var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=47844;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("47844","0","ו' הערות לדף קיח","22/01/17 23:24","כד טבת","תשע"ז","23:24","המכריע","א. היגיעוך אין שומעין לו. ראה בתוס' שדן שאילו היה באמת מפקיר מיד היה פטור מדין מפקיר נזקיו לאחר נפילת אונס. יש לציין שזה מפתיע לדמות נזקיו שברשות הרבים לנזקיו שברשות חבירו. ואקצר.

ב. בתבן ובקש. ברש"י משלו או משל הפקר. אע"ג דרש"י עצמו מבאר במסקנת רב נחמן דמתני' וברייתא תרוייהו בהפקר, מכל מקום הדין נכון גם בשלו, וכל שכן הוא.

ג. אישתמוטי הוא דקא מישתמיט. וקצת צ"ב א"כ גם בטרח או הוציא הוצאות איך קנה. ולכ' צ"ל דכך היא האומדנא, דמישתמיט כל עוד חבירו לא יעשה דבר.

ד. בשל הפקר. ופירש"י דר"נ לשיטתו המגביה לחבירו ל"ק חבירו. ולכ' עדיין צ"ב הרי הפועל לא מכוין לקנות לעצמו, ובעל הבית שכרו לעשות את פעולת הליקוט ועליה הוא מתחייב, ומה בכך אם לא זכה בתבן, וכי משום כך נאמר שבהכרח זכה הפועל ובעה"ב רק קונה ממנו את התבן דרך מקח וממכר. וצ"ב.

ה. בהגבהה. גם זה צ"ב הרי גם אם הגבהה קונה (או הבטה) היינו במכוין לקנות, וכאן הפועל אין דעתו לקנות כלל. וכמו כן תמוה בסמוך בשומר ספיחי הקדש. ושם אפשר דיש סברא שמעוניין הוא שקרבן הציבור יהא שלו ומכווין לקנות.

ו. בעמ' ב'. רשב"ג אומר אף מתקן. פירש"י ופטור. אין הכי נמי דמוכח כן מדמדמי אביי לר"י ור"ש, אבל הא גופא צ"ב מנלן, שמא לא בא רשב"ג אלא להוסיף דא"צ להזדרז כמו לת"ק.","199","","2653","True","True","False","","832","164.138.119.190","0","0","בבא מציעא|קיח ע"א",""),new Message("47849","47844","ל- ד. ה. ו.","23/01/17 00:01","כה טבת","תשע"ז","00:01","דוד כוכב","ד. אין צורך שהפועל יזכה, אלא שבעה"ב לא יזכה, כי אז הפועל לא עבד בשל בעה"ב ואינו חייב לשלם לו שכרו.

ה. הפועל כן דעתו לקנות לבעה"ב כדין "אמר לו עשה עמי מלאכה היום - מציאתו לבעל הבית", ואז נעשה פועל לבעה"ב ושכרו עליו.

ו. מבואר ברש"י: "אף מתקן הוא - וקאי אתנא קמא, דאמר אם הזיק משלם, וקאמר ליה איהו: אף בשלשים יום קודם לכן מתקן ופטור".","125","","2652","True","True","False","","212","212.76.103.44","0","47844","בבא מציעא|קיח ע"א",""),new Message("47851","47849","לד. ו.","23/01/17 00:37","כה טבת","תשע"ז","00:37","המכריע","לד. זו כל שאלתי. גם אם בעה"ב לא זוכה, מה בכך, בעה"ב שכר פועל לעשות מלאכה, מלאכת ליקוט, ועל כך בדיוק הוא חייב לשלם ככל שוכר פועל לכל מלאכה שהיא.

לו. הא גופא קשיא, רשב"ג מצי קאי את"ק אבל לחלוק על דבריו לגבי אריכות הזמן בלבד.","199","","2652","True","True","False","","204","164.138.119.190","0","47844","בבא מציעא|קיח ע"א",""),new Message("47852","47851","ל- ד. ו.","23/01/17 00:49","כה טבת","תשע"ז","00:49","דוד כוכב","ד. כיון שלא פירש לו: "שכרכם עלי" (בבא מציעא דף עו ע"א) נעשה כאומר לו "שכרכם על בעל הבית" (בבא מציעא דף עו ע"א; דף קיא ע"א) כלומר על הרווח מההפקר (שעתיד אני כנראה להרוויח ממנו).

ו. י"ל דסברת ת"ק דחייב משום שלא נזדרז דיו והיה לו להזדרז יותר, משא"כ לרשב"ג דלכתחילה הרוויחו לו זמן ברווח, ודאי לא הוי לתקלה.","125","","2652","True","True","False","","218","212.76.103.44","0","47844","בבא מציעא|קיח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);