var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=48374;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("48374","0","אשר שברת","06/02/17 18:55","י שבט","תשע"ז","18:55","אבי גרינבלט","וְאֶכְתֹּב עַל הַלֻּחֹת אֶת הַדְּבָרִים אֲשֶׁר הָיוּ עַל הַלֻּחֹת הָרִאשֹׁנִים אֲשֶׁר שִׁבַּרְתָּ וְשַׂמְתָּם בָּאָרוֹן.
הדברים נאמרו לאחר לוחות שניים ורק אז נאמר "ישר כחך ששיברת".
מדוע לא מיד לאחר שבירת הלוחות ?","539","","2645","True","True","False","","718","95.86.72.27","0","0","בבא בתרא|יד ע"ב",""),new Message("48377","48374","לא מפייסים בשעת כעסו/ שמתו מוטל לפניו","06/02/17 19:32","י שבט","תשע"ז","19:32","דביר","כעת, השמחה של הקב"ה, משה ועמ"י שלימה יותר מבראשונה-"כפליים תושיה"-נוספו הלכה אגדה וכו', אפשר לחגוג
(לענ"ד)","617","","2645","True","True","False","","78","195.60.235.91","0","48374","בבא בתרא|יד ע"ב",""),new Message("48378","48377","דברי התורה תמימה במקום","06/02/17 19:44","י שבט","תשע"ז","19:44","אבי גרינבלט","תורה תמימה הערות דברים פרק י הערה ג

"ענין דרשה זו איתא גם בבבלי שבת פ"ז א', ופירש"י שם אשר - לשון אישור וחיזוק, עכ"ל. ואינו מבואר מה הכריח להדורש להוציא המלה אשר מפשטה, וי"ל משום דע"פ נמוס ודרך ארץ בנוהג שבעולם, כשעושה אדם בהחפזו או בשעת כעסו דבר שלא כהוגן אין ראוי לאחר להזכירו דבר זה, כי זה לו לעגמת נפש והלבנת פנים, כי גם נפשו שלו ירעה לו על זה, ולפי זה אי ס"ד דלא היה ניחא ליה להקב"ה מעשה זו דשבירת הלוחות לא היה מזכיר זה למשה בדברו אתו, אחרי כי אין הדברים מוכרחים לתכלית המאמר, כי די היה לו לומר ואכתוב וגו' אשר היו על הלוחות הראשונים ותו לא, ומדסיים אשר שברת, ש"מ דניחא ליה בזה, ודריש שהודה לו על זה "","539","","2645","True","True","False","","141","95.86.72.27","0","48374","בבא בתרא|יד ע"ב",""),new Message("48435","48378","לענ"ד, דרוש יותר דיוק","07/02/17 16:07","יא שבט","תשע"ז","16:07","עלי","כך כתוב בדברים י :
א בָּעֵת הַהִוא אָמַר יְהוָה אֵלַי פְּסָל-לְךָ שְׁנֵי-לוּחֹת אֲבָנִים כָּרִאשֹׁנִים וַעֲלֵה אֵלַי הָהָרָה וְעָשִׂיתָ לְּךָ אֲרוֹן עֵץ. ב וְאֶכְתֹּב עַל-הַלֻּחֹת אֶת-הַדְּבָרִים אֲשֶׁר הָיוּ עַל-הַלֻּחֹת הָרִאשֹׁנִים אֲשֶׁר שִׁבַּרְתָּ וְשַׂמְתָּם בָּאָרוֹן.
עוד לפני שמרע"ה עשה את הלוחות השניים השלמים, כבר דבר אליו הקב"ה ואמר לו כנ"ל, לפסל לוחות אלו, ולהכין עבורם ארון עץ, וברמז - לשימם בו יחד עם שברי הלוחות הראשונים שעשה ונתן הקב"ה למשה. לא כתוב מפורש בכתוב מדוע לא נצטוה משרע"ה לעשות ארון או מקום מיוחד עבור שמירת הלוחות הראשונים, אך זוהי עובדה, שלא קיים היה ציווי שכזה.
למיטב ידיעתי, גם חז"ל לא אמרו על כך דבר ברור ואין אצלם הסבר לכך. אם כן שמא מקום השאירו לי להתגדר בו ואומר, שנלענ"ד שהלוחות הראשונים שהיו מעשה אלקי אף ב'חומרם', לא הצריכו שמירה או מקום כשלעצמם. הם היו כ"כ 'רוחניים' עד כי לא תפסו מקום, ובגללם גם הארון והכרובים שעליו, ואף ( חלק מ)כנפי הכרובים שהיו מעליו בבית ראשון, לא תפסו מקום ולא היו 'מן המידה'. אף משקל לא היה להם ולארון בגללם ואף נשאו נושאיהם (- דווקא הם ולא הלוחות השניים שרק אותיותיהם נכתבו מכתב אלקי ).
אם כן לא ברור מה השאלה מדוע לאחר הלוחות השניים כי באמת זה לפני. רק כאשר נצטווה משרע"ה לעשות לשניים ארון, ונזכר שייכתב בהם כמו בראשונים, נאמר בכהערת אגב על הראשונים ששבירתם ראויה ליישר כח, ומה הקושי בזה ?","209","","2644","True","True","False","","168","194.114.146.227","0","48374","בבא בתרא|יד ע"ב",""),new Message("48440","48435","('ואין אצלם הסבר לכך') - שידוע לך!!!","07/02/17 17:59","יא שבט","תשע"ז","17:59","דביר","ומנין לך שזה רק הערת אגב?!

ניסית פעם לומר ייש"כ לאדם שבאמצע ל'אחות את השברים', או שתחמיא לו רק כאשר סיים?
בעת הציווי 'פסול לך' לענ"ד משרע"ה היה עדיין בגדר 'מתו מוטל לפניו'-הנשמה=האותיות שבתורה טרם חזרו. ורק לאחר שחזרו בלוחות שניים הקב"ה פייסו.","617","","2644","True","True","False","","98","213.8.158.244","0","48374","בבא בתרא|יד ע"ב",""),new Message("48444","48440","לא כן הדבר. נא דייק","07/02/17 20:02","יא שבט","תשע"ז","20:02","עלי","כתבתי שקודם ליצירת הלוחות השניים נאמרו הדברים למשרע"ה, כמוכח מלשון הכתוב עצמו, ובמסגרת הציווי לפסל אותם. בעת הציווי נאמר לו 'פסל לך שני לוחות... כראשונים' וכמובן קודם לעשייתם בפועל, ואז כבר נאמר לו 'אשר שברת' =יש"כ. משרע"ה לא ניסה לאחות את השברים והדבר גם לא היה אפשרי. בשני המקרים, הן בראשונים והן בשניים הקב"ה 'כתב' את האותיות.
כאמור, הלוחות הראשונים היו בעצמם יותר רוחניים מהשניים, ולא משה פסלם אלא הקב"ה עשאם ונתנם לו. ודאי שהיה בזה פיוס למשה על שעליו לפסל את השניים ולעשות עבורם ארון עץ.
נ.ב : אני סבור ( אבל אין לי ראיה ) ששבירת הלוחות היא עצמה פריחת האותיות מהם, כי היו אחודות בהם, ולא שהלוחות עצמם נשברו לחלקים אלא מקום האותיות התרוקן מתוכנו ולא נשאר שם אלא בעין חלל ריק ( וזו הסיבה שניתן היה לשומרם בקלות ולהניחם בארון בדיוק מתחת ללוחות השלמים ). ברם היות ומדובר בלוחות רוחניים צ"ע מה היה טיבם ובזה אינני יכול להביע דעה או לומר שאני מבין כי אין לי השגה בעניינים רוחניים כאלו. קטונתי מאד.","209","","2644","True","True","False","","193","95.86.99.105","0","48374","בבא בתרא|יד ע"ב",""),new Message("48446","48444","'לאחות השברים' שבליבו. רק ביטוי.","07/02/17 20:15","יא שבט","תשע"ז","20:15","דביר","כל עוד הלוחות לא 'קרמו עור וגידים'-לא נכנסה בהם החיות של האותיות משה רבינו היה בגדר מתו מוטל לפניו! (לענ"ד)","617","","2644","True","True","False","","103","213.8.158.244","0","48374","בבא בתרא|יד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);