var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=465;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("465","0","למה "כשהוא יוצא - לא יטלנה בידו"?","04/08/09 19:50","יד אב","תשס"ט","19:50","שאינו יודע לשאול","מחד, הברייתא קובעת ש"על השוכר לעשות לו מזוזה",
מאידך, הברייתא קובעת ש"כשהוא יוצא לא יטלנה בידו ויוצא".

מה ההגיון? אם זה חובה על השוכר להתקין מזוזה, אז למה שלא ייקח את המזוזה איתו בסיום תקופת השכירות??

וכן מה ההגיון בהמשך הברייתא: "ומנכרי נוטלה בידו ויוצא"? מה ההבדל?

תודה","48","","5385","True","True","False","","915","87.70.127.235","0","0","בבא מציעא|קב ע"א",""),new Message("466","465","ריטב"א + שטמ"ק","04/08/09 20:31","יד אב","תשס"ט","20:31","הראל","לגבי השאלה הראשונה:
ריטב"א: "...דכיון דחלה קדושת שכינה בבית זה אין לו לסלקה משם. ומיהו אפשר שחייב בעל הבית לפרוע דמיה".

לגבי השאלה השניה:
שטמ"ק: "שמא יטלנה הגוי וינהוג בה מנהג בזיון א"נ שמא האורח שיראה שם מזוזה יכנס שם שיהיה סבור שישראל דר שם ויהרגוהו או יעלילו עליו עלילות. ה"ר יהונתן".

כתובות אינטרנט נלוות:
שטמ"ק","46","","5385","True","True","False","","233","87.70.127.235","0","465","בבא מציעא|קב ע"א",""),new Message("467","466","הוספה על תגובתו של הרב הראל","05/08/09 00:51","טו אב","תשס"ט","00:51","כתבן","שיטת הריטב"א "אפשר שחייב בעל הבית לפרוע דמיה".
כך פסק להדיא בשאילתות דרב אחאי הובא בשיטמ"ק.
במיוחס לריטב"א כתב בשם יש מי שאומר, שאם בעל הבית חייב לפרוע דמיה, ולא מעוניין לשלם ניתן רשות לשוכר ליטול את המזוזות.
אך במיוחס לריטב"א הביא את שיטת רב האי גאון והשאילתות, שאם צריך את המזוזות לצורך בית אחר יכול ליטול אותם. אך בתוס' קא, ב ד"ה לא כתבו שלא יכול לקחתם אף אם צריך לבית אחר. והמזוזה היא שמירה על הבית מן המזיקין ובנטילתה הוא מזיק את שיכנס לדור שם.
ובברכי יוסף (יו"ד רצא, ה) האריך לדון האם יש לא פלוג במקום שאחד רוצה ליטול והשני מסכים לקבוע מיד מזוזות אחרות. או שבכה"ג אין לחוש לנזק.","66","","5384","True","True","False","","110","80.178.70.66","0","465","בבא מציעא|קב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);