var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4919;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4919","0","עשה ולא תעשה שבנידה","09/11/10 16:20","ב כסלו","תשע"א","16:20","מתפעל","מה כוונת המשנה לגבי העשה שבנידה?
הכוונה שהוא עבר רק על העשה?
יש היכי תמצי לעבור רק על העשה ובכל זאת יהיה קרבן?

כי לפי פירושו של רש"י, שמדובר על סמוך לווסתה מטעם והזרתם, משמע שבאמת לא מדובר שעבר על הכרת אלא רק על איסור עשה.

האם יתכן שיהיה במקרה כזה קרבן חטאת?","148","","4920","True","True","False","","1069","80.74.114.58","0","0","הוריות|ח ע"ב",""),new Message("4923","4919","נראה שיש לבאר את רש"י כך","09/11/10 22:29","ב כסלו","תשע"א","22:29","ברוך","פשוט הוא, שהבא על האשה סמוך לוסתה ולא ראתה דם אינו חייב חטאת.

אמנם, מצות העשה מחייבת חטאת אף במקום בו הלאו בלבד לא היה מחייב. וכדברי הרמב"ם שגגות ה,ז (על פי הגמרא בשבועות יז):
"מי שעבר ובעל סמוך לוסת על דעת שתקדום ביאתו לראיית הדם והרגישה האשה שנטמאת בשעת תשמיש ואמרה לו נטמאתי, הרי זה לא יפרוש כשהוא מתקשה כמו שביארנו בהלכות איסורי ביאה, ואם לא ידע שאסור לפרוש מיד ופירש כשהוא מתקשה חייב שתי חטאות, אחת על כניסתו שהרי בעל נדה ואחת על יציאתו שיציאתו הנאה לו כביאתו, במה דברים אמורים כשידע שאסור לבעול בשעת הוסת ודימה שתקדום בעילתו לראייתה ולא ידע שאסור לפרוש מיד, שנמצאו לו שתי העלמות בשתי הבעילות, אבל אם לא ידע שאסור לבעול בשעת הוסת ולא ידע שאסור לפרוש מן הטומאה מיד אף על פי שפירש מיד והוא מתקשה אינו חייב אלא חטאת אחת, מפני שכניסתו ויציאתו שהן כשתי בעילות בשגגה אחת הן ובהעלם אחת עשה הכל "
כלומר, כאשר הבועל ידע שהתורה ציותה לפרוש מן הנידה, הרי זה מחלק את חטאותיו לשתיים.
(המעוניין להרחיב ימצא את עיקר דברי הראשונים בנושא בשבועות יז:-יח.)","86","","4920","True","True","False","","269","87.70.184.16","0","4919","הוריות|ח ע"ב",""),new Message("4928","4923","דין מעניין - יישר כח","10/11/10 08:01","ג כסלו","תשע"א","08:01","מתפעל","אם הבנתי את הרמב"ם נכון, יש כאן 2 שגגות.
א: חשב שיספיק לפני שתפרוס נידה וזאת הית טעותו.
ב: חשב שצריך לפרוש מיד ולא ידע שפרישה מיד מחייבת.

ואם כן, השגגה שלו בשניהם גם בלאו, שהרי בסופו של דבר עבר על הלאו גם כן.

רק שלא כל כך הבנתי למה זה תלוי בידיעה שלו על פרישה סמוך לנידתה.

"אבל אם לא ידע שאסור לבעול בשעת הוסת ולא ידע שאסור לפרוש מן הטומאה מיד, אף על פי שפירש מיד והוא מתקשה אינו חייב אלא חטאת אחת, מפני שכניסתו ויציאתו שהן כשתי בעילות בשגגה אחת הן ובהעלם אחת עשה הכל ".

למה זה העלם אחד?

ההעלם הראשון היה שלא ידע שהיא תהפוך לנידה תוך כדי ביאה,
וההעלם השני שלא ידע שאסור לפרוש.


תודה על תשובותיך. תזכה למצוות.","148","","4919","True","True","False","","141","80.74.114.58","0","4919","הוריות|ח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);