var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=48028;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("48028","0","אפיק שפה ועייל שפה","27/01/17 09:14","כט טבת","תשע"ז","09:14","אליעזר מ ש","נראה לפרש בניה מדורגת כלפי פנים שיהיה יציב כמו בחומות הר הבית. והכתל של הבית באבנים כך, וכן בציפוי השיש, ששפת הלוח העליונה עלתה למעלה מהשפה התחתונה של הלוח שמעליו וביניהם היה מרווח קטן שבו שמו סיד לדבק וכך הכל היה יציב וחזק.
2] בית המקדש אורו של עולם -,פירש ברש"י שכתוב בישעיהו: "ונהרו אליו כל הגויים" -כלומר שעל ידי שיהיה בנין מפואר ישפיע על גויים להתעניין ביהדות ולהיות מושפעים לטובה ולעזוב עבודת אליל ולקבל הדרך הטובה.
3]הוא כיבה אורו של עולם ילך ויעסוק באורו של עולם - ברור שלא התכפר לו על ידי כך, כי כתב הרמב"ם שעל עוון שפיכות דמים אפילו אם הביא כל אילי נביות שבעולם לא יתכפר לו , אלא שיתכפר לו במקצת. (כמו קין)
4]הרג חכמי ישראל -נראה שהרג קבוצה גדולה מתלמידי שמאי הזקן שהיו ביניהם מורדים במלכות רומי הרשעה. ולא בירר מי מהם אכן באמת מורד ואחר כך התחרט על כך.[אבל להלל הזקן ושמאי הזקן עצמו ואלפי תלמידיהם כתוב שנתן כבוד גדול]או שאולי הכוונה שלאחר שכבש את ירושלים לאחר מרד אנטיגנוס- הרג את כל חכמי ישראל שהיו שם באותו הזמן. ואין לפרש שבשלב מסוים הרג כל חכמי הדור ולא שייר אלא בבא בן בוטא, שהרי הלל הזקן היה נשיא בימיו ואחר כך רבן גמליאל הזקן ולא נהרגו.
5]נשתיירה תינוקת מבית חשמונאי-נראה שלאחר שנשא למרימי החשמונאית הנכדה של יוחנן הורקנוס בן ינאי. ואחרי כמה שנים הרגה ואחר הרג שני בניה רצה לישא עוד תינוקת מבני חשמונאי והיא לא רצתה וכו'. ומה שאמרה, היינו שלא נשאר מאותו ענף מבני חשמונאי שמלכו -כלומר צאצאי ינאי המלך -בן אחר בן שראוי למלכות, אבל בן של נכדה הרי נשאר, או נכד של נכדה -אגריפס הראשון נכד של מרימי החשמונאית והורדוס. [וייתכן שמצאצאי החשמונאים שלא לקחו כתר מלכות נשאר אז בן אחר בן.]
6]נראה שאין אנו מודים על מלכות הורדוס או נציבי רומי. ומה שכתוב ברמב"ם [הל' חנוכה]אולי מודים על זה שחזרו ישראל לשבת באדמתם ולעלות לרגל והנהגת חכמי ישראל.","610","","2648","True","True","False","","1066","147.236.34.10","0","0","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("48037","48028","5] בקידושין דף ע ע"ב מוכח שלא נשתייר כלל","27/01/17 11:23","כט טבת","תשע"ז","11:23","דוד כוכב","","125","","2648","False","True","False","","168","95.86.121.75","0","48028","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("48062","48028","עוד ראיה שלא הרג כל חכמי הדור","29/01/17 10:22","ב שבט","תשע"ז","10:22","אליעזר מ ש","שבפרקי אבות,יש שלשלת מסירה מדור לדור מיהודה בן טבאי ושמעון בן שטח -שחיו בזמן ינאי המלך -כמה עשרות שנים לפני הורדוס ,ועד רבן יוחנן בן זכאי ותלמידיו- לאחר חורבן בית שני..
ויש מי שהציע לי לפרש, שהרג כל החכמים הקשורים לבית חשמונאי או הכוונה שהרג כמעט כל חכמים.
היה מלך בשם מלכות רומא הרשעה, ולא שלטון ישראל. גם היה [עבד ]ותפס השלטון בכח,[שלא ברצון העם,] תוך הרג בבחורי ישראל ובחכמי ישראל. והיו צריכים כל העם להתאחד, ולהלחם כולם בו ובלגיונות הרומיים ולגרשם.","610","","2646","True","True","False","","214","147.236.34.10","0","48028","בבא בתרא|ד ע"א",""),new Message("48060","48037","לרב דוד כוכב","29/01/17 08:50","ב שבט","תשע"ז","08:50","אליעזר מ ש","שלום רב
א] נראה לומר לפענ"ד [וכמדומני שכך כתוב גם] שעבדא=ייחוס של בא מעבד שבא על בת ישראל, שהולד ישראל בן חורין =אלא שאינו ראוי למלכות או לכהן בייחוסו.

ב] זה היה היחוס של אגריפס מלך יהודה [בן בנם של הורדוס ומרים החשמונאית,](והיה איש טוב =לפי המקורות ,)

ג] ואותו אדם טען שיחוסו צאצא לחשמונאי מלכא-כלומר לינאי המלך.[וייתכן שאכן היה צאצא של הורדוס ומרים החשמונאית.]

ד]ומה שכתוב ברש"י דמסתמא לאוו בנות ישראל נסיב, אין הכוונה שבנם של הורדוס ומרים אבי אגריפס הראשון מלך יהודה -נשא נכרית-דהא כתוב עליו על אגריפס ,שהיה ישראל ואמו מישראל, אלא להוסיף שבמשך הזמן היה עוד בעיה ביחוס הזה, שמסתמא הצאצאים התחתנו עם נכריות או יש גם מין חשש כזה .

ג]לענין השיש בבית המקדש---אולי היו אבני שיש רחבות ונשתלבו בבליטות נדבכי כותלי האבן.","610","","2646","True","True","False","","202","147.236.34.10","0","48028","בבא בתרא|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);