var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=48972;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("48972","0","מדוע רש"י הפסיק לפרש מדף זה והלאה?","20/02/17 16:40","כד שבט","תשע"ז","16:40","שיננא","ומדוע הפסיק באמצע מכות?","146","","2625","True","True","False","","1371","213.57.88.162","0","0","בבא בתרא|כט ע"א",""),new Message("48973","48972","וכן בפסחים","20/02/17 17:52","כד שבט","תשע"ז","17:52","אור חדש","וכן מדוע לא פירש מסכ' שלמות?
כמובן שלא בגלל ש'מת בכל אותם פרקים'
לא מסתבר גם שפירש אלא שנעלם ברבות הימים הפירוש שהרי נכדיו (ובעיקר רשב"ם) הם שהשלימו את החסרונות של מפעל סבם והם היו סמוכים אליו בזמן ובמקום ובוודאי הגיע אליהם כל שכתב על הש"ס.
אם כן מדוע באמת לא השלים רש"י את מפעלו, במיוחד שנראה שכל חייו המשיך במפעל פירוש הש"ס עד שהתוס' מתייחסים לעבודתו כאל 'רבת מהדורות'?

משום מה השאלה לא הטרידה את בעלי התוס', היה נראה להם טבעי ש'מקום הניח לנו סבנו להתגדר בו' וניגשו לכל אותם מקומות לא כאל 'בטח אין ביד שכל אנוש להבין עניינים אלו אם אפי' סבנו הגדול משך ידיו מהם' אלא בגישה של 'במקום שאין פרש"י השתדל לכתוב פרשב"ם'.
התשובה לשאלה מבחינתם היתה כנראה 'מה השאלה??', יש מקומות שפירש ועל זאת אנו מודים לו ויש כאלה שלא ואז ברור שזו מלאכתנו.","458","","2625","True","True","False","","228","213.151.53.59","0","48972","בבא בתרא|כט ע"א",""),new Message("48975","48972","מאמר על הנושא","20/02/17 22:31","כד שבט","תשע"ז","22:31","יהודי_קדום","כאן","233","","2625","True","True","False","","279","46.116.239.22","0","48972","בבא בתרא|כט ע"א",""),new Message("48974","48973","קיבלתי הערה על הרש"י לע"פ","20/02/17 19:48","כד שבט","תשע"ז","19:48","אור חדש","הרחבה בנושא ניתן למצוא כאן.

אדייק, טענתי היתה שרש"י לא השלים פירושו ה'מושלם' למס' פסחים למרות שכפי הנראה כן קיבלנו מהדורה קדומה של פירושו לפרק ע"פ.
כמובן שעדיין עומדת השאלה מדוע דווקא פרק זה לא זכה לביאור ב'מהדורא בתרא'
מה עוד שפרק זה הוא היותר נוגע להלכה למעשה בימנו מכל המסכת.
ואולי היא גופא התשובה לשאלה, כידוע רש"י לא ראה עצמו (בביאורו) כפוסק אלא כמפרש, לכן ייתכן שבמהלך עבודתו הפרשנית דחה עניינים הנוגעים להלכה למעשה למועד מאוחר יותר,אולי מתוך כוונה ליצור חיבור שיהיה ממוקד מטרה של פסיקה אך לבסוף לא השלים כוונה זו ונותרנו עם 'חורים' בעבודתו.
אומנם הסבר זה מתאים לפרק ע"פ אך פחות לשאר המקומות שבהם חסר/נקטע פירושו.","458","","2625","True","True","False","","225","213.151.53.59","0","48972","בבא בתרא|כט ע"א",""),new Message("48976","48975","נראה שכיוונו לענין אחד","20/02/17 23:04","כד שבט","תשע"ז","23:04","אור חדש","אומנם השאלה של ר' שיננא היא 'למה'
מה גרם לרש"י באמצע הדף/מסכת/סדר להחליט 'למסור המפתחות' לנכדו ולא להשלים המפעל בעצמו?
אתה מציעה שהיתה זו 'ענוותנותו' אומנם מה שייך ענווה ביחס לאדם שיודע שהוא באמצע מהלך מהפכני שלא היה כמותו מאז ניתנה התושב"ע לעמ"י, בכך שמנגיש אותה לכל העם ולא רק ליחידי הסגולה שזכו ללמוד עם רב צמוד?
למה ענווה זו לא הפריעה לו לפרש את רוב הש"ס ורק בפרקים מסויימים נעורה בו פתאום?","458","","2625","True","True","False","","199","213.151.53.59","0","48972","בבא בתרא|כט ע"א",""),new Message("48977","48975","קראתי את המאמר הנ"ל","21/02/17 10:49","כה שבט","תשע"ז","10:49","אביגדור","מה שהוא מסתמך על כתב יד מסוים שכתוב בו שרש"י הניח לבן ביתו מקום להתגדר בו - איני בטוח כלל שצריך לפרשו שרשי מרצונו ויתר על כבודו בשביל שבן בתו יפרש שם.
ובוודאי שההסברים שמובאים בדף על הדף ב"ב עמודים 26-30 (שציין במאמר הנ"ל), האם הוא חלה או מת ובאיזה מסכת, יש לשים לב שהכל זה השערות על גבי השערות ואף אחד מהם אינו מבוסס.","571","","2624","True","True","False","","230","37.60.40.168","0","48972","בבא בתרא|כט ע"א",""),new Message("48978","48977","פשוט שזה השערות","21/02/17 11:36","כה שבט","תשע"ז","11:36","אור חדש","","458","","2624","False","True","False","","122","213.151.53.59","0","48972","בבא בתרא|כט ע"א",""),new Message("48982","48978","אני משוכנע שלך זה פשוט... אבל","21/02/17 15:01","כה שבט","תשע"ז","15:01","אביגדור","הלשון הדרמטית של "דף על הדף" שליקט את הסיפורים בעניין נשמעת כאילו מדובר בעדויות ממכריו של רש"י...
"דבר פלא כותב הגאון וכו'",
"וזה דבר חידוש!"","571","","2624","True","True","False","","230","37.60.40.168","0","48972","בבא בתרא|כט ע"א",""),new Message("48983","48982","עדיין פשוט שהכל השערות","21/02/17 15:30","כה שבט","תשע"ז","15:30","אור חדש","ברור שאדם שנולד מאות שנים אחרי פטירת רש"י ז"ל לא יכול להעיד אלא רק לשער על פטירתו.","458","","2624","True","True","False","","184","213.151.53.59","0","48972","בבא בתרא|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);