var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46058;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46058","0","רש״י ד״ה: כוזביות .. לשון אחר של כזיב","04/09/16 10:45","א אלול","תשע"ו","10:45","שמואל נבון","האם ידוע על מקום בשם כזיב ששם טבעו מטבעות","515","","2798","True","True","False","","805","109.65.7.97","0","0","בבא קמא|צז ע"ב",""),new Message("46077","46058","מקומו של בן כוזיבא","04/09/16 21:49","א אלול","תשע"ו","21:49","דוד כוכב","כיון שמקובל שבן כוזיבא נקרא על שם מקומו כזיב, ההסבר השני של רש"י חופף את ההסבר הראשון. יתכן שבר כוזיבא טבע את מטבעותיו בכזיב אך אין לכך הכרח.","125","","2798","True","True","False","","179","212.76.103.246","0","46058","בבא קמא|צז ע"ב",""),new Message("46204","46058","הצעה לסדר בעניין המטבעות בסוגיה","19/09/16 10:21","טז אלול","תשע"ו","10:21","אור חדש","היו לו מעות כוזביות ירושלמיות או של מלכים הראשונים אין מחללין הא של אחרונים דומיא דראשונים מחללין

לענ"ד לאחר בדיקת רקע הסטורית נראה לפרש הבריתא כך:
היו לו מעות כוזביות= הוטבעו ע"י בר כוזיבא (בר כוכבא בימי המרד השני בשנים 132-136 לספירה) מיקום ההטבעה כנראה היה במקומות שונים וכלל המטבעות נקראו על שמו ולא ע"ש מקום הטיבוע, מטבעות אלו סימלו את המרד ברומאים ובוודאי היו אסורים לשימוש בתחומי האימפריה גם בעת שיצאו ובוודאי בא"י לאחר דיכוי המרד, סביר שעל החזקת סמלי מרידה היו עונשים קשים מצד השלטון הרומאי.

ירושלמיות= הוטבעו בימי המרד הגדול (66-74 לספירה) על מטבעות אלו הוטבע בד"כ המילים ירושלים/ ציון וכן הוטבעו בפועל בד"כ בירושלים עצמה כמבואר בויקי.מובן שגם מטבעות אלו סימלו את המרד ברומאים ובוודאי היו אסורים לשימוש בתחומי האימפריה גם בעת שיצאו ובוודאי בא"י לאחר דיכוי המרד, סביר שגם על החזקת סמלי מרידה אלו היו עונשים קשים מצד השלטון הרומאי.

או של מלכים הראשונים לדעתי הכוונה למטבעות של המלכים לבית חשמונאי טרם השתלטות הורדוס על הממלכה הוטבעו בשנים (129-37 לפנה"ס) מטבעות אלו נאסר כנראה לשימוש ע"י הורדוס והרומאים כיוון שהיוו סמל לשלטון יהודי עצמאי

אין מחללין הא של אחרונים דומיא דראשונים מחללין = כאן לדעתי הכוונה למלכים לבית הורדוס שאומנם הומלכו על יהודה בכוח הרומאים (בשנת 37 לפנה"ס) ומטעמם ולכן תקופה ארוכה היו חוקיים לחלוטין באימפריה אך לאחר מותו של אגריפס השני בשנת 92 לספירה הרומאים ביטלו את השלטון העצמאי בארץ לחלוטין, כיוון שכך לא היה במטבעות של בית הורדוס סממן של מרידה ברומאים ולא היו כנראה סנקציות על מי שהחזיק במטבעות אלו בביתו מצד אחד אך מצד שני הרומאים רצו כנראה לבסס אצל היהודים את ההכרה שמלכותם הינה בלעדית בארץ ולא איפשרו שימוש בפרהסיא במטבעות בית הורדוס.","458","","2783","True","True","False","","188","213.151.53.59","0","46058","בבא קמא|צז ע"ב",""),new Message("46084","46077","הוטבעו כנראה במספר מקומות","05/09/16 11:16","ב אלול","תשע"ו","11:16","אור חדש","הרחבה יש כאן","458","","2797","True","True","False","","158","213.151.53.59","0","46058","בבא קמא|צז ע"ב",""),new Message("46087","46084","זה לא מה שכתוב בקישור","05/09/16 11:29","ב אלול","תשע"ו","11:29","דוד כוכב","ומבואר שם שאין בסיס לניחושים.","125","","2797","True","True","False","","127","212.76.103.246","0","46058","בבא קמא|צז ע"ב",""),new Message("46088","46087","בטעות קישרתי לאמצע הערך","05/09/16 11:35","ב אלול","תשע"ו","11:35","אור חדש","אם תעלה קצת תראה את המשפט הבא:

תופעה זו קשורה, ללא ספק, גם בעובדה שמחד גיסא, בתקופת המרד התקיימו ככל הנראה מספר מיטבעות שפעלו במקביל (דבר המוכח מריבוי טיפוסי הרושמות), ולא מן הנמנע כי לא הייתהמיטבעה אחת מרכזית;[2]","458","","2797","True","True","False","","108","213.151.53.59","0","46058","בבא קמא|צז ע"ב",""),new Message("46090","46088","מיטבעות זה חותמות, לא מקומות שונים","05/09/16 11:44","ב אלול","תשע"ו","11:44","דוד כוכב","","125","","2797","False","True","False","","131","212.76.103.246","0","46058","בבא קמא|צז ע"ב",""),new Message("46091","46090","נראה שמחבר הערך לא סבר כמוך","05/09/16 11:47","ב אלול","תשע"ו","11:47","אור חדש",""מיטבעה מרכזית" זה בהכרח ציון למקום ולא לחותמת, על חותמת היה כותב 'בלעדית'","458","","2797","True","True","False","","124","213.151.53.59","0","46058","בבא קמא|צז ע"ב",""),new Message("46093","46091","לא. ראה בהערה שם: "מיטבעה ניידת"","05/09/16 11:56","ב אלול","תשע"ו","11:56","דוד כוכב","ציטטת משם:
"דבר המוכח מריבוי טיפוסי הרושמות".
כלומר שההוכחה היא מצורת ההטבעה השונה של כל חותמת.
אין שום אינדיקציה היכן היו החותמות השונות.","125","","2797","True","True","False","","151","212.76.103.246","0","46058","בבא קמא|צז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);