var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=49140;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("49140","0","העדים שאמרו כתב ידינו הוא זה אבל...","15/03/17 00:42","יז אדר","תשע"ז","00:42","jj5","מה הדין אם העדים אומרים " אנוס היינו בחתימה זו" שאין דין של פה שאסור(משום שנאמר "אנוסים" תחילה)?
ולמה הדין כך?","613","","2602","True","True","False","","673","24.62.60.210","0","0","כתובות|יח ע"ב",""),new Message("49141","49140","תלוי איזה אונס - ראה בגמרא","15/03/17 01:05","יז אדר","תשע"ז","01:05","דוד כוכב","","125","","2602","False","True","False","","116","213.151.60.158","0","49140","כתובות|יח ע"ב",""),new Message("49142","49141","מה הדין באונס מחמת נפשות","15/03/17 02:31","יז אדר","תשע"ז","02:31","jj5","מה הדין באונס מחמת נפשות (האם נממן אפילו בציור שאין פשאסר...) וכדלעיל?","613","","2602","True","True","False","","60","24.62.60.210","0","49140","כתובות|יח ע"ב",""),new Message("49146","49142","אינם נאמנים אז בכלום, חוץ...","15/03/17 08:27","יז אדר","תשע"ז","08:27","דוד כוכב",""ואם כתב ידם יוצא ממקום אחר, או שיש עדים שזה כתב ידם, אין נאמנים בשום דבר שיאמרו לבטל השטר, חוץ מלומר: בפנינו מסר מודעא" (שו"ע חו"מ מו, לז).

והוסיף בביאור הגר"א ס"ק צג:
"חוץ מלומר בפנינו כו'. וכ"כ רשב"ם בב"ב מ"ט א' בד"ה ומר בר"א כו' אלא שדעתו דה"ה בתנאי".

אבל כתב הש"ך שם ס"ק קיז:
"ודעת הר"ן [כתובות ו' ע"ב מדפי הרי"ף ד"ה עדים] לדעת רש"י [שם י"ט ע"ב ד"ה מודעא] דבכת"י יוצא ממקום אחר אין נאמנים אף במודעא, וכן דעת התוספות [שם ד"ה אמר רב נחמן] והרא"ש פרק ב' דכתובות [סי' י"ב] והטור [סעיף ל"ד] ורבינו ירוחם [מישרים] נ"ב ח"ב. וכן כתבו עוד התוספות פרק חזקת הבתים דף מ"ט ע"א [ד"ה מר בר אשי], וכן הגהות אשרי שם [פ"ג סי' נ"ב] ממהרי"ח. וכן כתב הנמוקי יוסף שם [כ"ו ע"ב מדפי הרי"ף ד"ה מודעא] וכן מסיק בהגהות מיימוניות פרק ג' מהלכות עדות [אות ו'] בשם ר"י. וכן כתב הריטב"א פ"ב דכתובות [י"ט ע"ב ד"ה יש] בשם ר"י ושאר פוסקים, והסכים עמהם. ואולי אי ראה המחבר פוסקים אלו לא הוי פסק כן, שהרי לא הביאם בב"י".","125","","2602","True","True","False","","201","213.151.60.158","0","49140","כתובות|יח ע"ב",""),new Message("49160","49146","מה הדין אם אין כתב ידם יוציא ממקום אחר","16/03/17 00:48","יח אדר","תשע"ז","00:48","jj5","מה הדין אם אין כתב ידם יוציא ממקום אחר
" אנוס היינו בחתימה זו" שאין דין של פה שאסור(משום שנאמר "אנוסים" תחילה)?","613","","2601","True","True","False","","77","24.62.60.210","0","49140","כתובות|יח ע"ב",""),new Message("49167","49160","שם בשו"ע חו"מ מו, לז:","16/03/17 13:06","יח אדר","תשע"ז","13:06","דוד כוכב",""עדים שאין כתב ידם יוצא ממקום אחר, ואמרו: כתב ידינו הוא זה, ואומרים בתוך כדי דיבור: אנוסים היינו מחמת נפשות... הרי אלו נאמנים. ...
אבל אם אמרו שהיו אנוסין מחמת ממון... אינם נאמנים".","125","","2601","True","True","False","","129","213.151.60.158","0","49140","כתובות|יח ע"ב",""),new Message("49179","49167","מה אם זה נאמר ההפך","17/03/17 18:54","יט אדר","תשע"ז","18:54","jj5","מה אם זה נאמר ההפך
"אנוס היינו בחתימה זו" שאין דין של פה שאסור(משום שנאמר "אנוסים" תחילה) ?","613","","2600","True","True","False","","87","24.62.60.210","0","49140","כתובות|יח ע"ב",""),new Message("49210","49179","מה אם זה נאמר ההפך","21/03/17 19:31","כג אדר","תשע"ז","19:31","jj5","מה אם זה נאמר ההפך
"אנוס היינו בחתימה זו" שאין דין של פה שאסור(משום שנאמר "אנוסים" תחילה) ?","613","","2596","True","True","False","","92","24.62.60.210","0","49140","כתובות|יח ע"ב",""),new Message("49211","49210","לא הבנתי את השאלה","21/03/17 20:19","כג אדר","תשע"ז","20:19","דוד כוכב","","125","","2596","False","True","False","","159","213.151.60.158","0","49140","כתובות|יח ע"ב",""),new Message("49216","49211","השאילה שלי כך","22/03/17 03:16","כד אדר","תשע"ז","03:16","jj5","האם יש דין של פה שאסור פה שהיתר רק אם העדים החתומים על השטר
אומרים "כתב דינו" תחילה ואחר כך "אנוסים היינו" שיש פה שאסר ואחר כן פה שהיתר

אבל אם אומרים "אנוסים היינו" תחילה ואחר כן "בחתימה זו" אין כאן פה שאסר הוא פה שהיתר?","613","","2595","True","True","False","","88","24.62.60.210","0","49140","כתובות|יח ע"ב",""),new Message("49217","49216","לא משנה הסדר","22/03/17 07:45","כד אדר","תשע"ז","07:45","דוד כוכב","העיקר שאילולא העידו אותם עדים לא היינו יודעים שהם אלו שחתמו שם, כי אין לנו מקור אחר לוודא שחתימה זו היא שלהם.","125","","2595","True","True","False","","170","213.151.60.158","0","49140","כתובות|יח ע"ב",""),new Message("49257","49217","עדיין אינו ברור לי","27/03/17 00:46","כט אדר","תשע"ז","00:46","jj5","להבהיר

אם העדים אומרים אנוסים היינו בחתימה זו למה צריך דין פה שאסר הוא פה שהתיר הם אומרים סתם אנוסים היינו

להבנתי אם הם אומרים כתב ידינו זה אבל אנוסים היינו צריך דין של פה שאסר משום שהם חוזרים מעדותן של כתב ידינו הוא זה
אבל אם אומרים אנוסים היינו בחתימה זו אין בעיה?

תודה!","613","","2590","True","True","False","","103","24.62.60.210","0","49140","כתובות|יח ע"ב",""),new Message("49268","49257","כי לא מאמינים להם","27/03/17 13:48","כט אדר","תשע"ז","13:48","דוד כוכב","עדות היא עדות.
"כיון שהגיד שוב אינו חוזר ומגיד".
בחתימה יש עדות שכך הם הדברים. אם נתת לכל עד אפשרות לחזור בו מעדותו בכל טוענה שהיא, כגון שהיה אנוס, בטלה תורת עדות ובטל הדין, ואין העולם יכול להתקיים.

רק אם עצם עדות החתימה מאושררת אצלינו רק מתוך דברי העד, רק אז מקבלים אנו את דבריו שאנוס היה - כי ממה נפשך, הפה שאסר הוא הפה שהתיר.","125","","2590","True","True","False","","151","213.151.56.200","0","49140","כתובות|יח ע"ב",""),new Message("49273","49268","לפי דברך קשה דברי השיטה","27/03/17 19:57","כט אדר","תשע"ז","19:57","jj5","" ואם תאמר אי תוך כדי דבור מאי איריא דמהימני משום מגו תיפוק ליה משום דמהדרי בהו " -שיטה יח:

הלא יוכל לתירוץ משום "כיון שהגיד שוב אינו חוזר ומגיד".
בחתימה יש עדות שכך הם הדברים. אם נתת לכל עד אפשרות לחזור בו מעדותו בכל טוענה שהיא, כגון שהיה אנוס, בטלה תורת עדות ובטל הדין, ואין העולם יכול להתקיים.

רק אם עצם עדות החתימה מאושררת אצלינו רק מתוך דברי העד, רק אז מקבלים אנו את דבריו שאנוס היה - כי ממה נפשך, הפה שאסר הוא הפה שהתיר."?","613","","2590","True","True","False","","107","24.62.60.210","0","49140","כתובות|יח ע"ב",""),new Message("49275","49273","תוך כדי דבור עדין אינו "כיון שהגיד"","27/03/17 21:06","כט אדר","תשע"ז","21:06","דוד כוכב","בתוך כדי דבור - הוא עדין לא סיים את דבריו. לכן כל שינוי בדבריו עדין כלול בדבריו הראשונים.
כל מה שנאמר בענין שאינו יכול לחזור בו, זה רק כאשר הוא סיים לגמרי את דבריו הראשונים, כי אז הם כבר התקבלו כעדות חתומה.","125","","2590","True","True","False","","163","213.151.56.200","0","49140","כתובות|יח ע"ב",""),new Message("49276","49275","לא הבנתי","28/03/17 00:39","א ניסן","תשע"ז","00:39","jj5",""בתוך כדי דבור - הוא עדין לא סיים את דבריו. לכן כל שינוי בדבריו עדין כלול בדבריו הראשונים.
כל מה שנאמר בענין שאינו יכול לחזור בו, זה רק כאשר הוא סיים לגמרי את דבריו הראשונים, כי אז הם כבר התקבלו כעדות חתומה."

"והלא עדיין בחתימה יש עדות שכך הם הדברים. אם נתת לכל עד אפשרות לחזור בו מעדותו בכל טוענה שהיא, כגון שהיה אנוס, בטלה תורת עדות ובטל הדין, ואין העולם יכול להתקיים."
ואפילו אם אומרים אנוסים תוך כדי דעבור אינו נאמנין משום העדות שבשטר","613","","2589","True","True","False","","81","24.62.60.210","0","49140","כתובות|יח ע"ב",""),new Message("49277","49276","עד סוף עדותו הוא עדין מעצב אותה","28/03/17 00:47","א ניסן","תשע"ז","00:47","דוד כוכב","כשם שהוא יכול בתחילת העדות לומר מה שהוא רוצה, כך הוא זכאי לעצב, לפרש, ולעדכן את העדות עד לסיומה.
בתום העדות בי"ד מקבלים אותה כעדות חתומה, ומעתה הם אלו שצריכים לפסוק על פיה, ולא ניתן לשנותה.","125","","2589","True","True","False","","132","213.151.56.200","0","49140","כתובות|יח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);