var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=47920;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("47920","0","חלוקת כתבי הקודש","25/01/17 10:02","כז טבת","תשע"ז","10:02","אבי גרינבלט","משמע שיש הוו"א לחלוק ספר תורה !
לשון רש"י אצלנו - "ובכתבי הקדש - ספר תורה שהוא בכרך אחד וכן נביאים וכתובים הכתובים בגליון כס"ת"
לשון רש"י בדף יא - "כתבי הקדש - כ"ד ספרים והיו רגילים לכותבן בגליון כס"ת שלנו לפיכך גנאי הדבר לחתכן".
מדוע רש"י לא מציין חלוקת ספר תורה בדף יא כמו אצלנו בדף ג ?

כמו"כ לגבי כתבי הקודש , פוסק המחבר בחו"מ קעג:
"השותפין שרצו לחלוק דבר שאין בו דין חלוקה אע"פ שהם מפסידין את שמו חולקין ובכתבי הקדש דהיינו כ"ד ספרים שהם כתובים בגליון כספר תורה שלנו אם הם בכרך אחד אין חולקין (שהוא בזיון לספרים לחלקן מכרך אחד (טור) אע"פ שאם היו של אחד מותר לחתכן) (הגהות אשיר"י) ואם הם בשתי כריכות אם הם שני ענינים אין בו דינא דגוד או אגוד ואם הם ענין א' אומרים בו גוד או אגוד".
משמע מדברי הרמ"א בדברי הטור, כי ביזיון לחלוק הוא רק אם זה של שותפין , מאידך אם זה של יחיד , אין בזה ביזיון . מה הסברא בזה ?","539","","2652","True","True","False","","816","81.218.132.64","0","0","בבא בתרא|ג ע"א",""),new Message("47921","47920","הבדל בין שותפים לחולק לעצמו","25/01/17 10:27","כז טבת","תשע"ז","10:27","אור חדש","כהבדל בין אם תחליט ללמוד ע"א מהדף היומי בעבודה ואת ע"ב בבית לבין שתחליט שתלמד אתה את ע"א ושותפך לעבודה את ע"ב בכל דף.","458","","2652","True","True","False","","136","213.151.53.59","0","47920","בבא בתרא|ג ע"א",""),new Message("47924","47920","נראה לענ"ד כך:","25/01/17 10:40","כז טבת","תשע"ז","10:40","Almuaddib","כאשר אדם אחד מחלקם, והם באותו הארון אצלו בבית - אין בכך משום בזיון.

כאשר שניים חולקים, הרי שאתה רואה מחצה כאן ומחצה כאן. חלק מהתנ"ך אתה רואה מולך, ולא כפי שעושים כיום - שני כרכים זה בצד זה.

אין בזיון בכך שמדובר בשני כרכים - שלפעמים כך היא דרך המעתיקים לעשות. חצי-ספר, זה בזיון לספר. וחצי-ספר, זה משום שאין בארון כאן שני כרכים, יש רק מחצית.","107","","2652","True","True","False","","253","209.88.198.77","0","47920","בבא בתרא|ג ע"א",""),new Message("47956","47920","תוספות בבא בתרא דף יד ע"א","25/01/17 21:29","כז טבת","תשע"ז","21:29","דוד כוכב",""לא הוי בזיון הספר אלא כשחותך מחמת חלוקה".

דברי רש"י היינו הך - בכלל כ"ד ספרים חמשה חומשי התורה.","125","","2652","True","True","False","","148","95.86.121.75","0","47920","בבא בתרא|ג ע"א",""),new Message("47922","47921",""גנאי הדבר לחותכן"...","25/01/17 10:34","כז טבת","תשע"ז","10:34","אבי גרינבלט","","539","","2652","False","True","False","","115","81.218.132.64","0","47920","בבא בתרא|ג ע"א",""),new Message("47923","47922","דבריי היו משל","25/01/17 10:36","כז טבת","תשע"ז","10:36","אור חדש","","458","","2652","False","True","False","","109","213.151.53.59","0","47920","בבא בתרא|ג ע"א",""),new Message("47925","47923","הבנתי...","25/01/17 10:41","כז טבת","תשע"ז","10:41","אבי גרינבלט","אם רש"י כותב שזה גנאי , מאי נפק"מ אם של שותפין או של יחיד ?
אולי רש"י מכוון שכאשר חולקין כתבי קודש משל היו מיטלטלין , עצם החלוקה מבטא זילות בקדושה מה שאינו כן אם יחיד חולקה לעצמו לצורך לימוד וכדומה. מאידך אם חולקה לצורך מכירתה האם גם אז אין בזה גנאי ?
(אולי כעין צורת מכירת בשר הבכור בעל מום שאסור להימכר בשוק כיוון שמבטא זילזול בקדושתו אלא בביתו של הכהן וגם אין שוקלין אותו כמו ששוקלין בשר חולין ?)","539","","2652","True","True","False","","147","81.218.132.64","0","47920","בבא בתרא|ג ע"א",""),new Message("47928","47924","ואשר לשוני בדברי רש"י ?","25/01/17 10:46","כז טבת","תשע"ז","10:46","אבי גרינבלט","האם כאשר רש"י כותב "כ"ד ספרים" הוא כולל את ספר התורה בענין ?
מדוע הניסוח אינו זהה לדבריו אצלנו ?","539","","2652","True","True","False","","114","81.218.132.64","0","47920","בבא בתרא|ג ע"א",""),new Message("47957","47956","הסבר לדברי התוספות","25/01/17 22:21","כז טבת","תשע"ז","22:21","דוד כוכב","כשבעל הספר חותך יש לו סיבה, אולי קל יותר לסחוב, קל לשמור, או סיבה אחרת. לפיכך בחיתוך הוא משביח את הספר, ואין בכך זילזול.
כששותפים חולקים הסיבה היא חיצונית - צורך החלוקה. כל חלק מאבד אז את חציו השני, וחיתוך כזה הוא בזיון לספר.
להסבר זה אסור לשותפים לחלוק גם אם הם הקדימו וכתבו כל אחד את חצי הספר השני, מה שאין כן למשמעות דברי אלמואדיב דלעיל.","125","","2652","True","True","False","","143","95.86.121.75","0","47920","בבא בתרא|ג ע"א",""),new Message("47967","47957","שו"ת הר הכרמל יו"ד כא","26/01/17 01:54","כח טבת","תשע"ז","01:54","שמואל דוד","","595","","2651","False","True","False","","160","174.200.17.14","0","47920","בבא בתרא|ג ע"א",""),new Message("48008","47957","יש"כ...","26/01/17 19:02","כח טבת","תשע"ז","19:02","אבי גרינבלט","לפיכך , אם חותכה לצורך מכירה (רווח גדול יותר וכד'), האם גם אז , לא יהיה בזה גנאי ?","539","","2651","True","True","False","","106","95.86.72.27","0","47920","בבא בתרא|ג ע"א",""),new Message("48009","48008","מסתבר שגנאי, זה דומה לצורך חלוקה","26/01/17 19:11","כח טבת","תשע"ז","19:11","דוד כוכב","גם לצורך מכירה המניע אינו מעלת הספר, אלא מניע ממוני חיצוני.","125","","2651","True","True","False","","130","95.86.121.75","0","47920","בבא בתרא|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);