var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46292;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46292","0","תורתך שעשועי ב"מ ה.","01/10/16 23:04","כח אלול","תשע"ו","23:04","אלעד סטופל","איתא בגמ' "ההוא רעיא דהוו מסרי לי כל יומא חיותא בסהדי, יומא חד מסרו לי בלא סהדי, אתו סהדי אסהידו בי דאכל תרתיה מינהיו, אמר רבי זירא אם איתא לרבי חייא קיימתא משתעבא אשארא. והא גזלן הוא? שכנגדו כאמינא".
ולכאורה תמוה מי ישבע, הרי מדובר במקרה שכמה בעלים מסרו בהמות לרועה (כדכתיב דהוו, מסרי -- לשון רבים) ואם נחייב את הבעלים של כל הבהמות להישבע, והרי יתכן שהבהמות שאכל הם אלו שנמסרו על ידם ואם כן אין מקום לשבועה זו? וזכרוני שלפני 18 שנה הפנה אותי חברי לדברי הפורת יוסף על אתר שכתב שמדובר בבעלים אחד ולא במספר בעלים והטעם שבגמ' נאמר דהוו ומסרי בלשון רבים שכן המילה בעלים הינה רבים אף שיכולה להתייחס ליחיד וא"כ תו לא קשה ולא מידי.
אלא שעתה לא מצוי בגמרא שתחת ידי פירוש הפורת יוסף ואודה למי שיבדוק האם אכן כך כתב בפורת יוסף.","282","","2770","True","True","False","","1030","2.53.4.237","0","0","בבא מציעא|ה ע"א",""),new Message("46293","46292","יתכנו גם מספר מפקידים","01/10/16 23:51","כח אלול","תשע"ו","23:51","דוד כוכב","כאשר יש מספר מפקידים הכרח הוא שכל אחד מכיר את בהמתו שאם לא כן כיצד יקח את פקדונו מבלי להחליף שמן תחת רזה? ונשבעו אותם שהוכר שלא הוחזרו בהמותיהם.","125","","2770","True","True","False","","140","213.151.45.216","0","46292","בבא מציעא|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);