var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=48763;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("48763","0","זֵכֶר ולא זֶכֶר","12/02/17 22:42","טז שבט","תשע"ז","22:42","אליצפן","התלמוד במסכת בבא בתרא (דף כא ע"ב) אומר:
"אמר ליה דכתיב תמחה את זכר עמלק!
אמר ליה והא אנן זכר קרינן?
א"ל אנא זכר אקריון.
אזל שייליה לרביה אמר ליה היאך אקריתן? אמר ליה זכר

התלמוד איננו מנוקד. אזי איך לקרוא את המילים המודגשות?

בהגהות הב"ח ה"זכר" הנכון הוא בצרה תחת האות ז והלא נכון בקמץ.

ב"יד רמ"ה" על מסכת בבא בתרא דף כא/ב

דאקריוה זכר לשון זכר ונקבה בראם. אמר ליה והא אנן זכר אקריון. דמשמע לשון זכרון, כדכתיב (תהלים קיא ד) זֵכֶר עשה לנפלאותיו, ומשמע למחות זכרונו מתחת השמים אחד זכרים ואחד נקבות.

הרי שגם הרמ"ה מנקד את הזכר הנכון בצירה תחת את ה-ז'

מגדיל הרשב"א (חדושי הרשב"א על מסכת בבא בתרא דף כא/ב) ואומר: "א"ל היכי אקריתון א"ל זכר. בסגול. כך פירשו המפרשים, שהמלמד לא פשע בקריאתו אלא בהשגחתו, שלא השגיח עליו כשהוא (תועה) [טועה] ומחליף קריאתו:" קרי המלמד קרא בצירה ויואב חזר על המילה וקרא אותה בסגול, והמלמד לא השגיח שיואב לא קרא נכון. כי.זכר בסגול בסמיכות למילה עמלק פרושה רק הזכרים (כמו שֶלֶב המדרגה). יואב קרא המילה זכר כנסמכת למילה עמלק - זֶכֶר כלומר זכרי עמלק. בעוד שבצירה סגול - זֵכֶר פירושו זכרים ונקבות.

יוצא שמי שקורא בפרשת זכור זֶכֶר בסגול טועה את הטעות של יואב - שמדובר רק בזכרים ולא בנקבות של עמלק, במקום לקרוא זכר בצירה כלומר בין זכרים ובין נקבות.","502","","2632","True","True","False","","1098","85.64.155.28","0","0","בבא בתרא|כא ע"ב",""),new Message("48767","48763","נכון, והדוגמה בתורה: עֶשֶׁן הכבשן","12/02/17 23:43","טז שבט","תשע"ז","23:43","דוד כוכב","וראיתי היום פירוש נוסף, במגן אבות לרשב"ץ על אבות פרק ד משנה יג:
"שלמדו תמחה את [זכר עמלק כמו שאנו קורין, והוא היה קורא את] זְכַר עמלק, הזיי"ן בשוא והכ"ף בפתח".

כתוב נא הודעה בענין זה בפורום לשון עם קישור לכאן.","125","","2632","True","True","False","","184","212.76.100.140","0","48763","בבא בתרא|כא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);