var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45837;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45837","0","גזל חמץ ועבר עליו הפסח - 2 שאלות בדבר!","06/08/16 21:55","ב אב","תשע"ו","21:55","אליצפן","איתיביה רב יוסף לרבה: גזל חמץ ועבר עליו הפסח, אומר לו הרי שלך לפניך;
והאי כיון דמטא עידן איסורא ודאי מייאש, ואי ס"ד יאוש קנה, אמאי אומר לו הרי שלך לפניך?
דמי מעליא בעי שלומי ליה!
א"ל: כי קאמינא אנא - זה מתייאש וזה רוצה לקנות, האי - זה מתייאש וזה אינו רוצה לקנות.

ושתי שאלות בדבר:

1. למה אומר לו "הרי שלך לפניך" – אילו לא היה נגנב, היה בעל החמץ מוכר אותו לגוי , ולאחר הפסח מקבלו בחזרה, וכעת כשלא היה החמץ ברשותו נבצר ממנו לעשות "מכירת חמץ" – למה שהגנב לא ישלם?

2. " זה מתייאש וזה אינו רוצה לקנות" האם עוסקים רק בגנב דתי שלא רוצה חמץ ברשותו בפסח?","502","","2827","True","True","False","","965","85.64.155.28","0","0","בבא קמא|סו ע"ב",""),new Message("45838","45837","תשובות","06/08/16 22:16","ב אב","תשע"ו","22:16","דוד כוכב","1. לענין התחייבות בתשלומין - "היזק שאינו ניכר לא שמיה היזק". זה נחשב לגרמא.

2. לאו דוקא. במקרה הזה גם אם ירצה לעבור על איסור חמץ ולקנות זה לא ישנה את הדין, כי ברגע שנעשה איסור הנאה אי אפשר לזכות בו.","125","","2827","True","True","False","","165","95.86.100.235","0","45837","בבא קמא|סו ע"ב",""),new Message("45839","45838","כנראה שלא הבנת את הסוגיא.","06/08/16 22:49","ב אב","תשע"ו","22:49","אליצפן","1. רש"י מכניס פה נימוק נוסף "הזק שאינו ניכר" אבל זה לא פשט הסוגיא. היא עוסקת האם יאוש קונה או לא קונה. ואת זה רש"י עוקף עם הסבר ששייך לסוגיא אחרת במקומות אחרים (במסכת גיטין). חוץ מזה ש"הזק שאינו ניכר" אם נחשב היזק או לא זו מחלוקת ולא דעה מוסכמת על כולם.

2.הנחת היסוד היא שאין הגנב רצה לקנות. גנב דתי לא רוצה לקנות אבל סתם גנב, האם ניתן להשתמש בנימוק שאינו רוצה לקנות?","502","","2827","True","True","False","","201","85.64.155.28","0","45837","בבא קמא|סו ע"ב",""),new Message("45840","45839","רש"י הבין את הסוגיא, וענה על שאלתך","06/08/16 23:40","ב אב","תשע"ו","23:40","דוד כוכב","כבר עניתי, הגמרא לא דיקדקה לפרט שבמקרה הזה גם גנב שמתעקש כן לרצות לקנות הוא כמו סתם יהודים שאינם רוצים לקנות, כי אי אפשר לקנות איסור הנאה.","125","","2827","True","True","False","","199","95.86.100.235","0","45837","בבא קמא|סו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);