var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=47845;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","44"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("47845","0","מדוע ת"ח לא בגדר אין חבוש?","22/01/17 23:27","כד טבת","תשע"ז","23:27","מענה קולי","שאלה שהתקבלה במענה הקולי של פורטל הדף היומי:

מדוע ת"ח לא בגדר אין חבוש?","126","","2652","True","True","False","","857","46.121.40.253","0","0","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("47847","47845","אינו ענין לת"ח, אלא לנידוי","22/01/17 23:46","כד טבת","תשע"ז","23:46","דוד כוכב","שיטה מקובצת: "קא משמע לן דלענין נדוי לא צריך אחרים. הרא"ם ז"ל".","125","","2652","True","True","False","","185","212.76.103.44","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("48007","47845","מדוע ת"ח בגדר חבוש בנדר ולא חבוש בנידוי?","26/01/17 18:53","כח טבת","תשע"ז","18:53","דביר","","617","","2648","False","True","False","","58","195.60.235.91","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("47876","47847","אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה אבות","23/01/17 10:53","כה טבת","תשע"ז","10:53","דביר","ממילא ת"ח לא חבוש. אך מדוע בעניינים אחרים כן? ר' יוחנן, דוד, וכהנים שמברכים","617","","2651","True","True","False","","80","195.60.235.91","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("47877","47876","פירוש הגמרא","23/01/17 11:05","כה טבת","תשע"ז","11:05","דוד כוכב","אמר רב גידל אמר רב: תלמיד חכם מנדה לעצמו ומיפר לעצמו.
פשיטא?
מהו דתימא אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורין, קמ"ל.


אמר רב גידל אמר רב מי שנידה לכבודו יכול להיות גם זה שיפר את הנדר.
שואלת הגמרא, מה החידוש בזה?
עונה הגמרא, שבדין נדרים קיים כלל שצריך הפרה דוקא על ידי אדם אחר, בגלל הכלל: "אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורין". והייתי עלול לחשוב שגם בנידוי קיים כלל זה, ולא המנדה הוא שיכול להפר אלא רק אחרים. ומחדש לנו רב שבנידוי אינו כן, אלא המנדה עצמו יכול גם להפר.

לסיכום:
ההבדל אינו בין ת"ח לשאר אדם, אלא בין נדרים לבין נידוי.","125","","2651","True","True","False","","185","212.76.103.44","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("48017","47876","בן חורין ביחס לאחרים-פטור ממס","26/01/17 21:30","כח טבת","תשע"ז","21:30","דביר","רש"י וברטנורא:שאין לך בן חורין לפי שבנ"א מכבדין ומשמשין לפניו, ומי שאינו עוסק בה מתרחקין ממנו, אלמא (הרי ש) כמנודה הוא.
מאמרי פי-חידושים וביאורים על פרקי אבות (מורי זקני הרה"ג ר' מנחם מאיר פריעד זצ"ל, נין ונכד להגר"א):במס' בבא בתרא דף ח' דכתיב עזרא ז' מנדה בלו והלך לא שליט למרמא עליהם, ובתוס' ד"ה לא שליט למרמא עליהם, לפי שהי' עסוקים במלאכת שמים בבנין בית המקדש הכי נמי אין להטיל מס על לומדי תורה, נמצא שמי שעוסק בתורה פטור ממיסים וזה אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה.","617","","2648","True","True","False","","97","195.60.235.91","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("47883","47877","ההבדל כן בין ת"ח לשאר אדם!","23/01/17 13:00","כה טבת","תשע"ז","13:00","דביר","שאר אדם אינו מנדה ומיפר לעצמו!
'תת קטגוריה' זה: מה ההבדל בין נדר לנידוי אצל ת"ח?
אולי נדר זה בחינת סייג-אוסר עליו דבר-כולא עצמו, ונידוי זה בחינת עונש-מרחיק אחרים ומקרב כשמפר, אז מדוע עם הארץ לא יכול גם לנדות ולהפר?","617","","2651","True","True","False","","88","195.60.235.91","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("47906","47877","לא כתוב 'כל אדם מנדה ומפר לעצמו'","24/01/17 21:09","כו טבת","תשע"ז","21:09","דביר","","617","","2650","False","True","False","","60","195.60.235.91","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("47891","47883","כי עם הארץ אינו רשאי לנדות כלל","23/01/17 21:41","כה טבת","תשע"ז","21:41","דוד כוכב","","125","","2651","False","True","False","","152","212.76.103.44","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("47894","47891","מי אסר עליו ? ואם ינדה מה יעשו לו?","24/01/17 00:34","כו טבת","תשע"ז","00:34","הודו_כי_טוב","","207","","2650","False","True","False","","202","79.181.243.93","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("47897","47894","בבקשה, אף אחד לא יתייחס לנידויו","24/01/17 12:43","כו טבת","תשע"ז","12:43","דוד כוכב","","125","","2650","False","True","False","","167","95.86.121.75","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("47946","47894","מנודה לא יכול לנדות (צריך ביה"ד)","25/01/17 15:45","כז טבת","תשע"ז","15:45","דביר","אבות ו, ב: "כל מי שאינו עוסק בתורה נקרא נזוף"
רש"י:נזוף - מנודה","617","","2649","True","True","False","","76","195.60.235.91","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("47907","47906","כי מי שאינו ת"ח אינו מנדה כלל","24/01/17 21:13","כו טבת","תשע"ז","21:13","דוד כוכב","","125","","2650","False","True","False","","145","95.86.121.75","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("47910","47907","ומי שת"ח מיישב הקושיות.תודה!","24/01/17 21:18","כו טבת","תשע"ז","21:18","דביר","","617","","2650","False","True","False","","62","195.60.235.91","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("47950","47946","עם הארץ לא מצטרף למניין ?","25/01/17 18:41","כז טבת","תשע"ז","18:41","הודו_כי_טוב","לפי הסברך מי שלא עוסק בתורה הוא מנודה לא יכול להצטרף למניין וצריך ללכת יחף
ואיך אתה קובע שהוא לא עוסק בתורה ?
יש כמה דרגות לעמי ארצות להזכירך","207","","2649","True","True","False","","188","79.181.243.93","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("47959","47950","מה עם ת"ח שלא עוסק כפי יכולתו?!","25/01/17 22:39","כז טבת","תשע"ז","22:39","דביר","רק אלוקים יודע מי יכול ללמוד ולא עוסק בתורה כפי שיכול (הטרדת יצר, יכולת ריכוז, פרנסה, וכו'), ולכן -לעניות דעתי- הנידוי לא למעשה.","617","","2649","True","True","False","","51","195.60.235.91","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("47963","47959","חז"ל פרשו את דברי האלוקים","26/01/17 01:02","כח טבת","תשע"ז","01:02","הודו_כי_טוב","בשביל שאנחנו נכיר אותו ונבין ככל יכולתנו את תורתו ממעשיך הכרנוך
לא ענית כלל לשאלה שלי אם הוא מצטרף ויש סתירה מדבריך אלה מול
דבריך הקודמים בעניין מי שלא לומד תורה כלל","207","","2648","True","True","False","","242","79.181.243.93","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("47968","47963","אף ביוהכ"פ 'מתירין להתפלל עם העברינים'","26/01/17 02:05","כח טבת","תשע"ז","02:05","דביר","צודק על הסתירה.
אין אדם עומד על דברי תורה אלא אם כן נכשל בהן (גיטין מג, א)
המסקנה- מי שאינו עוסק בתורה (ויכול מכל בחינה) נחשב מנודה לא מבחינה מעשית.","617","","2648","True","True","False","","71","195.60.235.91","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("48010","48007","בנדר נדרש מפסוק","26/01/17 19:17","כח טבת","תשע"ז","19:17","דוד כוכב","במסכת נדרים דף פא ע"ב: "(במדבר ל, ג) לֹא יַחֵל דְּבָרוֹ - מכאן לחכם שאין מתיר נדרי עצמו".
והיינו כאשר נמצא שם רבו או גדול ממנו בחכמה (רמב"ם הלכות שבועות ו, ג).","125","","2648","True","True","False","","136","95.86.121.75","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("48013","48010","הגבלה גם בנידוי.רשב"א (אוה"ח מקץ, מג, ט)","26/01/17 19:52","כח טבת","תשע"ז","19:52","דביר",""כי מה שיכול חכם להתיר נדויו דוקא בדלא מחויב נידוי וככהיא דמר זוטרא, וכו'"","617","","2648","True","True","False","","55","195.60.235.91","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("48072","48010","תירוץ","29/01/17 22:49","ב שבט","תשע"ז","22:49","דביר","מנין לשלשה שיושבין בדין ששכינה עמהם? שנאמר: "בקרב אלהים ישפוט" (ברכות ו, א)(אבות ו).
ת"ח שנדר על עצמו- נדר לבדו, ומשום הכלל של "אין חבוש" אינו יכול להתיר את עצמו.
לעומתו, ת"ח שנידה את עצמו- ישב בקרב עוד שני יהודים (אולי נחשבים גם דיינים לענין זה)+אלוקים=3. ממילא היו 3 בלעדיו.
משל למי שנעל את עצמו בכלא וזרק החוצה את המפתחות. לכשיתחרט, הוא לא יוכל שלא בעזרת אחרים מבחוץ לפתוח את כלאו. לעומת מי שנעל את עצמו בכלא וזרק גם הוא החוצה את המפתחות, אך יש איתו בתאו עוד שלושה אנשים עם אותם מפתחות שתלויים על הקיר לכל המעונין...ממילא כשיתחרט הוא לא יצטרך עזרה מבחוץ ולא יצטרך דווקא את מפתחותיו שלו, אלא ישתמש במפתחות חבריו שיוצאים ונכנסים ממילא כאוות נפשם, ויהא גם הוא משוחרר לצאת ולהכנס כפי רצונו!","617","","2645","True","True","False","","119","195.60.235.91","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("48015","48013","זו הגבלה הניתנת לתיקון, כההיא דמר זוטרא","26/01/17 20:07","כח טבת","תשע"ז","20:07","דוד כוכב","","125","","2648","False","True","False","","130","95.86.121.75","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("48079","48072",""כי עייל לביתיה שרי לנפשיה" - התיר לבדו","29/01/17 23:11","ב שבט","תשע"ז","23:11","דוד כוכב","","125","","2645","False","True","False","","112","212.76.97.116","0","47845","נדרים|ז ע"ב",""),new Message("48103","48079","מנין שלא כי ת"ח?הרי למי עוד ניתן להשוות?","30/01/17 17:15","ג שבט","תשע"ז","17:15","דביר","הגמרא לא כתבה "המנדה מיפר לעצמו" או "מנדה לעצמו ומפר לעצמו".
וכן יתכן והמנדה והנודר שניהם כלואים, אלא שהנודר כלוא כליאה בתוך כליאה, חדר בתוך חדר. ורק מהכליאה החיצונית יותר יכולים שניהם לצאת- ע"י כרטיס (תלמיד) חכם.
גם השיטה מקובצת לא אומר שלא ענין לת"ח.","617","","2644","True","True","False","","56","195.60.235.91","0","47845","נדרים|ז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);