var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46458;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46458","0","מתה מחמת מלאכה לא שכיח","30/10/16 19:42","כח תשרי","תשע"ז","19:42","אבי גרינבלט","לפי לישנא קמא , מפני שמתה מחמת מלאכה אינו שכיח , אין השואל יכול להיפטר ולכן לא יקנה את הכפל.
לפי לישנא קמא יכול לטעון זאת במיגו , היינו זה שכיח , כיצד מתקבלת הבנה הפוכה כזאת?
אולי אפשר להבין את הדברים אחרת עפ"י הריטב"א ואכן מתה מחמת מלאכה באמת הינו מצב שאינו שכיח.
החילוק בין הלישנות קיים האם השואל יטען או לא יטען טענה זו בגלל שאינו שכיח.
לל"ק לא יטען כי יחשוש שלא יאמינו ל
לל"ב יטען ולא יחשוש.","539","","2741","True","True","False","","810","46.19.86.1","0","0","בבא מציעא|לד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);