var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=49358;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("49358","0","מדוע לערב את מלאך המות ?","02/04/17 22:29","ו ניסן","תשע"ז","22:29","עלי","ניחא שאנו מערבים אותו בשרשרת המענישים ונענשים ב'חד גדיא', אבל מדוע לא אומרת הגמרא בפשטות שהאדם מת בפתע פתאום ולא הספיק לצוות את בניו, מדוע לערב את מלאך המות ( על לא עול בכפו... ) ולומר שמלאך המות אנסו, וכי רק אונס יש בזה הרי הוא הרגו ממש ...?
מישהו מוכן להסביר לי את הביטוי הזה ?","209","","2584","True","True","False","","823","95.86.89.42","0","0","בבא בתרא|ע ע"ב",""),new Message("49359","49358","כי בדבר אשר זדו עליהם","02/04/17 23:16","ו ניסן","תשע"ז","23:16","דוד כוכב","חסידים הראשונים היו מתיסרין לפני מיתתן.
(מסכת שמחות ברייתות מאבל רבתי פרק ג ה"א).

במות טבעי יש פנאי לצוות לביתו בהיותו שכיב מרע.
במות חטוף מלאך המות "אונס" את האדם ולא מאפשר לו לסגור את הבסטה באופן מסודר.

ואם להמשיך את הלך המחשבה שהצעת,
על עצם המות אין "טענות" על מלאך המות - הוא הרי עשה את תפקידו, וכך דרך כל הארץ.
ה"טענה" היא רק על כך שלא איפשר למנוח להעביר את ההוראות הנחוצות לבניו.

וזהו שאמר יתרו כי בדבר אשר זדו עליהם (שמות יח. יא), פי' שעשו לישראל יותר ממה שנגזר עליהם מפני זדון לבם.
(ספר קול אליהו על שמות פרק יא פסוק ב).","125","","2584","True","True","False","","251","213.151.36.220","0","49358","בבא בתרא|ע ע"ב",""),new Message("49360","49358","זה ביטוי","03/04/17 10:07","ז ניסן","תשע"ז","10:07","אור חדש","לביטויים יש לפעמים משמעות מוזרה אם מנסים להבין אותם מילולית, הפתרון הוא להבינם בהקשרם בלבד לפי המשמעות של הביטוי ולא כמשמעות סך אבריו.
לדוגמה אם תשמע מישהו אומר 'היה לי כיף חבל על הזמן' ותנסה להבין כל מילה בפני עצמה המשפט יהיה לא מובן- אם היה כיף למה חבל על הזמן, הרי היה כיף? אך אם תבין שפירוש הביטוי 'חבל על הזמן' אין משמעו צער על זמן אבוד אלא אדרבה שמחה על הזמן שנוצל הכל יהיה מובן.","458","","2583","True","True","False","","110","213.151.55.19","0","49358","בבא בתרא|ע ע"ב",""),new Message("49370","49358","לא הורגו אלה משדרגו לשלב הבא","05/04/17 05:23","ט ניסן","תשע"ז","05:23","הודו_כי_טוב","","207","","2581","False","True","False","","165","79.176.116.75","0","49358","בבא בתרא|ע ע"ב",""),new Message("49362","49360","השאלה האמיתית היא","04/04/17 08:54","ח ניסן","תשע"ז","08:54","עלי","מדוע אנו זקוקים תמיד לדיכוטומיה הזו, לאמר : הקב"ה 'בעצמו' הוא רק טוב ואילו הרע מקורו בגורם חיצוני או אחר כביכול, כמו מלאך המות, השטן, הסטרא אחרא, סמאל, היצה"ר וכדו', מדוע אי אפשר לברך בבקר יוצר אור ובורא חשך עושה שלום ובורא את ה-רע אלא - הכל ? האם אין הקב"ה מכיל גם צדדים אלו ?","209","","2582","True","True","False","","268","194.114.146.227","0","49358","בבא בתרא|ע ע"ב",""),new Message("49363","49362","לא מכיר דיכוטומיה ביהדות","04/04/17 10:26","ח ניסן","תשע"ז","10:26","אור חדש","מקורה של מלחמת טוב ברע הינה באמונות אליליות כפי שהשתרשו בנצרות.
בוודאי שהיא לא מופיעה בהודעה הראשית שלך.
כפי שהערת בצדק ה' עושה הכל, כל צדדי החיים ועל כולם אנו מצווים לברכו.
אומנם אנו כבני אדם חווים את העולם דרך החושים והשכל שלנו וזה יוצר אצלינו תחושות שונות ביחס למה שטוב או רע לנו, מכיוון שהברכה הינה על התחושה הסוביקטיבית גם התוכן משתנה מ'הטוב והמיטיב' ל'דיין האמת'. בשתי הברכות מברכים את ה' האחד שהוא עילת העילות כולן.

מקובל אצלנו לייחס את הפעולות האלוקיות בעוה"ז למלאכיו אך לא כאל יוזמי הפעולות אלא רק כשליחים מבצעים של הוראת ה' המצווה.
כך כאשר יש רפואה ניסית נאמר שה' שלח את רפא-ל שליחו לבצע את הרפואה ואם קרה מקרה מוות נאמר שנשלח לכאן מלה"מ.
ברור שבשני במקרים המלאך רק מקיים רצון משלחו.","458","","2582","True","True","False","","145","37.26.147.149","0","49358","בבא בתרא|ע ע"ב",""),new Message("49367","49362","ההבדל: בין השפעה ישירה לבין העדר השפעתו","04/04/17 20:32","ח ניסן","תשע"ז","20:32","דוד כוכב",""החסרון ההוא לא נולד אלא מהסתר פניו של האדון ב"ה, שלא רצה להאיר פניו על נבראיו מתחלה מיד, שיהיו שלמים בתחילה, אלא אדרבה, הסתיר פניו מהם והשאירם חסרים, כי הנה אור פני מלך - חיים ודאי, והסתרו הוא מקור כל רע".

ראה בהרחבה בעמוד זה.","125","","2582","True","True","False","","140","213.151.36.220","0","49358","בבא בתרא|ע ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);