var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4692;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4692","0","מה מטרת הטבילה?","28/10/10 13:55","כ חשון","תשע"א","13:55","שאינו יודע לשאול","מתני' הלוקח כלי תשמיש מן העובדי כוכבים את שדרכו להטביל יטביל להגעיל יגעיל ללבן באור ילבן באור השפוד והאסכלא מלבנן באור הסכין שפה והיא טהורה:
גמ' תנא וכולן צריכין טבילה בארבעים סאה


לפי מה שאני מבין:
מה שמצויין במשנה - זה כדי "להגעיל" את הכלי מהאיסור הבלוע בו. (=הגעלת כלים)
מה שמצויין בברייתא - זה הטבלה כדי להעלות לקדושת ישראל. (=טבילת כלים)

ולכן השאלה שלי היא בנוגע להבנת הרישא של המשנה - מדוע יש צורך להטביל "את שדרכו להטביל" כדי להוציא את הבלוע בו? - היינו: האם בכלל יש בלוע בתוכו? ואם כן, איך זה יוצא בהטבלה?","48","","4936","True","True","False","","1181","77.127.250.221","0","0","עבודה זרה|עה ע"ב",""),new Message("4693","4692","כיוון","28/10/10 15:15","כ חשון","תשע"א","15:15","משיב מאורות דף היומי","רש"י שם לב לשאלתך ומסביר את שדרכו להטביל: כלי הואי ליטהר ע"י טבילה אין צריך תיקון אחר.","142","","4936","True","True","False","","222","85.130.130.141","0","4692","עבודה זרה|עה ע"ב",""),new Message("4696","4692","אבל אתה צודק, לשון המשנה עדיין קשה","28/10/10 17:42","כ חשון","תשע"א","17:42","משיב מאורות דף היומי","למה המשנה צריכה לדבר ברמז, הרי ה"דרכו להטביל" של הגוי אינו תואם בכלל את ה"יטביל" במקוה של מ"ס?

אולי הביאור הוא כך: כלי שדרכו של הגוי להשתמש בו רק בטבילה, כלומר גם להחזיק נוזלים צוננים, יטביל אותו כדי לטהר אותו מטומאת הגוי. כלומר שהוא עושה מעין כבולעו כך פולטו, אבל לא לגבי בליעה של איסור אלא לגבי המעבר בין שימוש הגוי לשימוש היהודי.

והטבילה היא דווקא במוקה שרק מקוה עושה מציאות של טהרה ע"י טבילה. כי מה שהגוי משתמש בטבילה, אינו נמחק ע"י שהיהודי ימשיך לעשות אותו דבר. וכלן יטביל טבילה המועילה, כלומר מקוה.","142","","4936","True","True","False","","236","82.166.18.134","0","4692","עבודה זרה|עה ע"ב",""),new Message("4694","4693","כיוון נוסף","28/10/10 15:21","כ חשון","תשע"א","15:21","לינקוש","ראה כאן באות ט דזהו למעשה מחלוקת ראשונים איך לפרש את המשנה והגמרא.","58","","4936","True","True","False","","155","77.127.250.221","0","4692","עבודה זרה|עה ע"ב",""),new Message("4724","4696","הסבר רציני","30/10/10 20:56","כב חשון","תשע"א","20:56","משיב מאורות דף היומי","התוכן הוא שחובת טבילת כלי סעודה, היא מעין גיעולי עכו"ם, אבל מעט שונה:

אופי האכילה של גוי שונה מזה של יהודי. ולכן כלי סעודה של גוי, צריך הכשר כי היעוד לאכילה אצל גוי אינו זה של ישראל.

לכן כל הדין של טבילת כלים הוא רק בכלים ששייך בהם גיעולי עכו"ם.","142","","4934","True","True","False","","205","85.130.130.141","0","4692","עבודה זרה|עה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);