var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46929;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46929","0","שליחות בריבית לנכרי","08/12/16 04:18","ח כסלו","תשע"ז","04:18","שמואל דוד","בבא מציעא עא: תנו רבנן מלוה ישראל מעותיו של נכרי מדעת הנכרי אבל לא מדעת ישראל כיצד ישראל שלוה מעות מן הנכרי ברבית וביקש להחזירם לו מצאו ישראל אחר ואמר לו תנם לי ואני אעלה לך כדרך שאתה מעלה לו אסור ואם העמידו אצל נכרי מותר וכן נכרי שלוה מעות מישראל ברבית וביקש להחזירם לו מצאו ישראל אחר ואמר לו תנם לי ואני אעלה לך כדרך שאתה מעלה לו מותר ואם העמידו אצל ישראל אסור 

ועיין רש"י ואם העמידו אצל נכרי - אע"פ שישראל נותנו לחבירו במצות הנכרי:
מותר - דשלוחו הוא:
ואם העמידו אצל ישראל אסור - ואף על פי שקיבלם זה מיד נכרי משום דנכרי שליח ישראל "ושלוחו של אדם כמותו"

יש לדקדק מדוע אצל ישראל שלוחו של נכרי קיצר רש"י בלשונו ואצל נכרי שלוחו של ישראל האריך רש"י והוסיף הא דשלוחו של אדם כמותו.
ובאמת עיין רש"י שבצד רב אלפס שגם אצל נכרי שלוחו של ישראל קיצר בלשונו, אולם עיין הגה' שם.
וצע" ק","595","","2699","True","True","False","","746","174.200.19.101","0","0","בבא מציעא|עא ע"ב",""),new Message("46933","46929","שלוחו כמותו זה סיבה רק כאשר אסור","08/12/16 09:37","ח כסלו","תשע"ז","09:37","דוד כוכב","","125","","2699","False","True","False","","128","213.151.58.84","0","46929","בבא מציעא|עא ע"ב",""),new Message("46962","46929","לא 2 אלא 3 לשונות שונים ברש"י","09/12/16 15:34","ט כסלו","תשע"ז","15:34","אלף בית רשי","רש"י ד"ה מותר. דשלוחו הוא:
רש"י ד"ה ואם העמידו אצל ישראל אסור. ואף על פי שקיבלם זה מיד נכרי משום דנכרי שליח ישראל ושלוחו של אדם כמותו:
רש"י ד"ה שליחות דכל התורה כולה. שיהא שלוחו כמותו:
בשלשה לשונות שונים נקט רש"י בהזכרת דין שליחות, וההסבר בכך הוא:
בראשונה - "שלוחו הוא" מדובר להיתר ובשליחות שהיהודי עושה והוא במקום הגוי ובגמרא דנים מה הטעם בכך אם זה מטעם שליחות הא אין שליחות וכו' ע"כ רש"י כתב ששלוחו הוא כמציאות הדברים, ולא הסביר מאיזה דין שליחות, וכן לא כתב רש"י של "אדם" דהרי אין הגוי קרוי אדם.
בשנייה – "שלוחו של אדם כמותו" כאן הדין לחומרא לאיסור מטעם שלוחו של אדם כמותו, ומדבר על הישראל שהוא המשלח והוא נקרא אדם ויכול לומר ששלוחו של אדם כמותו, שזה הרי הדין בישראל וישראל ששלוחו של "אדם" כמותו.
בשלישית – "שלוחו כמותו" הסברו של רש"י הוא בתוך כדי השקלא וטריא בגמרא על דין שליחות בין ישראל לגוי ולהיפך בכל התורה כולה, ע"כ נקט שלוחו כמותו כי הרי אם הדין היה במסקנא שהדין שלוחו של אדם כמותו בכל התורה כולה וגם לגוי, הרי של היה נאמר על דין זה שלוחו "של אדם" כמותו, אלא שלוחו כמותו כי הגוי אינו נקרא אדם.","278","","2698","True","True","False","","218","24.200.189.88","0","46929","בבא מציעא|עא ע"ב",""),new Message("46938","46933","מדוע","08/12/16 11:30","ח כסלו","תשע"ז","11:30","שמואל דוד","","595","","2699","False","True","False","","96","174.200.1.91","0","46929","בבא מציעא|עא ע"ב",""),new Message("46953","46938","הסבר","08/12/16 23:32","ח כסלו","תשע"ז","23:32","דוד כוכב","מסקנת הגמרא שברישא לא ניתן לבאר באופן של שליחות, לכן לא נכנס רש"י לפרש את טיבה של שליחות זו שאיננה קיימת.
ואילו בסיפא שאמרה הגמרא שיש שם שליחות לחומרא, נחית רש"י לפרש ששליחו של אדם כמותו.

הסבר נוסף: רש"י כסיכום מבאר את כל השליחויות שהוזכרו בסוגיה - ששליחו של אדם כמותו.","125","","2699","True","True","False","","145","213.151.58.84","0","46929","בבא מציעא|עא ע"ב",""),new Message("46972","46962","חכם אחד כתב לי וז"ל","11/12/16 01:28","יא כסלו","תשע"ז","01:28","שמואל דוד","אולי רש"י לא רוצה להוציא מילים שישראל כמותו של הגוי","595","","2696","True","True","False","","91","174.200.9.23","0","46929","בבא מציעא|עא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);