var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46485;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46485","0","מחלוקות בשומא","02/11/16 00:35","א חשון","תשע"ז","00:35","שמעיה","מצאנו בגמרא ג' מהלכים להסביר את מחלוקת התנאים אם מעידין על מות אדם על סמך שומא:
א. נחלקו אם שומא מצויה בבן גילו.
ב. נחלקו אם שומא משתנה לאחר מיתה.
ג. נחלקו אם שומא סימן מובהק או לא.

האם נחלקו במציאות???","593","","2739","True","True","False","","932","195.60.235.58","0","0","בבא מציעא|כז ע"ב",""),new Message("46487","46485","בהגדרת המציאות","02/11/16 09:38","א חשון","תשע"ז","09:38","אור חדש","לכו"ע העניינים קיימים במציאות במידה מועטה השאלה אם קיום זה ניתן להגדרה כ'מצוי מספיק לחייב לחוש לו' או לא
כעין מחל' ר"מ וחכמים אם 'חיישינן למיעוט' שברור שלא נחלקו במיעוט שלא מצוי כלל וגם לא בקרוב ל50% ששם וודאי חוששים אלא בשאלה היכן עובר הגבול בין שני המצבים
שים לב גם שבזמנם הגדרת המושג 'מציאות' היתה שונה מבימנו
בימנו המושג מוגדר ע"י מחקר מדעי הבודק באופן מדוייק אלפי או מיליוני מקרים ולפי זה מחליט מה השכיחות של מקרה יוצא דופן מסוים
עד לפני כ400 שנה המציאות נקבעה לפי התרשמותו האישית-סוביקטיבית של כל אדם ולא היתה באמת דרך לצמצם המושגים לכלל מדד מוסכם ואחיד.
למעשה גם בימנו לא תמצא שני מחקרים על השפעת החלב על בריאותנו שיתנו את אותה התוצאה בדיוק, כ"ש שבזמן חז"ל דיוק כזה לא עלה על הדעת
רק לסבר האוזן לקושי ההגדרות:
האם לדעתך 'בן גילו' זה בתוך 5 דקות או שעות ללידתו?
האם 'מצויה' זה במשפחה של ג'ינג'ים מנומשים או אתיופים שעורם בד"כ חלק בהרבה או בממוצע של שתי האוכלוסיות?
'עשוי להשתנות' זה בתמוז בשמש או בטבת בתוך בית או במז"א בממוצע ?
אז במה נחלקו התנאים?
הם באו לקבוע הוראה כללית לכל האנשים לכל עונות השנה כאשר ברור שיש אנשים ומצבים שבהם ההוראה לא ממש שייכת ויש אנשים מצבים שבהם שייכת במידה רבה, האם גם אם היית יודע בוודאות מה הסיכוי שאדם שחום וחלק עור ישתנה מראהו בחורף, האם הית יכול לפי זה לקבוע הלכה ב'האם שומא סימן או לא?' ?","458","","2739","True","True","False","","135","213.151.53.59","0","46485","בבא מציעא|כז ע"ב",""),new Message("46513","46487","והנלע''ד...","02/11/16 21:04","א חשון","תשע"ז","21:04","שמעיה","לדעתי, מה שהבאת כנקודה משנית היא העיקרית.
המציאות נקבעת עד היום בצורה סובייקטיבית-אישית, כאשר אם ברור לך מציאות מסויימת ואינך מסופק בה, לגביך נקבעת המציאות כך. בשל כך, נחלקו התנאים (ויתכן שהוא תלוי במקומות) האם העד המעיד סבור כי שומא מצויה בבן גילו או עשויה להשתנות לאחר מיתה, ובשל כך כשהוא מעיד על סמך השומא כי הוא 'בטוח' כי המת הוא הוא הבעל הנעדר הרי הוא שקרן מאחר ואין הוא אלא 'סבור' כך. או שמא העד המעיד סבור כי שומא איננה מצויה בבן גילו ואינה עשויה להשתנות לאחר מיתה, וכשהוא מעיד על מה שראה הרי הוא בטוח במאת האחוזים בפרשנות שנתן לראיה זו.
מאחר והתנאי הראשון לקבלת עידות לאמת מוחלטת הוא שהעד עצמו יהא בטוח במה שראה, יש לתלות במחלוקת זו את יכולת הדיינים להסתמך על העידות בלא כל קשר לדעתם האישית בעניני שומות והמסתעף.
כנלע''ד.","593","","2739","True","True","False","","91","195.60.235.58","0","46485","בבא מציעא|כז ע"ב",""),new Message("46514","46513","אפשרי בהחלט","02/11/16 21:07","א חשון","תשע"ז","21:07","אור חדש","","458","","2739","False","True","False","","96","87.71.16.134","0","46485","בבא מציעא|כז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);