var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=49055;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("49055","0","מדוע לוה ואינו משלם לא נחשב כגזלן?","01/03/17 17:32","ג אדר","תשע"ז","17:32","myourvexel","שלום וברכה,
רשי השני במסכת סנהדרין כותב "לוה ולא שילם לא מיקרי גזלן דמלוה להוצאה ניתנה" ?
תודה.","570","","2622","True","True","False","","696","79.182.73.7","0","0","סנהדרין|ב ע"א",""),new Message("49061","49055","ההבדל בין לוה לגזלן","02/03/17 00:30","ד אדר","תשע"ז","00:30","דוד כוכב","הגוזל חפץ נקרא גזלן כבר ברגע הגזל, כי הוא נטל חפץ שאינו שלו שלא ברשות. למרות שהוא עשוי להשיב לבסוף את הגזילה.

אך מי שלווה הוא לא גזל ולא חטף, אלא קיבל את המעות ברשות. וגם אם לא מילא את חובתו ולא פרע בזמן, הוא יוכל לשלם אחר כך ואין זה נחשב לגזל גמור. והגמרא במסכת בבא מציעא דף ה ע"ב ביארה שלרוב אין בדעתו שלא לשלם כלל, אלא רק להתחמק באופן זמני.","125","","2621","True","True","False","","176","213.151.60.158","0","49055","סנהדרין|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);