var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46588;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46588","0","החושב לשלוח יד ! החושב לגזול?","09/11/16 17:45","ח חשון","תשע"ז","17:45","איש","הגמ' בברכות אומרת: החושב לעשות מצוה..... כאילו עשאה
גמרתינו: החושב לשלוח יד מחלוקת ב"ש וב"ה
החושב לגזול, דינו ?

יש לחלק בין ג' החשיבות.
החושב לעשות מצוה,,, כאילו עשאה. מהות היהודי הינה עשיית מצוה על כן גם בחשיבה כאילו עשאה.

החושב לשלוח יד, מחלוקת ב"ש וב"ה.
שליחת יד הינה פגיעה באמון.
אדם מוסר לחבירו חפץ לשומרו, השומר הינו בבחינת עושה חסד עם המפקיד, גם אם זה נעשה בתמורה.בשליחת היד יש מי שיאמר שיוצא מגדר איש אמון והופך לשואל, גם אם שלא מדעת הבעלים ויהא חייב באונסין יש שיאמר שלמרות הכל כל עוד לא שלח יד הרי הוא פטור.

החושב לגזול, וודאי שיהיה פטור, שכן מהות היהודי איננה בגזל, וכן החפץ אינו בידו. כל עו לא מימש כוונתו יהיה פטור.","352","","2731","True","True","False","","719","77.139.143.70","0","0","בבא מציעא|מג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);