var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46880;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46880","0","הבעייתיות במשכנתא -גם מצד הדמיון לאסמכתא","04/12/16 13:22","ד כסלו","תשע"ז","13:22","רועי זאגא","במשפטי הגויים אין אסמכתא
החתימה של האדם מחייבת אותו בלי להתחשב ברמת הרצון והכוונה שהיתה בה
התורה מחייבת רמה מוסרית גבוהה יותר
לא לקחת ממון של אדם אלא אם כן הוא נתן אותו בלב שלם
יש רמות של חוסר רצון-רצינות בתנאים ובהתחיבויות שאדם עושה
יש 'פטומי מילי בעלמא' – כלל לא התכוון להתחייב (סה ע"ב)
למעלה מזה 'אסמכתא' – הוא לא תכנן להגיע למצב שבו הוא יצטרך לשלם
למעלה מזה 'מוכר דבר שלא בא לעולם' – לא ידע בדיוק מה הוא מוכר
למעלה מזה 'מחילה בטעות' – כבר יש הבנה שזה קורה וזה רציני, אך לא בלב שלם
הדרגה הבאה היא 'משכנתא באתרא דמסלקי' (ועוד ריביות למיניהם)
למרות שהוא עושה זאת מדעתו הגמורה
הוא היה מעדיף כמה שיותר מהר להחזיר את הכסף ולסלק אותו
וכאן יש מחלוקת אם מחזירים את הפירות ליתומים שאין בהם מחילה
אם זה עדיין המשך של מחילה בטעות נוציא
ואם זה כבר נחשב מרצון גמור – אין פה מחילה וגם ביתומים לא נוציא","607","","2706","True","True","False","","615","95.86.103.64","0","0","בבא מציעא|סז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);