var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=47245;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("47245","0","הערות","22/12/16 04:39","כב כסלו","תשע"ז","04:39","שמואל דוד","פו. עבדו ליה הכי ואתסי אמר מידע ידענא דגברא דקא בעינא הכא הוא "בחיש אבתריה ואשכחיה" אמר אזלינא מהא אי מקטל קטלו לההוא גברא לא מגלינא ואי נגידי מנגדין ליה מגלינא "אתיוהו לקמיה"
צ"ע הרי הגמרא אמרה שבדק בתריה ומצאו וא"כ מדוע היה צורך להביא רבה לקמיה


פו: למימרא דסעודתא דאברהם אבינו עדיפא מדשלמה והכתיב (מלכים א ה, ב) ויהי לחם שלמה ליום אחד שלשים כור סולת וששים כור קמח עשרה בקר בריאים ועשרה בקר רעי ומאה צאן לבד מאיל וצבי ויחמור וברבורים אבוסים ואמר גוריון בן אסטיון משמיה דרב הללו לעמילן של טבחים ור' יצחק אמר הללו לציקי קדירה
וברש"י הללו - הקמח והסולת
הללו - הבקר והצאן המנוין בזה הפסוק

א) מדוע לא כתב הסולת והקמח כסדר דקרא
ב) מדוע לא פירש "המנוין בזה הפסוק" עד לבסוף","595","","2688","True","True","False","","818","63.143.228.241","0","0","בבא מציעא|פו ע"א",""),new Message("47260","47245","תשובות","22/12/16 15:21","כב כסלו","תשע"ז","15:21","דוד כוכב","פו. ראהו, אך לא העיז לתופסו.

פו:
א) כלשון השגור בפי כל אדם, ע"פ פרשת וירא.
ב) לכך כוונתו, ולא נצרך לפרט כי כבר העתיקה הגמרא את הפסוק.","125","","2688","True","True","False","","155","212.76.105.136","0","47245","בבא מציעא|פו ע"א",""),new Message("47269","47260","ומדוע צריך לפרש כן אצל צאן ובקר","22/12/16 19:52","כב כסלו","תשע"ז","19:52","שמואל דוד","","595","","2688","False","True","False","","102","174.200.23.172","0","47245","בבא מציעא|פו ע"א",""),new Message("47271","47269","לאפוקי מלחם סולת וקמח","22/12/16 22:02","כב כסלו","תשע"ז","22:02","דוד כוכב","","125","","2688","False","True","False","","109","212.76.105.136","0","47245","בבא מציעא|פו ע"א",""),new Message("47272","47271","לא הבנתי","22/12/16 22:25","כב כסלו","תשע"ז","22:25","שמואל דוד","","595","","2688","False","True","False","","100","174.200.20.4","0","47245","בבא מציעא|פו ע"א",""),new Message("47298","47271","אכן בשס ביאור ושננתם טעו כאן","25/12/16 15:38","כה כסלו","תשע"ז","15:38","אלף בית רשי","ופירשו את שני הללו בקמח וסולת ושזו מחלוקת","278","","2685","True","True","False","","226","74.56.144.55","0","47245","בבא מציעא|פו ע"א",""),new Message("47273","47272","המאכלים הללו - רש"י בא להדגיש דבר אחד","22/12/16 22:37","כב כסלו","תשע"ז","22:37","דוד כוכב","שני פסוקים מפרטים את סעודת שלמה:
מלכים א ה, ב:
וַיְהִי לֶחֶם שְׁלֹמֹה לְיוֹם אֶחָד שְׁלֹשִׁים כֹּר סֹלֶת וְשִׁשִּׁים כֹּר קָמַח:
מלכים א ה, ג:
עֲשָׂרָה בָקָר בְּרִאִים וְעֶשְׂרִים בָּקָר רְעִי וּמֵאָה צֹאן לְבַד מֵאַיָּל וּצְבִי וְיַחְמוּר וּבַרְבֻּרִים אֲבוּסִים:

ומסבירה הגמרא:
"ואמר גוריון בן אסטיון משמיה דרב: הללו לעמילן של טבחים, ורבי יצחק אמר: הללו לציקי קדירה".
ופירש רש"י:
הללו - הקמח והסולת. לעמילן של טבחים - חלות עשויות לכסות פי הקדרות לשאוב זוהמת התבשיל.
הללו - הבקר והצאן המנוין בזה הפסוק. לציקי - קדירה - אינו אלא למין מאכל ששמו ציקי קדירה, אשרו"ד בלעז.

רש"י מבחין שרב עסק בפסוק הראשון ורבי יצחק בפסוק השני.
עמילן של טבחים - הוא מיני מאפה, ומוזכרים בפסוק הראשון.
וציקי קדירה - הם מיני בשר, כמוכח במסכת חולין דף עז ע"ב, ומוזכרים בפסוק השני.","125","","2688","True","True","False","","286","212.76.105.136","0","47245","בבא מציעא|פו ע"א",""),new Message("47274","47273","מדוע לא פירש המנוין בזה הפסוק אצל סולת","22/12/16 23:17","כב כסלו","תשע"ז","23:17","שמואל דוד","","595","","2688","False","True","False","","106","174.200.0.200","0","47245","בבא מציעא|פו ע"א",""),new Message("47275","47274","הזכיר 2: קמח וסולת. וכן הזכיר 2 בבשר","22/12/16 23:25","כב כסלו","תשע"ז","23:25","דוד כוכב","","125","","2688","False","True","False","","137","212.76.105.136","0","47245","בבא מציעא|פו ע"א",""),new Message("47277","47275","עדיין איני מבין","23/12/16 05:55","כג כסלו","תשע"ז","05:55","שמואל דוד","מדוע לא כתב רש"י "המנוין בזה הפסוק" בד"ה הללו הראשון","595","","2687","True","True","False","","111","50.29.97.164","0","47245","בבא מציעא|פו ע"א",""),new Message("47280","47277","אין צורך, נוקט 2 דוגמות ודי בזה","23/12/16 12:45","כג כסלו","תשע"ז","12:45","דוד כוכב","וכמו שמצינו במסכת ברכות דף לג ע"ב:
"ההוא דנחית קמיה דרבי חנינא, אמר: האל הגדול הגבור והנורא והאדיר והעזוז והיראוי החזק והאמיץ והודאי והנכבד. המתין לו עד דסיים, כי סיים אמר ליה: סיימתינהו לכולהו שבחי דמרך? למה לי כולי האי? אנן הני תלת דאמרינן - אי לאו דאמרינהו משה רבינו באורייתא, ואתו אנשי כנסת הגדולה ותקנינהו בתפלה - לא הוינן יכולין למימר להו, ואת אמרת כולי האי ואזלת! משל, למלך בשר ודם שהיו לו אלף אלפים דינרי זהב, והיו מקלסין אותו בשל כסף, והלא גנאי הוא לו".

ולכאורה קשה, למה די לומר "הגדול הגבור והנורא" בלא להוסיף גם: "וכל השבחים כולם"?
אלא שכשנוקטים מספר דוגמות השומע מבין (כמו בבנין אב) שכך דין שאר הדומים, וכאילו נכתבו שלש נקודות...","125","","2687","True","True","False","","156","212.76.105.136","0","47245","בבא מציעא|פו ע"א",""),new Message("47286","47280","אני חושב שלא הבנת שאלתי","23/12/16 22:04","כג כסלו","תשע"ז","22:04","שמואל דוד","","595","","2687","False","True","False","","92","50.29.103.179","0","47245","בבא מציעא|פו ע"א",""),new Message("47287","47286","אז פרט את השאלה","24/12/16 18:20","כד כסלו","תשע"ז","18:20","דוד כוכב","","125","","2686","False","True","False","","126","95.86.71.47","0","47245","בבא מציעא|פו ע"א",""),new Message("47293","47287","[ללא נושא]","25/12/16 07:43","כה כסלו","תשע"ז","07:43","שמואל דוד","מדוע כתב רש"י המנוין בזה הפסוק אצל הבקר והצאן ולא אצל הקמח והסולת","595","","2685","True","True","False","","112","63.143.224.77","0","47245","בבא מציעא|פו ע"א",""),new Message("47297","47293","רצה לומר שאינם חולקים","25/12/16 15:32","כה כסלו","תשע"ז","15:32","אלף בית רשי","אלא להשלים דבריו שהפסוק מדבר על חלק מסויים מהסעודה ובכך נבין את גודל הסעודה","278","","2685","True","True","False","","224","74.56.144.55","0","47245","בבא מציעא|פו ע"א",""),new Message("47318","47293",""המנוין בזה הפסוק" - לאפוקי מהפסוק הקודם","27/12/16 08:50","כז כסלו","תשע"ז","08:50","דוד כוכב","רק לאחר שהוזכרו שני הפסוקים יכול רש"י לדייק בדבריו ולומר: "המנוין בזה הפסוק" - לאפוקי מהמנוין בפסוק שהוזכר לפני כן.","125","","2683","True","True","False","","124","95.86.122.180","0","47245","בבא מציעא|פו ע"א",""),new Message("47315","47297","עדיין אינו מובן","27/12/16 07:10","כז כסלו","תשע"ז","07:10","שמואל דוד","","595","","2683","False","True","False","","117","50.29.98.13","0","47245","בבא מציעא|פו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);