var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=49065;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("49065","0","אבוה דשמואל","03/03/17 02:18","ה אדר","תשע"ז","02:18","עם הארץ","למה לא מוזכר שמו?","248","","2614","True","True","False","","948","107.143.89.119","0","0","בבא בתרא|מב ע"ב",""),new Message("49069","49065","תשובות הגאונים - מוסאפיה (ליק) סימן צז","03/03/17 09:14","ה אדר","תשע"ז","09:14","דוד כוכב","ששאלתם אבוה דשמואל למה לא נקרא בשמו אמרו כי אבוה דשמואל הלך בסחורה למקום רחוק לימים מצאה אותו מדית אחת שהיתה יודעת בלשון העופות ותבעתו לדבר עבירה ותתן לו אלף אלפים ככר כסף. אמר לה למה. אמרה לו שמעתי כי הלילה תוליד בן שלא היה כמוהו בחכמה. וכששמע זה הלך בקפיצה בלילה אל ביתו וידע את אשתו ונתעברה וישב לדרכו בקפיצה וכשבא הדבר לבית דין העידו כי הרה לזנונים היא שהרי כמה ימים שלא היה בעלה בכאן והביאוה לבית דין והלקוה וילדה בן ונקרא שמואל ואחר כן בא אביו והעיד עליו והיה שמואל אומר אני ידעתי כשהלקו את אמי והכוני ברצועה על ראשי ופצעו את ראשי ומקום הרצוע ניכר בראשי ועל זה היו קורין אותו אבוה דשמואל להודיע לכל שהוא אביו.","125","","2614","True","True","False","","302","213.151.60.158","0","49065","בבא בתרא|מב ע"ב",""),new Message("49071","49065","ראה","03/03/17 14:48","ה אדר","תשע"ז","14:48","הראל","ראה אשר ליקטתי פה","46","","2614","True","True","False","","409","46.121.40.253","0","49065","בבא בתרא|מב ע"ב",""),new Message("49087","49069","העל בתי דין כאלה מתפללים בהשב שופטינו?","07/03/17 01:53","ט אדר","תשע"ז","01:53","הודו_כי_טוב","וַיְהִי כְּמִשְׁלֹשׁ חֳדָשִׁים, וַיֻּגַּד לִיהוּדָה לֵאמֹר זָנְתָה תָּמָר כַּלָּתֶךָ, וְגַם הִנֵּה הָרָה, לִזְנוּנִים; וַיֹּאמֶר יְהוּדָה, הוֹצִיאוּהָ וְתִשָּׂרֵף. בראשית לח,כז

יחזקאל פרק כ
כא וַיַּמְרוּ-בִי הַבָּנִים, בְּחֻקּוֹתַי לֹא-הָלָכוּ וְאֶת-מִשְׁפָּטַי לֹא-שָׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת אוֹתָם אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אוֹתָם הָאָדָם וָחַי בָּהֶם--אֶת-שַׁבְּתוֹתַי, חִלֵּלוּ; וָאֹמַר לִשְׁפֹּךְ חֲמָתִי עֲלֵיהֶם, לְכַלּוֹת אַפִּי בָּם--בַּמִּדְבָּר. כב וַהֲשִׁבֹתִי, אֶת-יָדִי, וָאַעַשׂ, לְמַעַן שְׁמִי--לְבִלְתִּי הֵחֵל לְעֵינֵי הַגּוֹיִם, אֲשֶׁר-הוֹצֵאתִי אוֹתָם לְעֵינֵיהֶם. כג גַּם-אֲנִי, נָשָׂאתִי אֶת-יָדִי לָהֶם--בַּמִּדְבָּר: לְהָפִיץ אֹתָם בַּגּוֹיִם, וּלְזָרוֹת אוֹתָם בָּאֲרָצוֹת. כד יַעַן מִשְׁפָּטַי לֹא-עָשׂוּ, וְחֻקּוֹתַי מָאָסוּ, וְאֶת-שַׁבְּתוֹתַי, חִלֵּלוּ; וְאַחֲרֵי גִּלּוּלֵי אֲבוֹתָם, הָיוּ עֵינֵיהֶם. כה וְגַם-אֲנִי נָתַתִּי לָהֶם, חֻקִּים לֹא טוֹבִים; וּמִשְׁפָּטִים--לֹא יִחְיוּ, בָּהֶם. כו וָאֲטַמֵּא אוֹתָם בְּמַתְּנוֹתָם, בְּהַעֲבִיר כָּל-פֶּטֶר רָחַם: לְמַעַן אֲשִׁמֵּם--לְמַעַן אֲשֶׁר יֵדְעוּ, אֲשֶׁר אֲנִי יְהוָה. {ס}

מה שהבאת גם לא עונה לשאלה למה שמו לא מוזכר","207","","2610","True","True","False","","220","109.64.155.233","0","49065","בבא בתרא|מב ע"ב",""),new Message("49072","49071","יש גם שמואל מר","03/03/17 15:32","ה אדר","תשע"ז","15:32","דוד כוכב","ראה בסוף קישור זה.","125","","2614","True","True","False","","151","213.151.60.158","0","49065","בבא בתרא|מב ע"ב",""),new Message("49082","49072","אבוה דשמואל ולוי","06/03/17 03:57","ח אדר","תשע"ז","03:57","שמואל דוד","וכתב הרשב"ם אבוה דשמואל וגם לוי חבירו עכ"ל
ויש לדייק מה כוונתו בזה.
ואם תאמר שכוונתו לאפוקי מלפרש דלוי ושמואל אחים היו וכוונת הגמרא שאביו של שמואל שהוא גם אביו של לוי תני כו' הרי גרסינן בגמרא אבוה דשמואל ולוי תנו (בלשון רבים) וא"כ פשוט שהפירוש הוא אבוה דשמואל וגם לוי כו' וצע"ק
עוד יש להעיר בכוונתו, האם לוי היה חבירו של שמואל או של אבוה דשמואל. ודו"ק וצ"ע בסה"ד וכו'","595","","2611","True","True","False","","311","63.143.232.68","0","49065","בבא בתרא|מב ע"ב",""),new Message("49084","49082","תשובות","06/03/17 08:13","ח אדר","תשע"ז","08:13","דוד כוכב","אמת שמוכח כדברי הרשב"ם מדקדוק לשון 'אבוה' שהוא לשון יחיד ומלשון 'תנו' שהוא לשון רבים. ואעפ"כ נצרך הרשב"ם לפרש שכך הוא כי לשונות אלו בקל משתנות בגירסה.

לוי היה חבירו של אבוה דשמואל כמבואר במקומות רבים בש"ס.","125","","2611","True","True","False","","194","213.151.60.158","0","49065","בבא בתרא|מב ע"ב",""),new Message("49093","49082","ההבדל בין פרשי לפרשבם","07/03/17 09:57","ט אדר","תשע"ז","09:57","אור חדש","ניתן לדמות זאת להבדל בין רמ בשיעור א למורה לגמרא בכיתה ח.
מכאן ההבדל באורך ההסברים וגם בתוכנם.
למה רשי לא ראה צורך להסביר ברמת כתה ח ואילו נכדו כן עסק בזה?
ייתכן שהרשבם ראה שלמעשה בדורו פרשי מועיל רק למעטים יחסית כיון שמדלג על הסבר היסודות והחליט להנגיש הלימוד לקהל רב יותר.
אגב ממילא גם לא מקובל לדקדק בדברי הרשבם שבפירושו שכאן כמו שמדקדקים בדבריו המובאים בתוס', כי בפירוש נקט לשון קלילה שתובן לציבור רחב ולא ייעד דבריו לגאוני הדור","458","","2610","True","True","False","","127","213.151.53.59","0","49065","בבא בתרא|מב ע"ב",""),new Message("49088","49087","לא היה שום אמת בחשד באבוה דשמואל","07/03/17 08:14","ט אדר","תשע"ז","08:14","דוד כוכב","הוא היה חכם וחסיד. לכן לא מובנת שאלתך.

ההסבר הוא שבמקום להדגיש את שמו (אבא בר אבא), מדגישים את היותו אביו של האמורא המפורסם שמואל.
אין מקום בש"ס להאריך בשם האמורא אם אין בכך צורך לזיהוי, ולהזכיר גם את השם הפרטי וגם את שם הא. משום כך לכל שם פרטי יש חכם אחד שהוא המפורסם ביותר שלא נזכר בשם אביו (אלא באותה סוגיה נצרך בידול מחכם אחר, כגון רב נחמן בר יעקב נזכר בשם אביו כשבסוגיה נזכר גם רב נחמן בר יצחק).
רבי יוסי (בר חלפתא), רבי יהודה (בר אלעי), רבי אלעזר (בן שמוע), רבי עקיבא (בר יוסף), שמואל (בר אבא), רבא (בר יוסף), רב נחמן (בר יעקב), הר"ן (ניסים בר ראובן), ר"י (יצחק בן ר' מאיר), רבינו גרשם (מאור הגולה), לוי (בר סיסי), מהר"ם (מאיר מרוטנבורג) וכדומה.","125","","2610","True","True","False","","224","213.151.60.158","0","49065","בבא בתרא|מב ע"ב",""),new Message("49090","49087","ולענין יהודה","07/03/17 08:27","ט אדר","תשע"ז","08:27","דוד כוכב","אמרו בספרא ויקרא דבורא דחובה פרשה ה (ובהוריות דף י: תוספתא ליברמן בבא קמא ז הלכה ה):
"אשר נשיא יחטא אמר רבן יוחנן בן זכאי אשרי הדור שהנשיא שלו מביא חטאת על שגגתו".
ובמכילתא דרבי שמעון בר יוחאי פרק יד, כב:
"אמר להן (ר' טרפון לתלמידיו) באי זה זכות נטל יהודה את המלכות אם משום שנאמר צדקה ממני (שם לח כו) דיה להודאה שתכפר על הביאה".
כלומר, שיהודה הודה על חטאו. כמו שאמרו במסכת סוטה דף ז ע"ב:
"ביהודה אשכחן דאודי, דכתיב: (בראשית לח) ויכר יהודה ויאמר צדקה ממני".
ומידה זו ראויה למלכות.
ובשמות רבה (וילנא) פרשה ל, יט:
"א"ר אלעזר... ולמה נתן הקב"ה כתר ליהודה והלא לא לבדו הוא גבור מכל אחיו והלא שמעון ולוי גבורים והאחרים, אלא שדן דין אמת לתמר לכן נעשה דיין העולם, משל לדיין שבא דין של יתומה לפניו וזיכה אותה, כך יהודה בא דין תמר לפניו שתשרף והוא זיכה אותה מפני שמצא לה זכות, כיצד היו יצחק ויעקב יושבים שם וכל אחיו והיו מחפין אותו, הכיר יהודה למקום ואמר אמיתת הדבר ואמר (בראשית לח) צדקה ממני ועשאו הקב"ה נשיא".
ומידה זו היתה גם בדוד בן בנו של יהודה ככתוב בשמואל ב יב, יג:
וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל נָתָן חָטָאתִי לַה'.
ומסכת יומא דף כב ע"ב:
"אמר רב הונא: כמה לא חלי ולא מרגיש גברא דמריה סייעיה; שאול באחת - ועלתה לו, דוד בשתים - ולא עלתה לו. שאול באחת מאי היא - מעשה דאגג, והא איכא מעשה דנוב עיר הכהנים! - אמעשה דאגג כתיב נחמתי כי המלכתי את שאול למלך. דוד בשתים, מאי נינהו - דאוריה ודהסתה (רש"י: שהוסת למנות את ישראל בסוף ימיו, וגרם לבא עליהם דבר) - והא איכא נמי מעשה דבת שבע! - התם אפרעו מיניה, דכתיב ואת הכבשה ישלם ארבעתים - ילד, אמנון, תמר, ואבשלום. - התם נמי אפרעו מיניה, דכתיב ויתן ה' דבר (בעם מן הבקר) +מסורת הש"ס: [בישראל מהבקר]+ ועד עת מועד! - התם לא אפרעו מגופיה. - התם נמי לא אפרעו מגופיה. - לאיי, אפרעו מגופיה. דאמר רב יהודה אמר רב: ששה חדשים נצטרע דוד, ופרשו הימנו סנהדרין, ונסתלקה הימנו שכינה, דכתיב ישובו לי יראיך וידעי עדותיך, וכתיב השיבה לי ששון ישעך. והא אמר רב: קבל דוד לשון הרע! - כשמואל, דאמר: לא קבל דוד לשון הרע. - ולרב נמי, דאמר קבל דוד לשון הרע הא איפרעו מיניה, דאמר רב יהודה אמר רב: בשעה שאמר לו דוד למפיבושת אמרתי אתה וציבא תחלקו את השדה, יצאה בת קול ואמרה לו: רחבעם וירבעם יחלקו את המלכות".
וכן המשיכו בדרך מידה זו רבן גמליאל וזרעו. ראה בקישור זה.","125","","2610","True","True","False","","210","213.151.60.158","0","49065","בבא בתרא|מב ע"ב",""),new Message("49099","49088","דיברתי על בית הדין ששפט את אשתו","07/03/17 14:31","ט אדר","תשע"ז","14:31","הודו_כי_טוב","ולא על אביו
משפט ראווה ללא עדים אם עובדות נסיבתיות לכאורה
למה שמואל התכוון שהוא הוכה בחגורה על ראשו ?
השב שופטינו ויועצינו .....","207","","2610","True","True","False","","206","2.53.138.37","0","49065","בבא בתרא|מב ע"ב",""),new Message("49100","49099",""אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות"","07/03/17 18:31","ט אדר","תשע"ז","18:31","דוד כוכב","מבחינתם הפסק הגיוני מאוד. בדרך כלל אין חוששים "לגמלא פרחא" (מסכת מכות דף ה ע"א). למרות שכאשר קיים חשד סביר כן חוששים "דלמא בגמלא פרחא אזל, אי נמי בקפיצה" (מסכת יבמות דף קטז ע"א).","125","","2610","True","True","False","","224","213.151.60.158","0","49065","בבא בתרא|מב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);