var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=49009;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("49009","0","בענין עונשי בני נח","24/02/17 10:11","כח שבט","תשע"ז","10:11","אליעזר מ ש","ב"ה
בפרשת השבוע -פרשת משפטים-מדובר על כך שבית דין מחייבים מיתה לרוצח במזיד [בזמן שהיה בית המקדש וסנהדרין הגדולה ישבו שם. ואז נהגו דיני נפשות בישראל, והיום לא נוהגים.](ובזמן הזה מכניסין רוצח לכיפה -למאסר קשה)אבל על גזילות וחבלות וגניבות-אין עונש מיתה. ונראה שגם לגבי בני נח, שכתב הרמב"ם שייהרג על כל ז' מצוותיו,-[בבית דין מוכר-כמובן,] אין הכוונה בכל עניין, אלא שיכול לבוא לידי חיוב מיתה גם על גזל או דינים או אבר מן החי- במקרים מסוימים-לפי שיקול דעת בית דין, מפני תיקון העולם. והראיה לזה, שבעבודה זרה כתב הרמב"ם שכל עבודה זרה שישראל נהרג עליה בן נח נהרג עליה, וכל עבודה זרה שאין ישראל נהרג עליה, אין בן נח נהרג עליה, אף על פי שהוא אסור בכל. וקל וחומר לחלק מהמקרים של גניבה או גזל[תלוי בנסיבות העניין] שקלים מעבודה זרה שאין בן נח נהרג עליה- וזה סברא פשוטה . שגם הרי מצינו מחלוקת אמוראים בעונשי בני נח על גזל, אבר מן החי, ודינים, ולדעת רב יוסף ורב ששת לא נהרג עליהם בן נח.[במס' סנהדרין] ונמצא שאין בזה מסורת, ולכן נחלקו. ולכן נראה שגם לדעת כולהו תלמידי דרב שכתוב בתלמוד שייהרג על כל ז' מצוותיו - לאו דווקא בכל גווני , אלא שיכול לבוא לידי חיוב מיתה לפי הנסיבות. ויש בזה גם תשובה,בשו"ת "אגרות משה" שכתב לחבר קונגרס אמריקאי.[ודבריו קרובים- מי שמתעניין, יכול לעיין שם בתשובה ההיא] ועי' כאן בפרשת השבוע, בהתחלה, בספר: "תורת משה" אלשייך, שכתב שלא מתקבל על הדעת לחשוב שהעונש על גזל פחות משווה פרוטה יהיה שווה לעונש על רציחה-החמורה ביותר.
הערה חשובה:
נכתב כחומר לימודי כדי להבין במסורת . ע"י ועל דעת הרוצים להבין במסורת .בכל שאלה מעשית בעניין, יש לפנות לרבנים הראשיים לישראל.
הוספה: יש עוד פרטים בעניין , כגון מי בכלל ראוי להיות דיין לדון בן נח למיתה , סברא פשוטה, וכך גם כתב הרב החזון אי"ש, שזה רק בן נח שמקיים ז' מצוותיו.
וגם אין מיתתו אלא בסיף[רמב"ם הלכות מלכים] - ולא בחמורה יותר. ועוד פרטים.
ולפי זה מדינת ישראל אמורה לתקן את הסכמי ההסגרה למדינות העולם. כך נראה כחומר לימודי, ומוצע לפני הרבנות הראשית לישראל, וכל הרבנים,ולומדי הדת .
ויהודי, אסור בכל מקרה להסגיר לגויים, מכמה טעמים . אלא אם פשע , יש לשומו במאסר בארץ, תחת יד ישראל שהם רחמנים ,ולא תחת יד גויים שמצויה בהם אכזריות. וכך כתוב בספר רמב"ם בסוף הלכות עבדים, שמי שמתנהג באכזריות עם העבדים שלו, חוששין לו שמא הוא מזרע הגבעונים. [-שלא התגיירו ממש מרצון שלם] שאין העזות והאכזריות מצויין אלא בגויים, (עובדי עכו"ם) אבל ישראל וכל הנלווים עליהם שהשפיע עליהם הקדוש ברוך הוא את טובת התורה -רחמנים הם על הכל.","610","","2628","True","True","False","","362","147.236.34.10","0","0","כללי|",""),new Message("49016","49009","הוספה","26/02/17 09:40","ל שבט","תשע"ז","09:40","אליעזר מ ש","1]עוד רואים ברמב"ם, שקודם יש להושיב דיינים ושופטים בכל פלך ופלך להזהיר את העם- ורק אחר כך שייך לדון בפועל בן נח למיתה על אחת ממצוותיו.
2] והכלל ברור שיש לחלק בין רציחה החמורה שעונשה מפורש בקרא בפרשת נח, לבין העונש על העבירות האחרות שלא מפורש בקרא ולא הייתה על זה מסורת. ובפרט על ע"ז וגזל ואבר מן החי ודינים שנחלקו בזה האמוראים.
[ 3] התשובה באג"מ, פעם הזדמן לי לראות, וכעת אין לי זמן לחפש שוב, ואיני יודע היכן ,ומתנצל על כך. מכל מקום, גם בלי זה, אלו דברי סברא מוכחים, ונראים נכונים.]
4] וכן לעניין מי ראוי להיות עד שעל פיו יכול להתחייב מיתת בית דין - זה דווקא בן נח שמקיים ז' מצוות .
5] יהודי שעלול למות אם יסגירוהו לגויים, ודאי שאסור להסגירו, גם אם טוענים שפשע ברציחה. כי אין דיני נפשות בישראל בזמן הזה. וזה ידוע.","610","","2626","True","True","False","","199","132.74.58.68","0","49009","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);