var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=48906;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("48906","0","דיבור 'מסביב' לעומת 'ישיר'","16/02/17 09:36","כ שבט","תשע"ז","09:36","עלי","כשמדברים על 'השכינה' מתכוונים לקב"ה, שעליו בעצם אי אפשר לדבר, כי אינו נתפס, והרי זה דיבור בלתי ישיר עליו. אך מה היא 'השכינה' - בדיבור ישיר ? כשאנו אומרים שהיא במערב, מה בדיוק הכוונה ? הרי באמת 'מלא כל הארץ כבודו' ? ועוד, האם 'במערב' - מערב יחסית או מערב מוחלט כלשהו ?
מי שיכתוב תשובה יכתוב בבקשה גם את מקורותיו !","209","","2635","True","True","False","","784","194.114.146.227","0","0","בבא בתרא|כה ע"א",""),new Message("48908","48906","השכינה >>אינה<< הקב"ה","16/02/17 09:41","כ שבט","תשע"ז","09:41","Almuaddib","וראה היאך תרגם אונקלוס את הפסוק בפרשת תרומה:


" וְעָשׂוּ לִי מִקְדָּשׁ וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹכָם"

ותרגם אונקלוס:

"וְיַעְבְּדוּן קֳדָמַי מַקְדַּשׁ וְאַשְׁרֵי שְׁכִינְתִי בֵּינֵיהוֹן"","107","","2635","True","True","False","","176","82.81.160.69","0","48906","בבא בתרא|כה ע"א",""),new Message("48937","48906","זה נושא טעון שזכה להתייחסות רבות","16/02/17 15:14","כ שבט","תשע"ז","15:14","כדי","אעתיק לך את המפורסמות שבהן, והיא בתשובת נודע ביהודה מהדו"ת (חאו"ח סי' קז) שנדרש מהשואל לבאר לו מושג זה:


ואמנם מה ששאל על מה רמזו באמרם שכינה ומהו גלות השכינה שהם דברים הנזכרים בדברי חז"ל בתלמוד אמינא לי' מילתא אשר ראיתי בדברי הרב המורה בח"א פרק כ"ה וז"ל: שכן ידוע כי זאת המלה היא התמדת העומד במקום אחד... ולפי זאת השאלה הושאל לבורא יתעלה כלומר להתמדת שכינתו או השגחתו באיזה מקום שהתמידה בו השכינה או לכל דבר שהתמידה בו השגחה ונאמר וישכן כבוד ה' וכו' וכל מה שבא מזאת הפעולה מיוחס לבורא יתברך הוא בענין התמדת שכינתו כלומר אורו הנברא במקום או התמדת ההשגחה בדבר אחד כל מקום כפי ענינו ע"כ דברי רבינו הגדול. ומכאן ואילך דברי תלמיד קטן כמוני. ואני לוקח מתוך דברי רבינו הגדול שנתן בו פירושים לשכינה אור נברא או ההשגחה:

ואני אומר שניהם הם דבר אחד והשגחת הבורא יתברך אינה דבר שאין בה ממש אבל ההשגחה עצמה ממילא נאצל ממנה אור הגדול וההשגחה היא שקראו רז"ל שכינה. והנה לפי רצון הבורא וכאשר הוא בזמן שישראל עושים רצונו אז עיקר השגחתו בישראל ולהם משפיע כל שפע טוב אלא שמחמת ריבוי הטובה מגיע ג"כ למקומות אחרים. והדבר מפורש בפסוק בפ' בחקותי ופניתי אליכם ופירש"י אפנה מכל עסקי לשלם שכרכם וכן בפ' עקב ארץ אשר ה' אלהיך דורש אותה ופירש"י והלא כל הארצות הוא דורש וכו' אלא כביכול אינו דורש אלא אותה וע"י אותה דרישה שדורש אותה דורש כל הארצות. ששם הוא מקום התמדת ההשגחה ע"ש ברש"י. וזהו הפי' שהשכינה שורה בישראל שהשגחה שקרוי' שכינה הוא רק בישראל. וכ"ז כשישראל עושים רצונו אבל בהתגברות חטאינו ופשעינו גלינו מארצנו ששם הוא מקום התמדת ההשגחה וגלינו לארצות העמים. ואז נהפוך הוא שכל השפע הטוב יורד לאו"ה ומן התמצית אנו מקבלים מאותה האומה כדי חיותנו בצמצום:","249","","2635","True","True","False","","507","79.176.127.164","0","48906","בבא בתרא|כה ע"א",""),new Message("48912","48908","טענת שלא, אם כן מה כן ?","16/02/17 10:05","כ שבט","תשע"ז","10:05","עלי","","209","","2635","False","True","False","","176","194.114.146.227","0","48906","בבא בתרא|כה ע"א",""),new Message("48919","48908","וכן מוכח ממקומות רבים","16/02/17 10:50","כ שבט","תשע"ז","10:50","אביגדור","לגבי השכינה כן דנים על מקומות, "המחזיר שכינתו בציון", רש"י חגיגה ב. שהאדם רואה את השכינה, ועוד רבים.
לגבי הקב"ה כמובן שהדבר לא שייך.
מה היא כן - איני יודע (ולא בטוח שבשר ודם יכול לדעת בדיוק)","571","","2635","True","True","False","","157","79.183.79.218","0","48906","בבא בתרא|כה ע"א",""),new Message("48938","48937","אם כן מה הכוונה ב","16/02/17 15:41","כ שבט","תשע"ז","15:41","עלי","'שכינה במערב', - אור במערב, השגחה במערב, גילוי אלוקי כלשהו היוצא ממערב ? מדוע דווקא משם ?
שמא פשוט מפני שארון הברית במערב קה"ק וממנו - כלומר מעל הכפורת שעליו, יוצא הדיבור היורד משמים אל משה או אל הכה"ג או הנביא, ולמקום זה מתפללים כי הוא 'שער השמים',","209","","2635","True","True","False","","259","213.151.60.219","0","48906","בבא בתרא|כה ע"א",""),new Message("48940","48938","עודף השגחה במערב","16/02/17 18:44","כ שבט","תשע"ז","18:44","כדי","נראה שמכיוון שמצאנו מספר מקרים בהם בכיוון המערבי היה איזור מקודש יותר משאר הרוחות, כמו ארץ ישראל שהייתה מערבית לבבל ובכלל ביחס לפריסת התיישבות רוב האנושות דאז, וכמו שציינת - ההתקדמות במעלות הקדושה כככל שמעפילים במעלות הר הבית לכיוון מערב, לכן אותו צד התקבע באופן סמלי כצד שבו השכינה שורה, דהיינו, אליבא דהנוב"י, כצד שבו יש ביטוי להשגחת היתירה של הקב"ה.","249","","2635","True","True","False","","411","79.176.127.164","0","48906","בבא בתרא|כה ע"א",""),new Message("48984","48938","הסבר ברבי עקיבא בגמ'","21/02/17 15:55","כה שבט","תשע"ז","15:55","אליעזר מ ש","אפשר לומר שאמנם המציאות שהרוח הנושבת בארצנו אכן תדירה מצפון מערב ושאלת הגמרא למה נקט רבי עקיבא לשון מערבית ולא צפונית. והתשובה: תדירא בשכינה כלומר לרמוז שהשכינה תמיד נמצאת עם ישראל, גם עתה. כמו שכתוב ,שלכל מקום שגלו, שכינה עמהם, גלו למדי שכינה עמהם וכו'. והנה מציאות ה' בכל מקום וכן השגחתו, כמו שכתוב בירמיהו: "הלא את השמים ואת הארץ אני מלא נאם ה' "וכתוב :[זכריה]"עיני ה' המה משוטטות בכל הארץ ". אמנם השכינה- התגלות כבוד ה', ורואים שיש מדרגות בזה, כמו שכתוב בפרקי אבות :עשרה שיושבים ועוסקים בתורה - שכינה ביניהם , שלשה שיושבים ועוסקים בתורה - שכינה ביניהם, ושנים שכינה ביניהם ווכו'.","610","","2630","True","True","False","","241","147.236.34.10","0","48906","בבא בתרא|כה ע"א",""),new Message("48987","48984","היכן שאלה זאת הגמ'?","21/02/17 16:26","כה שבט","תשע"ז","16:26","אור חדש","היכן תשובת ר"ע בגמ'?

למסקנה:
האם ר"ע התייחס למציאות הגשמית של הרוח בא"י או לעניין רוחני של ההשגחה?","458","","2630","True","True","False","","113","213.151.53.59","0","48906","בבא בתרא|כה ע"א",""),new Message("49053","48987","ר"ע התייחס למציאות הגשמית אך רמז","01/03/17 14:29","ג אדר","תשע"ז","14:29","אליעזר מ ש","לכך שהשכינה תדיר עם ישראל . [בנקטו לשון מערבית ולא צפונית] (כך אפשר לומר)","610","","2622","True","True","False","","182","212.199.11.136","0","48906","בבא בתרא|כה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);