var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45919;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45919","0","בסתר ובגלוי","18/08/16 10:14","יד אב","תשע"ו","10:14","עלי","לכאורה לפי המשל המובא היום ההבדל בין גנב וגזלן הוא שהגנב עושה בסתר והגזלן בגלוי. אם כן מדוע לא החמירה התורה בכל מי שעושה בגלוי לעומת העושה בסתר, מדוע דווקא בגנב החמירה ? לע"ע.","209","","2816","True","True","False","","747","194.114.146.227","0","0","בבא קמא|עט ע"א",""),new Message("45920","45919","מדברי הרב חנן פורת זצ"ל","18/08/16 12:00","יד אב","תשע"ו","12:00","אבי גרינבלט","הבנה מעניינת בדבר החומרה בגנב ביחס לגזלן ועונה על שאלה אפשרית מדוע שהגנב לא ישלם את הקרן כנדרש לנגנב ואת הקנס כמעין תשובה , יעביר להקדש/צדקה וכדומה

"נראה כי ניתן להציע דרך נוספת להבהרת ההבדל בין גזלן לגנב, דווקא על יסוד התבוננות בפגיעה במערכת יחסי אנוש. הגזלן נוהג אמנם באלימות ובחוזק יד, אך כיוון שמעשיו גלויים ניתן על נקלה לאתרו ולזהותו, בלא לחשוד באחרים, ואילו הגנב עושה מעשיו בסתר, ובכך מביא הוא למעגל נרחב של חשד בכשרים, ולמשבר אמון קשה בחברה.
דברים אלה נכונים מקל וחומר לגבי רוצח בסתר, ולפיכך מדגישה התורה: אָרוּר מַכֵּה רֵעֵהוּ בַּסָּתֶר. (דברים כ“ז, כ“ד) מעשי גניבה, רצח או אונס הנעשים במסתרים ונותרים בלתי מפוענחים, אינם רק עניין לסיפורי בלשים מרתקים. עלולים הם לערער עד יסוד את כל המרקם החברתי, כדברי הנבואה המרה ערב החורבן (ירמיהו ט‘, ג‘):
"אִישׁ מֵרֵעֵהוּ הִשָּׁמֵרוּ, וְעַל כָּל אָח אַל תִּבְטָחוּ".
על כן ראוי הגנב לתשלומי כפל, ומלבד השבת הקרן לנגזל עליו לפצות דווקא אותו על עגמת הנפש הכפולה שנגרמה לו בשל תעלומת הגניבה, על כל החשדות שנלוו לה לעתים, אף כלפי שכניו ומכריו".","539","","2816","True","True","False","","153","81.218.132.64","0","45919","בבא קמא|עט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);