var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4629;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","54")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4629","0","קושיה בהבנת דברי רב נחמן","25/10/10 14:06","יז חשון","תשע"א","14:06","אבינועם","אמר רב הונא נצוק וקטפרס ומשקה טופח חיבור לענין יין נסך
אמר ליה רב נחמן לרב הונא מנא לך
הא אילימא מדתנן הנצוק והקטפרס ומשקה טופח אינו חיבור לא לטומאה ולא לטהרה לטומאה ולטהרה הוא דלא הוי חיבור הא לענין יין נסך הוי חיבור
אימא סיפא האשבורן חיבור לטומאה ולטהרה לטומאה ולטהרה הוא דהוי חיבור הא לענין יין נסך לא הוי חיבור
אלא מהא ליכא למשמע מינה


הקושיה שלי היא על הקטע המודגש, ואסביר:

דחיית רב נחמן מתעסקת בהיבט הלשוני בלבד של המשנה ולכן מסקנתו היא ש"מהא ליכא למשמע מינה",
הנצוק והקטפרס ומשקה טופח אינו חיבור לא לטומאה ולא לטהרה --> משמע, שליין נסך זה כן חיבור.
האשבורן חיבור לטומאה ולטהרה --> משמע, שליין נסך זה לא חיבור.
ולכן --> מהא ליכא למשמע מינה.

אבל אם נדקדק בתוכן הדברים - לכאורה דחייתו אינה מובנת!
הנה:
הנצוק והקטפרס ומשקה טופח אינו חיבור לא לטומאה ולא לטהרה --> משמע, שליין נסך זה כן חיבור.
האשבורן חיבור לטומאה ולטהרה --> ולכאורה אפשר להבין שכל שכן שליין נסך זה כן חיבור!

וגם הסברה נותנת כך - שהרי אשבורן זה יותר חיבור מנצוק וקטפרס (מבחינה מציאותית), והמשנה דנה רק בעניין חיבור לטומאה וטהרה, ואמרה שנצוק וקטפרס זה לא מספיק טוב ולכן לא חיבור לטומאה וטהרה, ואילו אשבורן זה יותר טוב ולכן זה כן חבור לטומאה ולטהרה. --> אך לעניין יין נסך, זה וזה חיבור!","45","","4938","True","True","False","","1208","84.229.138.81","0","0","עבודה זרה|עב ע"א",""),new Message("4630","4629","תשובה","25/10/10 17:59","יז חשון","תשע"א","17:59","משיב מאורות דף היומי","צדקת בשאלתך, אך כוונת הגמרא אחרת מכפי שהבנת אותה, וכדלהלן:

א. כמו שדייקת מהרישא שליין נסך הוי חיבור, ואז החידוש של הסיפא הוא שגם לעניין טומאה וטהרה מועיל אשבורן, אבל לעניין יי"נ פשוט דמועיל, ולא צריך לכתוב את זה,

ב. כך ניתן לדייק מהסיפא שהאשבורן חיבור רק לטומאה ולטהרה ולא ליי"נ, והחידוש של הרישא הוא שגם לטומאה ולטהרה הניצוק אינו חיבור, למרות שלטו"ט האשבורן כן חיבור, אבל הרישא לא צריכה ללמד אותנו שליי"נ ניצוק אינו חיבור כי זה פשוט כבר מהסיפא, שאם האשבורן אינו חיבור ליי"נ, [ורק לעניין טו"ט], ק"ו שניצוק אינו חיבור ליי"נ.

ג. לכן, מהא ליכא למישמע מינה.","142","","4938","True","True","False","","225","82.166.18.134","0","4629","עבודה זרה|עב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);