35.212","0","49594","בבא קמא|לב ע"א",""),new Message("49605","49600","הגר"א מסביר את כוונתו באריכות","28/04/17 07:30","ב אייר","תשע"ז","07:30","דוד כוכב","בביאור הגר"א על שולחן ערוך חושן משפט הלכות נזיקין סימן שעח סעיף ז [אות כא].","125","","2562","True","True","False","","177","212.76.117.212","0","49594","בבא קמא|לב ע"א",""),new Message("49612","49605","לשון","28/04/17 09:54","ב אייר","תשע"ז","09:54","מנחם מענדל","תוכל לכתוב לי את לשונו","632","","2562","True","True","False","","92","213.151.45.110","0","49594","בבא קמא|לב ע"א",""),new Message("49615","49612","ביאור הגר"א חושן משפט סימן שעח ס"ק כא","28/04/17 14:16","ב אייר","תשע"ז","14:16","דוד כוכב","לפיכך כו'. עיין באר הגולה, וכ"כ רש"י שם וכ"כ תוס' לב א' ד"ה שנים כו' כנ"ל אבל הטור בשם הרמ"ה כ' דכאן כיון דתרווייהו עבדי מעשה אף הזיקו כהוזקו דמי ובזה ניחא דתני שם הזיקו וכ"כ נ"י שם ופי' דמ"ש במתני' שם זה בא כו' משום דשניהם עושין מעשה ושניהם ברשות כמש"ו שלזה כו' היה כו' דהוי הוזק ואם עמד כו' דהוי שלא ברשות היה כו' דהוה הזיק ואם כו' דהוי שלא ברשות ואם אמר כו' כנ"ל אר"פ לא אמרן כו' וברישא ואם אמר כו' ומכאן יצא לו להרמ"ה שבס"ו ויש כו' ובנ"י שם פי' מטעם אחר ע"ש. וז"ש הטוש"ע בין בגופם בין בממונם וזה המתני' הוא בממונם רישא זה בא כו' בשניהם עושין וכמ"ש בגמ' שם התם תרווייהו כו' הכא כו' אלמא דוקא משום דתרווייהו כו' דהזיק הוא דקמדמי למזיק אשתו כו' וז"ש שלזה רשות כו' משום דשלא ברשות לברשות אפי' היזק חייב היה כו' היה כו' הוא דין דבשניהם ברשות הזיק כו' ואם כו' ואם כו' הוא א' ברשות כו' ברשות פטור שלא ברשות חייב בין הזיק בין הוזק ואם אמר כו' ואם אמר כו' ידע הוי כברשות בין ברישא בין בסיפא מתני' שנים שהיו כו' קמ"ל דשניהם שלא ברשות דמי לשניהם ברשות וקמ"ל דנזקי גופן שוה לנזקי ממונם:","125","","2562","True","True","False","","198","212.76.117.212","0","49594","בבא קמא|לב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);