var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45808;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45808","0","טוען טענת נגנב או אבד.","02/08/16 21:11","כז תמוז","תשע"ו","21:11","גיל ושמחה","טוען טענת |הדגש|גנב |סדגש|ונשבע ובאו עדים והעידו שהוא עצמו הגנב, משלם כפל.
אם טען "|הדגש|אבד|סדגש|" ונשבע ובאו עדים והעידו שנשבע לשקר,משלם קרן בלבד. אך אם הודה על פי עצמו, משלם קרן, חומש ואשם.
ממה נפשך: אם הגנב (נשומר) הוא תלמיד חכם ולמד את המשנה שלפנינו, למה לו להסתבך בקנס? יטען טענת "אבד", ובמקרה הגרוע ביותר, ישלם את הקרן בלבד. ועוד: מדוע דינו של מי שלא הודה בשבועת שקר אלא הורשע על פי עדים יהיה קל יותר מזה שהודה מעצמו? הלוא לכאורה הדין צריך היה להיותך הפוך! מי שהודה על פי עצמו צתחרט על מעשיו וראוי ל"הקלה בעונש".","363","","2831","True","True","False","","895","5.22.129.96","0","0","בבא קמא|סג ע"א",""),new Message("45810","45808","שתי תשובות","02/08/16 23:20","כז תמוז","תשע"ו","23:20","דוד כוכב","א) אותו גנב אינו תלמיד חכם, לו היה לומד היתה התורה מגינה עליו מהחטא והמאור שבה היה מחזירו למוטב.

ב) אמרו במסכת בבא מציעא דף צד ע"ב: "גניבה שקרובה לאונס... אבידה שקרובה לפשיעה". אדם מעדיף לטעון ששמר היטב ואעפ"כ נגנב ממנו, מאשר לטעון שבגלל רשלנותו הפיקדון אבד.


ולענין השאלה: מדוע דינו של מי שלא הודה בשבועת שקר אלא הורשע על פי עדים יהיה קל יותר?
אם הורשע על ידי עדים צריך לשלם את חוב הגנבה.
אך אם מודה שחטא ורוצה להתכפר מביא קרבן אשם, ויחד עם הקרבן: וַחֲמִשִׁתָיו יֹסֵף עָלָיו לַאֲשֶׁר הוּא לוֹ יִתְּנֶנּוּ בְּיוֹם אַשְׁמָתוֹ (ויקרא ה, כד).","125","","2831","True","True","False","","200","95.86.118.215","0","45808","בבא קמא|סג ע"א",""),new Message("45822","45810","תשובות נאות","04/08/16 17:55","כט תמוז","תשע"ו","17:55","גיל ושמחה","ישר כוח.
על השאלה הנוספת לא קיבלתי מענה.
מדוע החמירה התורה במי שהודה על פי עצמו שנשבע לשקר שמלבד החזרת הקרן עליו להוסיף עוד חומש ולהביא קרבן אשם, מאשר במי שהורשע על פםי עדים? לכאורה צריך היה להיות הפוך: מי שהודה על פי עצמו, הרהר בתשובה ולכן מן הראוי לפתוח לו פתח ולהקל בדינו. לעומת זאת מי שהורשע על פי עדים לאחר שטען טענת "אבד" ונשבע לשקר איננו נענש כלל! עליו רק להחזיר את הקרן.","363","","2829","True","True","False","","269","5.22.129.96","0","45808","בבא קמא|סג ע"א",""),new Message("45823","45822","זו לא החמרה, זו אפשרות לכפרה","04/08/16 18:28","כט תמוז","תשע"ו","18:28","Almuaddib","","107","","2829","False","True","False","","110","46.19.85.202","0","45808","בבא קמא|סג ע"א",""),new Message("45824","45823","חסר תקנה","04/08/16 21:55","כט תמוז","תשע"ו","21:55","גיל ושמחה","עדיין קשה. מי שנתחייב מיתה, מיתתו היא כפרתו. כיו"ב מלקות. רק מי שנשבע לשקר ולא הודה אין לו כפרה?","363","","2829","True","True","False","","283","5.22.129.96","0","45808","בבא קמא|סג ע"א",""),new Message("45826","45824","כך הוא ברוב שבועות וגזילות","04/08/16 23:34","כט תמוז","תשע"ו","23:34","דוד כוכב","על סתם שבועות וסתם גזילות אין קרבן כפרה.
קרבנות הכפרה שבסוף פרשת ויקרא נאמרו רק על מקרים מאוד יחודיים.","125","","2829","True","True","False","","126","95.86.118.215","0","45808","בבא קמא|סג ע"א",""),new Message("45830","45826","ישר כוח! ","05/08/16 10:39","א אב","תשע"ו","10:39","גיל ושמחה","","363","","2828","False","True","False","","258","5.22.129.96","0","45808","בבא קמא|סג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);