var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4551;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4551","0","צריך הסבר על ההבדל בדעות ע"פ ריש לקיש","20/10/10 16:32","יב חשון","תשע"א","16:32","rmoses1","שלום

קצת התקשיתי להבין את ההבדל בפירוש דברי ריש לקיש.

אם אפשר להסביר לי על פי הדוגמא הבאה:

נניח שיש לי ליטר לימונדה עם סוכר, ונשפך לתוכה 4 ליטר מיץ לימון אסור ועכשיו אי אפשר לשתות בגלל שזה חמוץ אבל אפשר להוסיף סוכר במידה וזה יהיה בסדר.

מה קורה לפי הדעה הראשונה ומה לפי השניה ?

תודה
ראובן","184","","4944","True","True","False","","903","192.115.21.159","0","0","עבודה זרה|סז ע"א",""),new Message("4556","4551","תשובה","20/10/10 22:06","יב חשון","תשע"א","22:06","משיב מאורות דף היומי","1. לישנא קמא:
א. סיר מלא מרק כשר, שטעמו מוגדר כפגום בגלל שהוא חסר מלח או חסר תבלין.
ב. נפל בו יין נסך, הפוגם את טעם המרק בגלל שהוא חסירה מלח, אבל אם היה לה מלח כמו שצריך, היה היין משביח אותה.
ג. הדין הוא שהכל אסור.
ד. כי אין כאן פגם בעצם בתוך המרק, אלא פגם מיקרי בגלל חסרון המלח.

2. לישנא בתרא:
א. סיר מלא מרק כשר, שטעמו מוגדר כפגום בגלל שהוא חסר מלח או חסר תבלין.
ב. נפל בו יין נסך, הפוגם את טעם המרק בגלל שהוא חסר מלח, אבל אם היה לה מלח כמו שצריך, היה היין משביח אותה.
ג. הדין הוא שהכל מותר.
ד. כי סוף סוף יש כאן פגם בתוך המרק, שבגלל חסרון המלח, היין פוגם בפועל את המרק.

זה המקרה המקביל לנידון של ר"ל:
ליטר מיץ רימון שחסר לו סוכר, ולכן טעמו פגום כרגע, ונפלו בו 10 CC של מיץ לימון, הפוגם עוד יותר את טעם המיץ, אבל אם לא היה חסר סוכר, לא היה פוגם אותו.","142","","4944","True","True","False","","208","85.130.130.141","0","4551","עבודה זרה|סז ע"א",""),new Message("4557","4556","תודה","20/10/10 22:24","יב חשון","תשע"א","22:24","rmoses1","","184","","4944","False","True","False","","89","217.132.100.76","0","4551","עבודה זרה|סז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);