var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46358;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46358","0","למי שברור למה נהר ששטף קרשים ברור שהתיאש","18/10/16 09:04","טז תשרי","תשע"ז","09:04","הודו_כי_טוב","שיועיל בטובו להסביר למי שלא ברור לו

למה בעצם אם הבעלים התייאשו לא חייב להחזיר ?
לא ברור לי בלל , וכולי תקווה שלא רק לי ,למה אם אדם לא אומר במפורש שהוא מפקיר אז אם התייאש
זה כבר לא שלו","207","","2750","True","True","False","","1090","79.178.177.201","0","0","בבא מציעא|כב ע"א",""),new Message("46359","46358","בעיקרון","18/10/16 13:52","טז תשרי","תשע"ז","13:52","שמעיה","רכוש שאינו נמצא בשליטתו של אדם מחמת כל סיבה שהיא (פגעי טבע, גזילה, אבידה), קשה להגדיר אותו כ'שלו'. ויש סיבה מספקת לומר כי מאחר ואני איני אשם באבדון החפץ מבעליו אין עלי חובה לטרוח ולהחזיר לו, ובשל כך, גם אין סיבה שלא אנכסנו לעצמי.
גזירת התורה היא (בהתבסס על יושר ומוסר) כי על אף האמור, כל עוד ולא התייאש - חלה חובה על המוצא לטרוח ולאתר את הבעלים ולהחזיר.
התורה מסייגת את חידושה ומגבילה אותו רק למקרה והבעלים לא התייאשו, ואילו בכל מצב שיש ייאוש - חוזרים אנו להנחת המוצא כי כל חפץ שאינו נמצא בשליטת בעליו מופקע מבעלותו באופן אוטומטי.","593","","2750","True","True","False","","80","195.60.235.58","0","46358","בבא מציעא|כב ע"א",""),new Message("46360","46359","היכן התורה מסייגת ?","18/10/16 15:19","טז תשרי","תשע"ז","15:19","הודו_כי_טוב","גם לא היה הסבר למה להתייאש מהקרשים ?","207","","2750","True","True","False","","219","46.19.85.182","0","46358","בבא מציעא|כב ע"א",""),new Message("46361","46360","בבא מציעא כב ב","18/10/16 15:34","טז תשרי","תשע"ז","15:34","שמעיה","אמר רבי יוחנן משום רבי ישמעאל בן יהוצדק: מנין לאבידה ששטפה נהר שהיא מותרת - דכתיב וכן תעשה לחמורו וכן תעשה לשמלתו וכן תעשה לכל אבידת אחיך אשר תאבד ממנו ומצאתה מי שאבודה הימנו ומצויה אצל כל אדם, יצאתה זו שאבודה ממנו, ואינה מצויה אצל כל אדם.
כאן סייגה תורה שאין חובת השבת אבידה כי אם במצויה אצל כל אדם, שמטבע הדברים אינו מתייאש.","593","","2750","True","True","False","","73","195.60.235.58","0","46358","בבא מציעא|כב ע"א",""),new Message("46362","46360","השלמה לדבריו של שמעיה","18/10/16 15:54","טז תשרי","תשע"ז","15:54","אור חדש","למרות השאיפה שלנו לשמור על כל רכושנו ורק להוסיף עליו עם הזמן המציאות היא שרכושנו עלול גם לצאת מחזקתנו לעיתים ברצוננו ואז קל לנו לקבל את העובדה שהחפץ מפסיק להיות ברשותנו.
אומנם לפעמים החפץ עוזב אותנו בעל כורחנו- בגנבה וגזלה וכן באבידה או אף סתם כתוצאה מפגע טבעי או טעות אנוש.
בכל המקרים האחרונים השכל והרגש ממאנים להכיר באובדן הכפוי שנפל עלינו ולעיתים במקרים של אובדן קשה במיוחד נוכל לראות אנשים שנמצאים בהכחשה גמורה למה שארע כך נראה שאדם אומר "אני לא מאמין" כמנטרה שבאה שלהחזיר את העולם למצבו המוכר ולהתמודד עם האובדן.
עם כל הכבוד למערכת הפסיכולוגית של בני האדם שמונעת מהם להתייאש באופן מוחלט ומיידי בעת התרחשות של אובדן ובכך עוזרת להם להתמודד עם החוויה , ההגדרה המשפטית של שייכות של רכוש נקבעת בעיקר על סמך המציאות האוביקטיוית ולא לפי התפיסה הסוביקטבית של המאבד.
על כן אם המציאות מורה שחפץ זה אבוד מ'בעליו ומכל אדם' הדין הוא שהחפץ מופקר למרות טענותיו הנכונות של המאבד ששכלו טרם הסכים לקבל את המציאות","458","","2750","True","True","False","","155","37.60.43.27","0","46358","בבא מציעא|כב ע"א",""),new Message("46363","46361","דברים כב א-ד","18/10/16 16:18","טז תשרי","תשע"ז","16:18","הודו_כי_טוב","א לֹא-תִרְאֶה אֶת-שׁוֹר אָחִיךָ אוֹ אֶת-שֵׂיוֹ, נִדָּחִים, וְהִתְעַלַּמְתָּ, מֵהֶם: הָשֵׁב תְּשִׁיבֵם, לְאָחִיךָ. ב וְאִם-לֹא קָרוֹב אָחִיךָ אֵלֶיךָ, וְלֹא יְדַעְתּוֹ--וַאֲסַפְתּוֹ, אֶל-תּוֹךְ בֵּיתֶךָ, וְהָיָה עִמְּךָ עַד דְּרֹשׁ אָחִיךָ אֹתוֹ, וַהֲשֵׁבֹתוֹ לוֹ. ג וְכֵן תַּעֲשֶׂה לַחֲמֹרוֹ, וְכֵן תַּעֲשֶׂה לְשִׂמְלָתוֹ, וְכֵן תַּעֲשֶׂה לְכָל-אֲבֵדַת אָחִיךָ אֲשֶׁר-תֹּאבַד מִמֶּנּוּ, וּמְצָאתָהּ: לֹא תוּכַל, לְהִתְעַלֵּם. {ס} ד לֹא-תִרְאֶה אֶת-חֲמוֹר אָחִיךָ אוֹ שׁוֹרוֹ, נֹפְלִים בַּדֶּרֶךְ, וְהִתְעַלַּמְתָּ, מֵהֶם: הָקֵם תָּקִים, עִמּוֹ.

עַד דְּרֹשׁ אָחִיךָ אֹתוֹ,

היכן המילה ייאוש מוזכרת ?
גם מי שמצא את הקרשים אבדה כזו יכולה לקרות גם לו","207","","2750","True","True","False","","188","46.117.9.170","0","46358","בבא מציעא|כב ע"א",""),new Message("46365","46362","נפלא","18/10/16 16:24","טז תשרי","תשע"ז","16:24","שמעיה","","593","","2750","False","True","False","","73","195.60.235.58","0","46358","בבא מציעא|כב ע"א",""),new Message("46366","46362","חלק א-לוהה ממעל","18/10/16 16:28","טז תשרי","תשע"ז","16:28","הודו_כי_טוב","המערכת הפסיכולוגית של האדם שונה מאדם לאדם ונראה לי שזווית הראיה על
התורה שונה מאדם לאדם אבל בדברים כ"ב לא מופיע דבר על ייאוש
רשום שם כשהמאבד דורש חובה להחזיר
אני לא מתכוון לדון במשמעות והפרשנות של המילה אחיך
הנוצרים למשל מחזירים גם למי שלא "אחיך"

הגדרה משפטית ? יראו עיניך מה שאצבעותיך מקלידות אתה בטוח שלפי חוקי מדינת ישראל או כל מדינה נאורה אחרת לא חייבים להחזיר
אחרי יאוש ?","207","","2750","True","True","False","","190","46.117.9.170","0","46358","בבא מציעא|כב ע"א",""),new Message("46364","46363","האם מעודך לא נתקלת","18/10/16 16:24","טז תשרי","תשע"ז","16:24","שמעיה","בדרשות חז''ל???
הלא ראית את חז''ל שדרשו ממש מן הפסוקים שציטטת - את דין הייאוש, ומה יש עוד לשאול? מכך שהתורה כותבת "אשר תאבד ממנו ומצאתה הבינו חז''ל כי דווקא חפץ שאבוד ממנו בלבד נתחייב המוצא להשיב, ולא חפץ האבוד מכל אדם.","593","","2750","True","True","False","","86","195.60.235.58","0","46358","בבא מציעא|כב ע"א",""),new Message("46367","46364","יישר כח חזק וברוך","18/10/16 16:29","טז תשרי","תשע"ז","16:29","הודו_כי_טוב","","207","","2750","False","True","False","","152","46.117.9.170","0","46358","בבא מציעא|כב ע"א",""),new Message("46368","46366","הוא מתכוון להגדרה משפטית-תורנית.","18/10/16 16:58","טז תשרי","תשע"ז","16:58","שמעיה","מאחר ובאת להקביל בין החוק ה'נאור' לבין החוק התורני - אקווה בימים הקרובים להעלות את גישתי לעניין.
לעצם העניין - כמעט וברור כי חפץ ששרד צונאמי או כל אסון טבע אחר שמטבעו מאבד רכוש, אין חובה חוקית על המוצא להחזיר.
אך נמתין לתגובת המשפטנים שבינינו.","593","","2750","True","True","False","","47","195.60.235.58","0","46358","בבא מציעא|כב ע"א",""),new Message("46377","46367","וראה גם במשנה בדף כז ע"א","19/10/16 22:37","יז תשרי","תשע"ז","22:37","דוד כוכב","","125","","2749","False","True","False","","133","213.151.62.65","0","46358","בבא מציעא|כב ע"א",""),new Message("46384","46377","נו אז ראיתי ורואה דברי כדבריהם","20/10/16 03:49","יח תשרי","תשע"ז","03:49","הודו_כי_טוב","ברוך שכיוונתי
רשום במשנה הזו כל שיש לו סימנין ותובעים חייב להכריז המילה ייאוש לא מוזכרת
בדף כ"ד רשום שהגויים לא מחזירים והיהודים כן שמא זה מה שהיה פעם
והיום אין הבדל לטוב ולרע ? בהבדלה אנו אומרים ברוך הבדיל בין ישראל לגויים
האם גם אנשים רואים הבדל בשנת התשע"ז ? המזרח התיכון דרך אגב זה לא העולם כולו , כל העולם כולו גשר צר מאוד אבל לא המזרח התיכון","207","","2748","True","True","False","","174","79.178.177.201","0","46358","בבא מציעא|כב ע"א",""),new Message("46388","46384","האם גויי אירופה","20/10/16 07:41","יח תשרי","תשע"ז","07:41","שמעיה","כבר החזירו את כל אבידות וגזילות של בני אומתינו שהותירו שם בימי השואה?
האם גויי ערב החזירו את כל הרכוש הרב שהותירו בני אומתינו עם מנוסתם משם בימי קום המדינה?
כמה פעמים שומעים בקרב הגויים על השבת אבידה וולונטרית - במקרה של מציאה שהמשטרה לא מעורבת בה וכופה את ההחזרה?
האם גויים משקיעים מאמץ וטירחא על מנת לאתר את בעל האבידה כמחוייב מכח מצווה זו - או שמא מפקידים (במקרה הטוב וכאמור) את האבידה במשטרה שם הוא מונח עד שיבוא האובד לדרוש אחריו?","593","","2748","True","True","False","","68","195.60.235.58","0","46358","בבא מציעא|כב ע"א",""),new Message("46389","46384","מעשה שהיה...","20/10/16 19:53","יח תשרי","תשע"ז","19:53","שמעיה","באחד מימי המועד הלכתי לערוך קניות בסופר גדול אשר שקק חיים והיה מלא עם מאות אנשים.
בהגיעי לקופה אני מגלה שאני לא מוצא את כרטיס האשראי, הבנתי כי כנראה נפל לי בעת שהוצאתי את רשימת הקניות, לוויתי ממכר ושילמתי, ומיד לאחמ''כ נגשתי לקופה הראשית שם כבר המתין לי הכרטיס שהמוצא הישר הפקיד אצלם.
כל אותו משך זמן שבה לא ידעתי על מציאת הכרטיס - לא עלה על דעתי להתקשר ולבטל אותו על מנת שהמוצא לא יעבירנו באחת הקופות על סכום רכישה נאה, מאחר וכממוקם במרכז דתי, רוב הציבור היה שומר תורה ומצוות.
ברור, כי המאבד כרטיס במרכז קניות גויי הומה, הפעולה הראשונה שינקוט בה היא ביטול הכרטיס, מחשש מוצדק כי תוך כמה דקות עלולים לחייבו על סכום ענק... וזאת, על אף הנאורות והיושר בה הם מצטיינים בדרך כלל.","593","","2748","True","True","False","","62","195.60.235.58","0","46358","בבא מציעא|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);