var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46082;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46082","0","שור שהמית..עד שלא נגמר דינו..הקדישו וכו"","05/09/16 08:58","ב אלול","תשע"ו","08:58","אבי גרינבלט","המקור לדברים במשנה בדף מד,ב וכך פוסק הרמב"ם להלכה (הל' נזקי ממון יא,ט)
"שור שהמית את האדם והקדישו בעליו אינו קדוש וכו', במה דברים אמורים אחר שנגמר דינו לסקילה, אבל עד שלא נגמר דינו לסקילה אם הקדישו מוקדש"
רש"י אצלנו במקום מבאר את הטעם , מדוע מוקדש אם לפני שנגמר דינו "ולא יסקל דבעינן מיתה והעמדה בדין שיהא שוין כאחד" וכאן בשעת העמדה לדין , השור עובר לבעלות הקדש (המקור כאמור לעיל).

למרות כל האמור לעיל (ושוב עומדים אנו מול חוכמתו יתברך וגזרת הכתוב המנחה את פסיקת ההלכה) , במיוחד במקרה של הקדש שהכל בבית המקדש מחייב יסודות קדושים וטהורים מה שלא נדרש בשום קיום מצווה ובוודאי שלא בעוצמה של הכנת מרכיבים לבית המקדש , הכל במחשבה ובכוונה גמורה לשמו יתברך , בין בקדושת הגוף ובין בקדושת דמים (לבדק הבית), כיצד בכלל מסכימים לקבל שור שהרג אדם, לצורכי הקדש (בין אם בעל השור מתאר את מעללי השור בפני הגזבר ובין אם לאו) ?","539","","2796","True","True","False","","690","81.218.132.64","0","0","בבא קמא|צח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);