var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=47706;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("47706","0","מוקדש לכל הדנים ב"עמלק": לא תשכח","18/01/17 12:55","כ טבת","תשע"ז","12:55","Almuaddib","לא תשכח/ אלישיב שרלו

במזכירות של 'החברה למצוות נדירות' הטלפון לא הפסיק לצלצל מאז הבוקר, ר' לייבוש המזכיר היה עונה לכולם אותה תשובה "מבררים, נודיע כשנדע". האמת היא שגם הוא התרגש, מצווה כזו נדירה לא זוכים לקיים בכל יום. בסביבות השעה אחת עשרה הגיעה התשובה "יש, הזיהוי ודאי, זכינו!", הקריאה הדהדה בחלל וכולם פרצו בניגון שמח של "ליהודים היתה אורה ושמחה". מיד לאחר מכן נשלחה משלחת רבנים לשוודיה כדי לדבר עם אותו הפרופסור, ולשכנע אותו לשתף פעולה, הכל כבר היה מוכן.
לפני מספר חודשים, פרסם עיתון שוודי קטן ידיעה, ובה טען פרופסור מאחת האוניברסיטאות הנחשבות בשוודיה, שמצא איגרת יוחסין המיחסת אותו עד לימי התנ"ך. הידיעה לא היתה מרגשת איש, אלמלא היחוס היה עד לפרמשתא, בנו של המן המפורסם, צורר היהודים. השמועות פשטו במהירות, "נוכל לקיים מצוות מחיית עמלק בהידור עוד השנה", הובטח במודעות של החברה, והם החלו בנסיונות לבירור השמועה.

-0-
מסע השכנוע היה מפרך, אך כשהבין הפרופסור, רוברט שמו, שהדבר כה חשוב לעם היהודי, הוא הסכים למסור את נפשו לצורך העניין. הוא הגיע בטיסה ישירה לארץ, היישר לטיש מיוחד שנערך לכבודו על ידי הרבי מגור, שהתרגש ללחוץ את ידו של תשמיש המצווה.
הפשוקווילים כבר נתלו בכל רחבי ירושלים, ובאיצטדיון טדי כבר נמכרו כל הכרטיסים, הכל היו נרגשים. רק דבר אחד העיב על השמחה, על שולחנו של הגרי"ש אלישיב הונחה שאלה רבת משקל, באיזו מיתה יש לו למות?
על כולם היה מוסכם שיש להדר במצווה, אך מה הוא ההידור? היו שטענו כי צריך להרוג אותו במיתה הכי חמורה שיש לישראל, אך הם כמובן נחלקו במחלוקת ר' שמעון וחכמים, סקילה מול שריפה. החולקים עליהם טענו כי יש לנהוג בו על פי הכלל 'ברור לו מיתה יפה', ולהרוג אותו ביריה, שהיא המהירה ביותר. כמובן שהאחרים טענו כי כלל זה נובע מ'ואהבת לרעך כמוך' ולכן הוא רק על 'רעך', אך אלו סברו שזה כלל מדיני ההריגה ולא מדיני בין אדם לחבירו.
רוברט ישב בחדרו במלון המפואר שנשכר לו ולא הבין מה מעכב, בכל מקרה, הוא קיווה לחגוג את יום הולדתו השישים לפני ביצוע גזר הדין. הדיונים נמשכו בלהט במשך קרוב לשנה, ההכרעה נפלה לבסוף על ידי הגריא"ל, שהביא הוכחה נחרצת מפסוק, "ויחלוש יהושע את עמלק ואת עמו לפי חרב". החולקים, נבוכים מכך ששכחו פסוק מפורש, נאלצו להודות לדעתו.
בעקבות פסק זה נוצרה בעיה חדשה, חלות המצווה היא רק בחרב המפורשת בתורה, וכי איך נדע איזו חרב שימשה בימי יהושע? הרבנים יצאו לברר, והטקס נידחה לתאריך בלתי ידוע.

-0-
בגיל שישים ושתיים, חגג רוברט את יציאת ספרו החדש, יחד עם חבריו החדשים בבית המלון. ההוצאה להורג לא נראתה באופק, הוא התחיל להבין למה התכוון פרעה כשטען שהיהודים לא עושים שום דבר.
בסיוע מכון המקדש (מזרוחניקיעס ל"ע), הוכנה החרב המיוחדת, על פי כל כללי ההלכה. החרב נראתה כמו שילוב של מגריפה, סכין גילוח ומקל מטאטא, אך ללא ספק היא היתה זו שבה השתמש יהושע בן נון. אדם מיוחד, חוזר בתשובה ששירת בצבא, התחיל להתאמן בשימוש בכלי הסייף, והמודעות הודפסו שוב. השאלה הגדולה נשאלה לאחר האימון השלישי בחרב, "באיזה איבר צריכה החרב להיתקע?", השאלה הדהדה בבית המדרש של ישיבת פונוביז'. הטענות היו לכאן ולכאן, היו שטענו כי מסיפור שמואל ואגג מוכח שיש להרגו בסייף בגרון, אך דעת הרוב היתה שזו היתה הוראה שעה ויש ללכת אחר לשון בפסוק "חרבם תבוא בלבם". המחלוקת החריפה והגיעה עד לרמה של חרמות הדדים, אך הפתרון שהוצע לבסוף היה פשוט, החרב תתקע בלב על תנאי, ולאחר מכן תשסף את הגרון, כך בוודאי יצאו ידי חובת לכולי עלמא.

-0-","107","","2664","True","True","False","","590","209.88.198.77","0","0","כללי|ב ע"א",""),new Message("47707","47706","- המשך -","18/01/17 12:56","כ טבת","תשע"ז","12:56","Almuaddib","בגיל שישים וחמש כבר ידע רוברט עברית על בוריה, הוא התחיל להרצות באוניברסיטה העברית, עד שיוכרע מה יהיה איתו. בדיוק באמצע אחת ההרצאות נכנסו אנשי נטורי קרתא והודיעו לו כי ההכרעה נפלה והתאריך הוא עוד שבועיים, רוברט הזיל דמעה, התרגשות.
אך הבעיות עוד לא נגמרו, המחלוקת כרגע נסובה סביב שאלת הגופה. חברי כולל 'מנחה טהורה' היו נחרצים, יש לשרוף אותה כדין איסורי הנאה, אחרת יבואו להשתמש בו. בישיבת 'אש התורה' העביר הרב שיעור כללי והודיע כי יש איסור חמור של ביזוי מצוות בשריפת הגופה, ויש חובה לקבור אותו בתוך שתי עטיפות. המחלוקת נבעה מחילוק עקרוני, אלה טענו שהמצווה היא בנטילת הנשמה, והגוף נשאר כאיסור הנאה, ואילו האחרים טענו כי המצווה היא הפרדת הגוף והנשמה ועל כן הוא תשמיש מצווה. מחלוקת זו העסיקה את עולם התורה בשנתיים הקרובות, בכל הישיבות עסקו השיעורים בנושא נטילת נשמה בהקשרים שונים. אפילו מועצת גדולי התורה לעניין מחיית עמלק נדרשה לסוגיה, ועסקה בשאלה זו מספר חודשים. לבסוף, בעסקה מיוחדת נמכר גופו של רוברט לגוי, וכך היה ניתן לקבור את איסור ההנאה לדעת כולם. הטקס שוב יצא לפועל.

-0-

חסידי הגר"ח קנייבסקי עצרו את רוברט בן השבעים בכניסה לאיצטדיון. "הרב רוצה לקיים את המצווה בעצמו" הרב היה מקבל את מבוקשו לולא ביקשו זאת תלמידי הגריא"ל שטיינמן לפניו. המחנות החלו מתווכחים וסטנדרים התעופפו מצד לצד, עד שקם תלמיד ותיק והציע "נשתתף בפרוטה בחרב". ההצעה היתה גאונית, הם החליטו לשתף את כל עם ישראל יחד בחרב מדין 'זכין', וכך כולם יזכו בקיום המצווה הנדירה. במחנה הגר"ח נשמעו קולות שטענו כי שמא לא כל ישראל מעוניינים לזכות במצוה, וממילא לא ניתן לזכות להם חלק בחרב, הם קראו להקנות בתנאי לכל מי שירצה. הדיונים בסוגיא עלו לשולחנו של הגרי"ש אלישיב, ששיתף בהם את האדמו"ר מסאטמר, והטקס נדחה שוב.
סברא מעניינת הועלתה על ידי האדמו"ר, הוא טען כי אין חלות של המצווה על החרב, אלא רק על ההורג, ולכן כלל לא יועיל להשתתף בחרב. האפשרות המתבקשת היתה למנות את המוציא להורג כשליח של כל ישראל, אלא שזה לא הסכים. "גם אני מעוניין לקיים את המצוה" הוא טען בתוקף, וכולם נאלצו להודות לו. האפשרות שנותרה היא למנות שליח גוי, אך כיוון שלא ניתן למנות שליח שאינו מחויב במצווה, החליטו לקנות עבד כנעני ואז לזכותו לכלל ישראל. החיפושים ארכו מספר שבועות, אך לבסוף נמצא אדם, גוי לפי כל כללי ההלכה, שהסכים להימכר לעבד. עכשיו התלבטו הרבנים כיצד לקנות אותו, אפשרות הכסף נפלה מיד, כיון שאין בידינו מכספה של הגמרא. גם אפשרות השטר נפסלה, מחוסר ידיעת הנוסח, נשארה החזקה. העבד חלץ את נעליו של הגר"ח קנייבסקי ובכך נהיה עבדו, הגר"ח הקנה אותו לכלל ישראל על תנאי, וההדורים יושרו.

-0-
רוברט, שבמשך ארבע עשרה שנותיו בארץ כבר הספיק ללמוד קצת על יהדות, העלה שאלה מעניינת, הברכה. כולם הסכימו כי זו מצוות עשה ויש לברך עליה, נותרו שתי שאלות לברר, מה נוסח הברכה ועל מי לברך אותה. נוסחים רבים הוצעו, החל מ"על המֵּחִיָה" וכלה ב"הגומל לחייבים". לאחר מספר חודשים של ויכוח נבחר נוסח מדוקדק על פי כל השיטות "וצונו על מצוות למחות מחיית איש מזרעו של עמלק, כן יזכנו להכרית כל זרעו שמחים בבנין עירך וששים בעבודתך, ברוך אתה מקדש ישראל ומחלל העמים", לפני נוסח זה, תבוא כמובן ברכת 'בורא פרי הגפן'. הנוסח הובא לאישורו של רוברט, אך שמיעתו כבר לא היתה טובה והוא אמר שזה מזכיר לו את ההמנון השוודי. (היו שהקשו כיצד בירך זאת שאול לפני כל עמלקי שהרג, אך הם הוצאו מבית המדרש על שאלה טפשית)
בעיית המברך היתה סבוכה בהרבה, העבד הכנעני כמובן לא יכול לברך, כיוון שהוא אינו מצווה, אך בעליו הם כל ישראל, מי איפוא יברך? לאחר מאבקים רבים הוחלט שכולם ימנו שליח אחד שיברך על המצווה, אך בזאת לא תמו הבעיות. חסידי הגר"ח קנייבסקי טענו בתוקף כי הוא היה בעליו של העבד ועליו לברך, אך גם חסידי שאר הרבנים טענו כך על רבם. הסכסוך ארך כשנתיים וכלל עירוב של המשטרה, לבסוף הוצג ההסכם הסופי: הרב קנייבסקי יברך, הרב אלישיב יברך שהחיינו והרב שטיינמן יהיה קווטאר.
בשלב זה פרצה בהלה קטנה בציבור, כיוון שרוברט הובהל לבית החולים, אדם בן שמונים ואחת שחולה בשפעת זה עסק מסוכן. רופאים מיוחדים מטעם מועצת גדולי התורה נשלחו לבדוק שרוברט איננו טריפה, וניתן לקיים בו את המצווה, כולם נרגעו כשהרופאים אישרו זאת.

-0-","107","","2664","True","True","False","","199","82.81.160.69","0","47706","כללי|ב ע"א",""),new Message("47708","47706","- המשך וסוף -","18/01/17 12:57","כ טבת","תשע"ז","12:57","Almuaddib","כעת הכל באמת היה מוכן, התאריך נקבע לר"ח אדר, תאריך רב משמעות לגבי עמלק. בכל בתי הכנסת עסקו בדיני מחיית עמלק, וכל שיחה ברחוב, סופה שתגיע לעסוק בנושא זה. ילדי מאה שערים יצאו לרחובות בתהלוכות שמחה על הזכות שנפלה בחלקם לחיות בדור כזה, חסידי ברסלב זרקו עליהם סוכריות. בכל החסידויות נערכו טישים מיוחדים, אפילו הרבי מסאטמר הגיע מחו"ל במיוחד. תחושת חג נישאה ברחובות, חג של פעם באלפיים שנה. רבים מהיראים קנו משקפיים מיוחדים לצפיה בהוצאה להורג, כדי לא לעבור חס ושלום על לאו ד'לא תשכח', הכל ממש היה מוכן.

-0-
מסע הלוויה של רוברט היה עצוב, אלפים ליוו אותו למנוחות, ילדי הת"תים הלכו בבגדי שק ומיררו בבכי, בעוד רבותיהן של ישראל נושאים את המטה. מסע הלוויה הגיע להר הזיתים ורוברט נקבר מחוץ לגדר, ככל גוי אחר. הספדים רבים ביכו את מותו ותמהו על מה עשה ה' ככה, מדוע לא נתן לבניו לקיים את בניו מצווה חשובה שכזו. על מצבתו נכתב:
פ"נ
זרעו של עמלק
צדיק טהור וישר
נפטר בשיבה טובה
כל חייו היו לשם שמים","107","","2664","True","True","False","","179","82.81.160.69","0","47706","כללי|ב ע"א",""),new Message("47735","47706","בדיחה שעלולה להטעות","19/01/17 12:41","כא טבת","תשע"ז","12:41","אליעזר מ ש","כי ההלכה של מחית זרע עמלק נאמר רק על עמלק רע ורשע שלא מקיים מצוות בני נח ,[שאז יש קודם לקרוא לו לשלום ולהציע לו שיקבל מצוות בני נח, ואם קבל פטור .ואם לא קבל, נלחמים בו, והורגים אותו ואת ילדיו הקטנים] או עמלק שמתנגד לזכותנו על הארץ ואנו צריכין להלחם אתו עלכך. ולכן גם לו יצויר שאותו פרופסור חביב היה ידוע בבירור שהוא מזרע עמלק, לא היה שום מצוה להורגו.[כמו כן יש לציין שלמעשה איננו יודעים מי מזרע עמלק]","610","","2663","True","True","False","","245","147.236.34.10","0","47706","כללי|ב ע"א",""),new Message("47713","47708","מה יש פה חוץ מליצנות על קיום מצוות","18/01/17 13:22","כ טבת","תשע"ז","13:22","דוד כוכב","על ידי הוצאת מצוה ממציאותה הטבעית וכוונתה?","125","","2664","True","True","False","","199","212.76.103.44","0","47706","כללי|ב ע"א",""),new Message("47723","47713","ליצנות ? זאת השתקפות ראי מהמחלקות למינהם","19/01/17 00:57","כא טבת","תשע"ז","00:57","הודו_כי_טוב","זה מה שהמחלוקת עושה בדיוק לתורה בדיוק כפי שאמרת בדיוק
מוציאה את המצוות מהמציאות הטבעית וכוונותיהן

ואם זה כל כך חשוב למחות את עמלק למה לא עשו זאת כבר במלחמה הראשונה
במידבר .
ואל תגידו לא היה אז עדיין מלך משה היה מלך
וגם בזמן יהושע לא עשו כן

כמה מאתנו בכלל מסוגלים/רוצים להשתמש בחרב או כלי משחיט אחר ?","207","","2663","True","True","False","","230","79.181.243.93","0","47706","כללי|ב ע"א",""),new Message("47729","47713","חוששני שלא ירדת לעומקה של הביקורת","19/01/17 10:08","כא טבת","תשע"ז","10:08","Almuaddib",".","107","","2663","True","True","False","","143","82.81.160.69","0","47706","כללי|ב ע"א",""),new Message("47960","47723","מה, אתה יותר רחמן מאלוקים?!","25/01/17 23:27","כז טבת","תשע"ז","23:27","דביר","מה עם אברהם-סמל שלמות ומרכבה לחסד- שהחזיק כלי משחית כדי להרוג את בנו יחידו, כי אלוקים ציוה אותו?!
בטח היית קורא לזה אכזריות,
וזה החסד והזכות הכי גדולה לעמ"י לכל הדורות!!!
דווקא דרשו מאברהם לגלות לכאורה הפך חסד-כדי להוכיח שתכונת החסד שלו אינה (רק?) נטיה טבעית שלו אלא לשם שמים-וכשנדרש ההפך עושה ההפך!!!
בלי להבין למה זה טוב ורחמים, אלא מלהאמין שרק אלוקים הוא בעל הרחמים האמיתי ולסמוך על הדרישות שלו שנראות לנו ההפך(חוץ מזה שיש הסברים רבים שמובנים לנו)","617","","2657","True","True","False","","115","195.60.235.91","0","47706","כללי|ב ע"א",""),new Message("48139","47723","אברהם אבינו החזיק בידו את המאכלת","31/01/17 19:10","ד שבט","תשע"ז","19:10","דביר","","617","","2651","False","True","False","","53","195.60.235.91","0","47706","כללי|ב ע"א",""),new Message("47745","47735","כמדומני לפי ההלכה כל העמלקים רשעים","19/01/17 15:07","כא טבת","תשע"ז","15:07","הודו_כי_טוב","תראה מה שקרה לשאול במלך
יש לך מקור למה שכתבת
כי על כל עמי כנען נאמר גם לא תהיה כל נשמה
זה כולל תינוקות בני יומם וחיות
האם יש חיות שמקיימות שבע מצוות בני נח או ילדים קטנים?

ובעניין שאנו לא יודעים לאתר זרע עמלק אל תדאג ליהודים יש את האולטרה סאונד העתיק בעולם (האורים ותומים) מה שהתאים למדיינים יתאים
גם לעמלק רק צריך כיוונון","207","","2663","True","True","False","","251","46.19.86.160","0","47706","כללי|ב ע"א",""),new Message("48034","47735","תזכורת-המצוה לרחם על בע"ח","27/01/17 11:04","כט טבת","תשע"ז","11:04","דביר","אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ: כְּשֶׁהָיָה משֶׁה רַבֵּינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם רוֹעֶה צֹאנוֹ שֶׁל יִתְרוֹ בַּמִּדְבָּר, בָּרַח מִמֶּנּוּ גְּדִי וְרָץ אַחֲרָיו עַד שֶׁהִגִּיעַ לַחָסוּת. כֵּיוָן שֶׁהִגִּיעַ לַחָסוּת, נִזְדַּמְּנָה לוֹ בְּרֵכָה שֶׁל מַיִם וְעָמַד הַגְּדִי לִשְׁתּוֹת. כֵּיוָן שֶׁהִגִּיעַ משֶׁה אֶצְלוֹ, אָמַר: אֲנִי לֹא הָיִיתִי יוֹדֵעַ שֶׁרָץ הָיִיתָ מִפְּנֵי צָמָא, עָיֵף אַתָּה! הִרְכִּיבוֹ עַל כְּתֵפוֹ וְהָיָה מְהַלֵּךְ. אָמַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא: יֵשׁ לְךָ רַחֲמִים לִנְהֹג צֹאנוֹ שֶׁל בָּשָׂר וָדָם, כָּךְ, חַיֶּיךָ - אַתָּה תִרְעֶה צֹאנִי יִשְׂרָאֵל. הָוֵי: "וּמשֶׁה הָיָה רוֹעֶה".
– שמות רבה, פרשה ב', פסקה ב'
ע"פ התומר דבורה ההיתר להרוג בע"ח או צמח הוא רק בכדי להעלותם לדרגת מדבר! וגם אז בגרימת מינימום כאב (סכין שחוטה) ויש מצוה לדמות לה' ולרחם על כל בריותיו-כולל גויים ועשבים (לא לתלוש לחינם- בשעת 'מיתתו' הצמח זועק מסוף העולם ועד סופו).
תומר דבורה- סוףפרק 3
עוד מהקבלה","617","","2655","True","True","False","","125","195.60.235.91","0","47706","כללי|ב ע"א",""),new Message("47748","47745","בר"מ הלכות מלכים ,מצוה לקרא לשלום תחילה","19/01/17 15:30","כא טבת","תשע"ז","15:30","אליעזר מ ש","גם לפני מלחמת מצוה, וכך גם דעת הרמב"ן בפ' לתורה. וכן מפורש בחז"ל שיהושע בן נון שלח ספרים לכנענים.

2] אם אותו כנעני או עמלקי לא נענו לקריאה לשלום, נלחמים בהם והורגים גם הנשים והטף- מפורש ברמב"ם.[כלומר הנשים והטף של אותם מהם שלא נענו לקריאה לשלום]

3]להרוג גם חיות, נאמר רק על עמלק, ולא על כנען.

4]הקריאה לשלום כוללת בעיקר לומר להם לקבל עליהם מצוות בני נח, ומכאן שאם כבר מקיימים אותם-פטורים.

5] לכאורה איננו יודעים אם יש או הייתה מציאות בעבר של עמלקי שהיה חסיד אומות העולם וקבל עליו מצוות בני נח. אבל -יש- אנטונינוס קיסר רומי [מרקוס אורליוס -ואולי גם אנטונינוס פיוס] וחבירו ותלמידו של רבינו הקדוש -רבי יהודה הנשיא, היה מזרע אדום. ובספר החינוך כתוב שהיה מזרע עמלק. ובכלל הרי כתוב בחז"ל :[איוב]"מי יתן טהור מטמא לא אחד"(פ'-שאלה רטורית)-אברהם מתרח..שמעיה ואבטליון מסנחריב...מבני בניו של המן הרשע -למדו תורה בבני ברק...ואם יכול להיות מזרע עמלק גר צדק יכול להיות גם גר תושב או חסיד אומות העולם. ובוא לא נשכח שהרי גם עמלק הוא מצאצאי אברהם אבינו מבחינה גשמית...ושכל בני האדם הם מזרע הגשמי של אדם הראשון...","610","","2663","True","True","False","","173","147.236.34.10","0","47706","כללי|ב ע"א",""),new Message("47749","47748","תודה","19/01/17 15:34","כא טבת","תשע"ז","15:34","הודו_כי_טוב","אני לא שוכח שכל בני האדם שווים בפוטנציה לפחות
לצערי יש כאלה ששוכחים","207","","2663","True","True","False","","197","46.19.86.160","0","47706","כללי|ב ע"א",""),new Message("47750","47748","נער גר עמלקי הרג את שאול","19/01/17 16:20","כא טבת","תשע"ז","16:20","אור חדש","","458","","2663","False","True","False","","100","213.151.53.59","0","47706","כללי|ב ע"א",""),new Message("47751","47750","לפי הידוע במקורות מקבלין גר גם מעמלק","19/01/17 17:12","כא טבת","תשע"ז","17:12","אליעזר מ ש","כך זה ברמב"ם . כי מבני בניו של המן הרשע למדו תורה בבני ברק. אמנם יש דברי רבי אליעזר הגדול, שה' נשבע שאין מקבלין גרים מעמלק. [בדרש על הפסוק: "כי יד על כס יה מלחמה לה' בעמלק מדר דר"]","610","","2663","True","True","False","","172","147.236.34.10","0","47706","כללי|ב ע"א",""),new Message("47961","47751","ניסיונות ליישב את דברי הרמב"ם עם המכילתא","26/01/17 00:32","כח טבת","תשע"ז","00:32","שלמה שטרסברג","א. הגר"ח עלר הובאו דבריו ונידחו בשו"ת שרידי אש ח"ב, ע"ג תקנא) שסובר שגם הרמב"ם סובר כמכילתא שלא מקבלים גרים מעמלק ודבריו בה' מלכים ו,ד "ז' אומות ועמלק שלא השלימו אין מניחים מהם נשמה" לא נועדו לומר שאם השלימו מקבלים אלא לנמק את צו התורה שהחמירה כ"כ בעונשם בעמלק כיוון שלא השלימו ובז' אומות כיוון שלא נענו לכתבים ששלח יהושע

ב.ה"רסיסי לילה כתב שלכתחילה אין לקבל גרים מעמלק אבל בדיעבד הגרות חלה א"כ לדבריו ניתן לומר שהמכילתא דיברה על לכתחילה והרמב"ם יסבור שבדיעבד הגרות תפסה

ג. ה"אבני נזר" או"ח תק"ח סובר שניתן לקבל גר מעמלק רק למעמד של גר ותושב שלא נהרגנו

ד.הנציב בפרושו למכילתא אומר שכדי לקבל גר מעמלק צריך שיתברר באופן מוחלט שכוונתו אמיתית ודברי המכילתא שאסרה לקבל כי היה זה בשעת מלחמה וגדולת ישראל

ה. מדברי הכסף משנה על הרמבם מלכים ו,ד משמע שניתן לקבל גרים מעמלק רק בשלבים לאחר שקיבל 7 מצוות בני נח וכן מפורש בהר אפרים על המכילתא אבל אם יתגייר ללא שקיבל עליו שבע מצוות בני נח לא יצא מגדר עמלק ואפשר להרגו

ו. לדעת בעל מגילת ספר על הסמ"ג לאוין קטו שכוונת המכילתא שלא יקבלו גר מעמלק להתירו לבוא בקהל ולישא בת ישראל אבל אא"נ אם יתגייר הרי הוא כישראל לשאר הדברים","205","","2656","True","True","False","","271","212.76.102.198","0","47706","כללי|ב ע"א",""),new Message("47962","47960","אני לא משווה עצמי לא לאלוקים ולא לחז"ל","26/01/17 00:56","כח טבת","תשע"ז","00:56","הודו_כי_טוב","ואלוקים לא ציווה אותו לשחוט ציווה אותו רק לעלות לעולה
ירמיהו ז31: "וּבָנוּ בָּמוֹת הַתֹּפֶת אֲשֶׁר בְּגֵיא בֶן הִנֹּם לִשְׂרֹף אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנֹתֵיהֶם בָּאֵשׁ אֲשֶׁר לֹא צִוִּיתִי וְלֹא עָלְתָה עַל לִבִּי"
• ירמיהו יט5: "וּבָנוּ אֶת בָּמוֹת הַבַּעַל לִשְׂרֹף אֶת בְּנֵיהֶם בָּאֵשׁ עֹלוֹת לַבָּעַל אֲשֶׁר לֹא צִוִּיתִי וְלֹא דִבַּרְתִּי וְלֹא עָלְתָה עַל לִבִּי"
• ירמיהו לב35: "וַיִּבְנוּ אֶת בָּמוֹת הַבַּעַל אֲשֶׁר בְּגֵיא בֶן הִנֹּם לְהַעֲבִיר אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַמֹּלֶךְ אֲשֶׁר לֹא צִוִּיתִים וְלֹא עָלְתָה עַל לִבִּי לַעֲשׂוֹת הַתּוֹעֵבָה הַזֹּאֶת לְמַעַן החטי[הַחֲטִיא] אֶת יְהוּדָה"


בכלל לא דיברתי על רחמים נראה לי אתה מוציא את דברי מהקשרם
כדי לנגח את מה שכתבתי

אנחנו צריכים להדבק בשלוש עשרה מידותיו
והפרשנות שלך שחיטה=רחמנות "קצת" מוזרה בעיני במחילה מכבודך וכל שכן
ירמיהו הנביא כותב בשם השם את ההפך מדבריך
מחשבות כאלה הביאו את החורבן על עמו של אברהם שהוא החסד במרכבה כדבריך

מה זה בכלל שייך למחלקות האין סופיות ?
ולעובדה שיכלו לגמור על עמלק במדבר אם הקדוש ברוך הוא היה מצווה על זה","207","","2656","True","True","False","","277","79.181.243.93","0","47706","כללי|ב ע"א",""),new Message("47970","47962","יחי ההבדל בין קודש לחול","26/01/17 02:20","כח טבת","תשע"ז","02:20","דביר","בין לעקוד להקב"ה ללשרוף לחינם למולך...
אם לא לשחוט את כל הצאן עמלק=אכזריות (כל המרחם על אכזרים סופו להתאכזר לרחמנים), אז כן לשחוט כשזה הצו האלוקי =רחמים!!!","617","","2656","True","True","False","","103","195.60.235.91","0","47706","כללי|ב ע"א",""),new Message("47992","47970","מחילה. התכוונתי למשפט מנחם.","26/01/17 11:34","כח טבת","תשע"ז","11:34","דביר","","617","","2656","False","True","False","","58","195.60.235.91","0","47706","כללי|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);